اخبار لوازم خانگی

بهترین پوشال کولر آبی کدام اند؟

اگر بخواهیم به بررسی بهترین پوشال کولر آبی بپردازیم باید به چوب انواع درختان نگاهی بیاندازیم.

نهال وحیدی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه انواع پوشال کولر های آبی وجود دارند که از جنس های مختلفی تهیه می شوند. پوشال های کولرآبی از جنس سلولزی و یا جنس معمولی تولید می شوند. یکی از کاربردهای پوشال ها در کولر آبی جلوگیری از ورود ذرات ریز به دریچه  آن است و همچنین از دیگر کاربرد های پوشال ها ایجاد جریان خنک در کانال های کولر آبی هستند. به طور کلی پوشال ها از رشته های چوبی توسط ماشین های مخصوصی تولید می شوند. بسته بندی این پوشال ها در تور های نایلونی مخصوص انجام می شود. چوب های پوشال به علت داشتن سوراخ ها و ساختاری از فیبر می توانند خیلی خوب آب را درون خود نگهداری کنند. پس اگر بخواهیم بهترین پوشال کولر آبی را بررسی کنیم ابتدا باید با انواع آن ها بیشتر آشنا شویم.

بهترین پوشال کولر آبی با توجه به چوب درختان

اگر بخواهیم به بررسی بهترین پوشال کولر آبی بپردازیم باید به چوب انواع درختان نگاهی بیاندازیم. به طور کلی بهترین نوع برای تهیه ی پوشال کولر می تواند شامل چوب درختان سپیدار، تیره بید و یا صنوبر اشاره کرد. این نوع درختان برای این که آب را در منافذ خود به خوبی نگهداری کنند بیشترین استفاده را دارند. البته باید گفت که بهترین و کاربردی ترین نوع پوشال، سلولزی است. علت آن هم ‌بافت یک دست و صاف است که به خوبی خیس شده و آب را درون خود نگه می دارد. قطعا می دانید که وظیفه پوشال در کولر آبی ، تبادل هوا است. در واقع هوا در داخل کولر آبی با طی مراحلی داخل کولر خنک شده و از طریق کانال های نشتی خارج می شود. استفاده از بهترین پوشال کولر آبی و تعویض آن ها بعد از مدتی که دیگر قابل استفاده نبودند قطعا تاثیر فراوانی در قدرت خنک کنندگی و تهویه ی هوا خواهد داشت. و در صورتی که به این مسئله توجه نشود ممکن است شاهد عوارضی در اثر عدم تعویض پوشال های کولر آبی باشید:

  • با توجه به این که کولر های آبی روی پشت بام و فضای باز نصب می شوند باید سرویس کولر ها به موقع انجام شود زیرا عوامل محیطی سبب ورود گرد و غبار و حشرات و… به داخل کولر شده و طی زمانی که این دستگاه روشن است، این عوامل خارجی وارد خانه شده و مسبب آلودگی می شوند.
  • نتیجه ورود این آلودگی ها می توانند بروز مشکلات تنفسی در افراد مخصوصا کودکان یا سالمندان باشد.

بهترین پوشال کولر آبی چگونه ساخته می شود؟

بهترین پوشال ها قطعا برای درختانی نظیر سپیدار، صنوبر و تیره بید است. اما بین این ها صنوبر محبوب تر از دو مورد دیگر است. درخت صنوبر اکثرا در مناطق شمال کشور بیشتر رشد می کند و می تواند مدت ۲ تا ۲و نیم سال به اندازه مورد نظر برای تولید پوشال برسد. برای تولید پوشال باید بهترین نوع را انتخاب کنید چون اگر پوشال های کولر نا مناسب باشد نه تنها به دستگاه بلکه به سلامت شخص هم آسیب خواهد زد. چوب صنوبر دارای سطحی صاف و بدون گره است که می تواند آب داخل کولر را به خوبی جذب کند و در خود نگه دارد. روش ساخت پوسال به شرح زیر است:

  • در ابتدا چوب ها با توجه به اندازه آن ها زیر دستگاه رنده پوشال می شوند. این دستگاه می تواند به شکل همزمان دو یا چهار تا چوب را رنده کند. دستگاه رنده چوب ها را به صورت رشته های باریک در  می آورد  که به آن ها رشته های پوشال گفته می شود.
  • در مرحله دوم پوشال ها به صورت دستی یا اتوماتیک روی دستگاه دوخت پوشال ریخته می شوند و در دو طرف پوشال نیز دستگاه های دوخت وجود دارد. میزان دوخت پوشال ها باید بسیار دقیق انجام شود، زیرا باید بدون نقص باشند.
  • ویژگی های پوشال دوخته شده باید شامل این موارد شود:  متراکم و ضخیم.
  • مرحله بعدی پوشال های دوخته شده توسط دستگاه دیگر به اندازه تعیین شده بریده می شود و بعد از طریق دستگاه های لبه دوز لبه های بسته دوخته می شود.
  • در مرحله آخر پوشال ها به محیطی باز رفته تاخشک شوند. این خشک شدن می تواند با دستگاه نیز انجام شود.

چگونگی استفاده از پوشال چوبی و سلولزی

همانطور که اشاره کردیم امروزه به طور کلی پوشال ها به دو دسته چوبی و سلولزی دسته بندی می شوند که از لحاظ بافتی کمی با هم تفاوت دارند. عملگرد کولر ها با هم‌تفاوت هایی داشته که در هر نوع کولر با شیوه های مختلفی پوشال ها را آب دهی می کنند. بعضی از کوار ها به شکل اتوماتیک آب را روی پوشال ریخته و بعضی دیگر از کولر ها با داشتن محفظه هایی، آب را از طریق لوله ها روی پوشال می ریزند.

طرز استفاده از پوشال چوبی

نکته ای که باید هنگام استفاده از پوشال چوبی به آن توجه کنید این است که باید علاوه بر سیستم آب دهی، خود کولر آن را خیس کند. این امر سبب می شود تا پوشال هایی که جذب آب را به خوبی انجام نمی دهند بتوانند عمل سرمایشی نیز انجام دهند‌. با گذشت زمان آبی که در کولر وجود دارد می تواند منجر به خرابی لایه های نگهدارنده پوشال کولر شود. در نتیجه نگهداری و شستشو پوشال ها ضروری است. برای عوض کردن پوشال های چوبی ابتدا باید:

  • دو گیره کولر را به سمت بالا بکشید.
  • محافظ کولر را در بیاورید.
  • با استفاده از انبر، دستگیره هایی که در شبکه کولر وجود دارند را باز کنید و پوشال را خارج کنید.
  • پوشال جدید را درون محفظه قرار دهید.

به طور کلی قبل از انجام هر گونه نظافت یا سرویس کولر مطمئن شوید که برق آن به طور کامل قطع باشد. هر چند بخش پوشال ها ربطی به برق کولر ندارند اما به هر حال باید ایمنی کار را در نظر بگیرید.

طرز استفاده از پوشال های سلولزی

یکی از انواع بهترین پوشال کولر آبی استفاده از پوشال سلولزی است. این پوشال نسبت به سایر پوشال ها استحکام و مقاومت بیشتری دارد و همانطور که از نامش پیدا است از جنس سلولز هستند. تفاوت این پوشال با سایر پوشال ها این است که جذب آب بیشتری دارد. افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند بهتر است از این نوع پوشال ها استفاده کنند‌. از لحاظ هزینه ای، قیمت این پوشال ها گران تر از پوشال چوبی است و اگر‌ اولویت شما در خرید پوشال اول قیمت آن است باید نوع چوبی را انتخاب کنید که نقرون به صرفه تر است. ظاهر پوشال های سلولزی به شکل یک دست و صاف است و بر خلاف پوشال های چوبی رشته ای نیستند. در نتیجه این ساختار سبب شده سطح تماس آب و هوای گرم بیشتر شود.

☆ استفاده از پوشال سلولزی سبب افزایش راندمان ۵۰ درصدی کولر می شود‌.

  • برای تعویض این پوشال ابتدا مانند نوع قبلی محفظه را خارج کنید.
  • پوشال قدیمی را بردارید.
  • پوشال جدید را جایگزین کنید.

نکته ای که در ارتباط با پوشال های سلولزی وجود دارد این است که قابل شستشو هستند و نیاز به تعویض زود هنگام ندارند. در نتیجه می توانید با شستشوی آن ها مدت زمان بیشتری از آن ها استفاده کنید.

بسته بندی پوشال های کولر آبی

ابعاد بسته بندی پوشال ها از اندازه های مختلفی درست می شود. واحد اندازیگیری پوشال ها بر حسب سانتی متر مربع است. بزرگ‌ترین و کوچک ترین اندازه پوشال ها را می توان به ترتیب۱۰۰×۹۰ سانتی متر مربع و ۶۰×۷۰ سانتی متر مربع در نظر گرفت‌. از سایر بسته بندی ها برای پوشال کولر آبی می توان به اندازه های ۸۰×۷۰ برای پوشال ۴۰۰۰ و ۸۲×۷۰ برای پوشال ۴۵۰۰ و اندازه ۸۰×۹۰ برای پوشال ۶۵۰۰ اشاره کرد.

 قیمت پوشال کولر آبی

به طور کلی لیست قیمت پوشال های کولر آبی با توجه به ابعاد و مدل آن ها با هم دیگر تفاوت هایی دارند اما به طور معمول هزینه ی آن ها با توجه به این که سلولزی یا چوبی باشند قطعا با هم متفاوت است. همانطور که اشاره کردیم هزینه ی پوشال های سلولزی گران تر از انواع چوبی است. به طور مثال قطعا قیمت پوشال کولر 7500 یا قیمت پوشال کولر 7000 با قیمت پوشال کولر 5000 و یا قیمت پوشال کولر 2500 تفاوت های چند درصدی دارند. و همانطور که اشاره کردیم نوع پوشال در این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین پوشال کولر آبی و همچنین طرز استفاده از انواع پوشال ها آشنا کنیم. پوشال ها از مدل های چوبی یا سلولزی هستند که از لحاظ ظاهری و قیمت این دو نوع با هم تفاوت هایی دارند. به طور کلی پوشال های سلولزی بافت یک دست تر و بهتری برای جذب آب دارند و از این رو هزینه آن ها نسبت به پوشال های چوبی بیشتر است. این نوع پوشال برای مناطق گرمسیر توصیه می شود و از لحاظ طول عمر، می تواند بیشتر کاربرد داشته باشد. امیدواریم این مطلب در ارتباط با پوشال های کولر آبی برای شما مفید بوده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟