کولر گازی چقدر برق مصرف می کند
آموزش

کولر گازی چقدر برق مصرف می کند؟

قطعا برای شما پیش آمده که هنگام خرید کولر گازی به این فکر می کنید که کولر گازی چقدر برق مصرف می کند؟ و چطور می توانیم مصرف برق کولر گازی را محاسبه کنیم؟ ما در این مطلب سعی کردیم تا پاسخ سوالات شما را در مورد کولر گازی پاسخ دهیم.

آتنا میراحمدی | 1 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا برای شما پیش آمده که هنگام خرید کولر گازی به این فکر می کنید که کولر گازی چقدر برق مصرف می کند؟ و چطور می توانیم مصرف برق کولر گازی را محاسبه کنیم؟ ما در این مطلب سعی کردیم تا پاسخ سوالات شما را در مورد کولر گازی پاسخ دهیم، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در این مطلب می خوانید:

  • جدول مصرف برق کولر گازی
  • میزان مصرف برق کولر گازی 24000
  • راهنمای خرید کولر گازی
  • چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم؟

جدول مصرف برق کولر گازی

برای محاسبه دقیق مصرف برق کولر گازی باید به ویژگی های فنی دستگاه، کارکردآن، میزان استفاده و شرایط هواپیمایی انرژی خورشیدی در مکان مورد نظر توجه کرد. همچنین استفاده از کولر گازی در ساعات اوج مصرف، برق بیشتری مصرف می کند. مصرف برق کولر گازی به عواملی از جمله نوع برند، دمای هوا، تکنولوژی ساخت، عایق بندی محیط و… بستگی دارد. در اینجا ما جدولی از مصرف برق کولر های گازی اسپیلیت با نوع معمولی (غیر اینورتر) تهیه کرده ایم.

ظرفیت کولر گازی (Btu/h)مصرف برق (وات)میانگین مصرف برق در ماه (کیلووات ساعت)
9000750-100040-60
12000900-120050-70
180001200-150070-90
240001500-180090-110
300001800-2200110-130
360002200-2500130-150
420002500-2800150-170
480002800-3200170-190

میزان مصرف برق کولر گازی 24000

برای محاسبه دقیق مصرف برق کولرگازی باید اطلاعات دقیقی از محصول داشته باشیم. در غیر این صورت می توان با این روش مصرف برق روزانه را محاسبه کنیم. در اینجا ما هزینه مصرف کولر گازی را برای مدت زمان 10 ساعت در روز محاسبه می کنیم:
تعرفه برق × 10 ساعت × 30 روز × توان مصرفی کولرگازی به کیلووات ساعت طبق این فرمول می توانیم بگوییم که هزینه برق مصرفی یک کولر گازی 24000 حداقل 24800 است.

راهنمای خرید کولر گازی

کولر گازی از جمله وسیله سرمایشی و گرمایشی است که یکی از پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین وسیله ها در هر خانه ای به شمار می رود. کولر گازی یکی از سیستم های خنک کننده هوا است که در بازار انواع و مدل های مختلفی، با قیمت های متفاوت عرضه می شود. برای خرید یک کولر گازی خوب و با دوام باید اطلاعات کافی راجب کولر گازی داشته باشید تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید. در ادامه این مطلب ما به راهنمای خرید کولر گازی پرداختیم. کولر گازی ها در سه مدل یک تکه یا پنجره ای، کولر های دو تکه (اسپیلیت) و کولر های پرتابل (قابل حمل)، هستند.

کولر های یک تکه یا پنجره ای

از مزایا های کولر یک تکه ای یا پنجره ای می توان به نصب راحت و آسان آن در قاب پنجره اشاره کرد. اما یکی از معایب های این کولر این است که به علت نوع کمپرسور آن مصرف برق بیشتری نسبت به بقیه دارد.

کولر های دو تکه (اسپیلیت)

در خرید کولر های دوتکه، باید به دستگاه خارجی، محل نصب و نحوه نصب آن توجه کنید.

یکی دیگر از مواردی که در خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، نوع کمپرسور کولر گازی است. کمپرسور از مهم ترین قسمت کولر است که با سه تکنولوژی برای ساخت آن به کار می رود.

نوع کمپرسورتحمل حرارتمصرف برقمیزان سر و صداتوان
پیستونی (reciprocal)+++++++کم و متوسط
اسکرول (scroll)+++++++++++++++بالا
روتاری (موشکی)++++++++++++++کم تا زیاد

در آخر می توان گفت که اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید و به توان خنک کنندگی بالا بیش از 24000 نیاز دارید، کمرسور های اسکرول بهترین گزینه است. همچنین اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید و به توان خنک کنندگی بالای 24000 نیاز ندارید کمپرسور های پیستونی گزینه مناسبی است. استفاده از کمپرسور روتاری (از نوع تروپیکال) مناسب مواقعی است که کولر در تابش مسقیم نور خورشید قرار ندارد و هوا به خوبی در آن جریان دارد.

چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم؟

با آمدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، نیاز به استفاده از کولر و پنکه در خانه یا محل کار داریم. اما استفاده مداوم از کولر در تابستان، برق زیادی مصرف می‌ کند. کولر گازی به دلیل وجود کمپرسور داخل کولر گازی، نسبت به کولر آبی برق بیشتری مصرف می‌ کند و همین باعث نگرانی افرادی شده که از این وسیله برقی استفاده می کنند و به دنبال راهکار هایی هستند که بتوانند مصرف برق کولر گازی را کاهش دهند. مصرف برق کولر گازی به ظرفیت آن بستگی دارد، یعنی هرچه ظرفیت آن بیشتر باشد برق بیشتری هم مصرف می کند. برای کاهش مصرف برق کولر گازی می توانید این روش ها را انجام دهید.

استفاده از پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره با پوشش ضد uv مانع ورود گرما و سرما به خانه می شوند و باعث می شود که کولر گازی برق کمتری مصرف کند.

استفاده از لامپ های کم مصرف

علاوه بر نور خورشید، لامپ ها هم در ایجاد گرما خانه هم موثر هستند. برای اینکه هم گرمای کمتری در خانه ایجاد و هم برق کمتری مصرف شود، بهتر است از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.

استفاده از سایه بان

استفاده از سایبان بر روی پنل های بیرونی باعث بهبود عملکرد کندانسور دستگاه می شود و در کاهش برق اثر دارد. همچنین پنل بیرونی کولر گازی باید جوری نصب شود تا امکان جریان هوا به داخل و پشت کولر داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟