خرید پنکه سقفی
آموزش

نکاتی که باید پیش از خرید پنکه سقفی بدانید!

در این مطلب نکاتی که باید پیش از خرید پنکه سقفی را بدانید را توضیح داده ایم تا شما را در خرید پنکه سقفی راهنمایی کنیم.

آتنا میراحمدی | 1 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با آمدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، همه برای خنک شدن و خلاص شدن از گرما به وسایل سرمایشی از جمله کولر و پنکه رو می آورند. اما برای خرید وسایل برقی باید نکاتی را رعایت کنید تا خریدی هوشمندانه و مناسب داشته باشید. ما در این مطلب نکاتی که باید پیش از خرید پنکه سقفی را بدانید را توضیح داده ایم تا شما را در خرید پنکه سقفی راهنمایی کنیم.

در این مطلب می خوانید:

  • پنکه سقفی چیست؟
  • معایب پنکه سقفی
  • مزایا پنکه سقفی
  • تاثیر تعداد پره های پنکه
  • قیمت پنکه سقفی
  • انواع پنکه سقفی

پنکه سقفی چیست؟

به غیر از کولر آبی و کولر گازی، پنکه نمونه دیگر از وسایل سرمایشی است که در فصل گرما و تابستان به خنک شدن هوا خانه کمک می کند. پنکه در انواع و مدل های مختلف در بازار عرضه می شود و شناختن انواع پنکه ها باعث می شود تا خریدی بهتر داشته باشیم. پنکه سقفی ها نسبت به دیگر وسایل ها انرژی کمتری مصرف می کنند. پنکه سقفی تنها برای روزهای گرم سال نیست. برخی از مدل های پنکه سقفی چهار فصل و مناسب فصل سرما هستند. یعنی در روزهای سرد موجب گرمایش بهتر می‌شوند. جهت چرخش پره‌ها در زمستان برعکس تابستان است و دستگاه هوای گرم را که به طور طبیعی بالا می‌رود، به قسمت پایین بر می‌گرداند.

معایب پنکه سقفی

از معایب پنکه سقفی می توان به پر سر و صدا و خطرناک بودن آن اشاره کرد.

پر سر و صدا بودن

اگر نسبت به سر و صدا حساس هستید پس پنکه سقفی مناسب شما نیست. البته پنکه سقفی خای جدید نسبت به قدیمی تر ها سر و صدای کمتری دارند.

خطرناک بودن

پنکه های سقفی باید در ارتفاع های زیاد نصب شوند زیرا اگر در ارتفاع کم نصب شوند ممکن است با سر شما برخورد کنند و باعث آسیب رساندن به شما شوند.

مزایا پنکه سقفی

همه وسایل مزایا و معایب هایی دارند و شما با شناخت مزایا و معایب وسیله مورد نظر می توانید متوجه شوید که آن وسیله ارزش خرید و استفاده دارد یا نه. به طور کلی از مزایا پنکه سقفی مس توان به مصرف کم انرژی و قیمت ارزان تر نسبت به کولر گازی، ایجاد تعادل در اتاق ها، ظرفیت خنک سازی بالا (۳ تا ۵ درجه سانتی گراد کاهش دما) و مجهز به دفع حشرات، اشاره کرد.

تاثیر تعداد پره های پنکه

پنکه های سقفی دارای پره هستند و این پره ها در هر پنکه سقفی مختلف است. بعضی از پنکه ها دارای سه، چهار یا پنج پره هستند. معمولا وقتی تعداد پره ها در پنکه سقفی زیاد تر باشد قدرت باد و تامین هوای بیشتری هم دارد. پنکه های پنج پر، عمدتاً از اصول بال و پروانه هواپیما استفاده می کند. این نوع پنکه ها دارای ویژگی های بارز و صدای کمتری هستند. به طور کلی پنکه های پنج پر باد بیشتری نسبت به پنکه های سه پر می ورزد، در نتیجه بهتر است هنگام خرید پنکه سقفی به سراغ پنکه سقفی های پنج پر بروید.

قیمت پنکه سقفی

قیمت پنکه سقفی نسبت به مدل و برند و تعداد پره ها قیمت های متفاوتی دارد. اما معمولا قیمت آن از دو میلیون تومان شروع می شود و شما می توانید نسبت به بودجه خود مناسب ترین پنکه را تهیه کنید.

انواع پنکه سقفی

پنکه های سقفی در مدل های مختلف وجود دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

پنکه سقفی مدرن

این پنکه ظاهری امروزی تر دارند و شکل این مدل پنکه دایره ای همراه با پره هایی که در داخل آن تعبیه شده است می باشد. همچنین این پنکه ها دارای چراغ هم هستند که به آن پنکه چراغ دار هم می گویند.

پنکه سقفی لوستری

این نوع پنکه ها شباهت دقیقی به لوستر دارند، با این تفاوت که در بالای آن پره ها قرار دارند.

پنکه سلطنتی

این پنکه ها دارای ظاهری بسیار شیک و طراحی خاص و پره های کوچک تر هستند.

پنکه سقفی سالنی

این پنکه ظاهری شبیه به پنکه های قدیمی دارد که قابلیت استفاده در خانه، مغازه ها و غیره را دارند. این پنکه ها به دلیل قیمت ارزان تر فروش بیشتری نسبت به دیگر پنکه ها دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟