بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی
آموزش

بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی

در این مطلب فهرستی از تمام ابزار های هوش مصنوعی مولد به شما معرفی خواهیم کرد تا به رایگان بتوانید از آن ها استفاده کنید. پس همراه ما باشید تا با بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی آشنا شوید‌

نهال وحیدی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا از زمانی که هوش مصنوعی وارد دنیای امروز شد، در عصر جدید و عجیبی پا گذاشتیم زیرا رونق ناگهانی ابزار های هوش مصنوعی سبب شد تا بازار به سرعت با سرویس های مشابه و شبیه به هم اشباع شود. در برخی از این ابزار ها حتی برای معرفی به کاربران باید پرداخت های اولیه صورت گیرد. اما در این میان آزمایش ابزار های هوش مصنوعی یک روش عالی برای درک مزیت ها و محدودیت های آن محسوب می شود. خوب است بدانید که حتی می توانید در برخی از این ابزار ها به شکل هوش مصنوعی رایگان فارسی استفاده کنید. در این مطلب فهرستی از تمام ابزار های هوش مصنوعی مولد به شما معرفی خواهیم کرد تا به رایگان بتوانید از آن ها استفاده کنید. پس همراه ما باشید تا با بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی آشنا شوید‌، همچنین در این مطلب میخوانید:

  • بهترین هوش مصنوعی های رایگان
  • هوش مصنوعی رایگان برای نوشتن مقاله
  • هوش مصنوعی رایگان فارسی
  • بهترین هوش مصنوعی های رایگان جستجو و چت‌بات

  • چت‌بات ChatGPT: چت بات هوش مصنوعی مناسب گفت و گو است که به واسطه مجموعه عظیمی از متون در سال ۲۰۲۱ آموزش داده شده است و یکی از بهترین هوش مصنوعی های رایگان در زمینه پاسخگویی محسوب می شود. این هوش مصنوعی در دسترس عموم کاربران قرار دارد و برای استفاده در زمان اوج مصرف شاید ماهانه مجبور به هزینه ۲۰ دلار برای آن شوید.
  • بینگ جدید: موتور جستجو و چت بات گفت و گوی مبتنی بر هوش مصنوعی در بینگ به کار گرفته شده است و می توان به رایگان با نصب مرورگر اج و قرار دادن آن به عنوان مرورگر پیش فرض و سنجاق کردن موتور جستجو و همچنین تنظیم بینگ به عنوان موتور جست و جو در فهرست انتظار قرار بگیرد و به رایگان از نسخه محدود بتای بینگ جدید استفاده کرد.
  • وب سایت ai : موتور پاسخگویی که هدف آن ارائه ی پاسخ دقیق به پرسش با کمک مدل های زبانی بزرگ است. از این هوش مصنوعی برای دریافت جواب دقیق به پرسش هایتان با ارائه منبع می توانید استفاده کنید. خوب است بدانید که در این سایت سوال از هوش مصنوعی رایگان است.
  • پلتفرم YouChat : این هوش مصنوعی یک پلتفرم شخصی و خصوصی بدون هیچگونه تبلیغات است که می تواند برای جستجو و پیدا کردن پاسخ پرسش های مختلف در قالب گفت و گو استفاده شود. شما می توانید به راحتی این هوش مصنوعی را روی کروم نصب کنید و از قابلیت های آن استفاده کنید. این هوش مصنوعی نیز رایگان است و فقط نیاز به ساخت حساب کاربری دارد.
  • موتور جست و جوی NeevaAl : NeevaAl یک موتور جستجوی رایگان و بدون تبلیغات و ردیابی های مرسوم گوگل محسوب می شود که مبتنی بر هوش مصنوعی است و در دسترس کاربران قرار دارد. با استفاده از این هوش مصنوعی پاسخ های مستقیم با ذکر منبع و نتایج جست و جوی استاندارد دریافت می کنید. این پلتفرم تنها با ساخت حساب کاربری و بدن هیچ هزینه ای قابل استفاده می باشد.

تا اینجای مطلب با بهترین هوش مصنوعی های رایگان جست و جو و چت بات آشنا شدید، در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین ابزار های رایگان هوش مصنوعی  برای تولید تصویر و اثر هنری بپردازیم. برخی از هوش های مصنوعی طراحی شده اند که با ارسال دستور های متنی و توصیفی می توانند یک تصویر یا اثر هنری تولید کنند.

  • Stable Diffusion Online : این هوش مصنوعی رایگان است و به ایجاد حساب کاربری نیاز ندارد. برای کار با این هوش مصنوعی تنها باید وب سایت را بارگذاری کنید و دستور متنی مورد نظر را تایپ کنید، سپس منتظر بمانید تا تصاویر را تولید و آماده کند.

  • اپلیکیشن El Pintador : این اپ برای خلق آثار هنری است که می توانید روی گوشی ایفون نصب کنید و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. همچنین در بخش یادگیری این برنامه می توانید بهترین توصیه ها برای ایجاد دستور های درک پذیر برای هوش مصنوعی به رسیدن بهترین نتیجه دریافت کنید.
  • اپلیکیشن DiffusionBee: شما می توانید این اپ را روی لپ تاپ مکبوک نصب کنید و به صورت آفلاین و رایگان و بدون محدودیت برای خلق اثر هنری استفاده کنید.
  • هوش مصنوعی Craiyon : این هوش مصنوعی قبلا با نام DALL-E مینی شناخته می شد، از مدل زبانی دال ای مینی استفاده می کند و بدون هزینه و کاملا رایگان دستور های متنی را به اثر هنری تبدیل می کند. البته خوب است بدانید که برای حذف واترمارک این هوش مصنوعی از کنار آثار نیاز به خرید اشتراک ماهانه ۵ دلاری دارید.
  • هوش مصنوعی DALL-E : پروژه ای دیگر از OpenAl است که برای تبدیل متن به تصویر و اثر هنری استفاده می شود. این هوش مصنوعی محدودیت ۱۵ تصویر در ماه برای هر کاربر را دارد و اما تا قبل از ۱۵ تصویر کاملا رایگان است.
  • نرم افزار NVIDIA Canvas : نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت انویدیا با نام Canvas که می تواند نقاشی های ساده دیجیتالی را به یک تصویر واقعی تبدیل کند. این نرم افزار فعلا رایگان است اما برای نصب و استفاده از آن باید کارت گرافیک GeForce RTX یا NVIDIA RTX و یا TITAN RTX به همراه درایور SSD و ویندوز ۱۰ داشته باشید که روی آن درایور های نسخه ۴۷۱.۶۸ نصب شده باشد.
  • اپلیکیشن Playform: این اپ با اتکا بر هوش مصنوعی طراحی سیاه قلم را به نقاشی های رنگی تبدیل می کند. استفاده از این پلتفرم رایگان است و فقط باید حساب کاربری ایجاد کنید. در این اپ شما می توانید متون را به اثر هنری تبدیل کنید و یا چهره ها یا سبک ها را با هم ترکیب کنید.

گروهی دیگر از پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی به شکلی طراحی شده اند تا بتوانند متون تبلیغاتی، علمی، ادبی و… خلق کنند. این پلتفرم ها عبارتند از:

  • دستیار نگارش PicsArt Al Writer: این دستیار خیلی سریع می تواند متن های مختلعی تولید کند که در وب سایت یا صفحه های اجتماعی از آن ها استفاده کنید. در بخش معرفی این ابزار ادعا شده که می تواند محتوای مطابق با استاندارد های سئو تولید کند.

  • هوش مصنوعی NotionAl: با استفاده از این هوش مصنوعی می توانید خلاصه برداری، ایجاد جدول از روی متن، تغییر لحن پاراگراف، ویرایش غلط های گرامری و املایی، ترجمه، بازنویسی و… را به راحتی با دستور انجام دهید. استفاده از این ابزار برای ۲۰ دستور رایگان است اما برای ادامه باید اشتراک حداقلی ماهی ۱۰ دلار خریداری کنید.

در گروهی از ابزار های  هوش مصنوعی رایگان برای نوشتن مقاله می توانید از چت بات های YouChat,Poe,ChatGPT نیز استفاده کنید. برخی دیگر از ابزار های هوش مصندعی برای خلاصه برداری استفاده می شوند. همانطور که می دانید خلاصه برداری از مقالات مختلف می تواند یک روش مهم برای یادگیری محسوب شوند از این رو در ادامه به معرفی چند هوش مصنوعی خواهیم پرداخت:

  • اپلیکیشن Eightify : اگر قصد دارید به خلاقه برداری متنی از ویدیو های یوتیوب به همراه های لایت هایی که با کلیک روی آن ها به همان بخش از ویدیو برسید، Eightify یک گزینه بسیار عالی است. این ابزار امکان سه خلاصه برداری رایگان در هفته را فراهم می کند. نکته ای که در ارتباط با این اپ باید بدانید این است که ویدیو های انتخابی شما باید کمتر از یک ساعت و بیشتر از سی هزار بازدید داشته باشند.
  • وب سایت tech: این وب سایت نیز برای خلاصه برداری از ویدیو های طولانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. تنها کافی است وب سایت را بارگذاری کنید و لینک ویدیو مورد نظرتان را وارد کنید.
  • افزونه هوش مصنوعی Gimme Summary: یک افزونه رایگان قابل نصب روی گوگل کروم است که برای خلاصه برداری از محتوای مقالات وب سایت ها کاربرد دارد. این افزونه با تکیه بر Chat GPT متون را خلاصه برداری می کند. خوب است بدانید که طبق آزمایشات این افزونه سرعت چندانی ندارد.
  • پلتفرم ai : این ابزار به خلاصه برداری مقالات می پردازید و می توانید متون خلاصه برداری شده را از ایمیل دریافت کنید. تنها باید آدرس مقاله را برای ایمیا این پلتفرم ارسال و خلاصه مقاله را بعد از ۱۰ دقیقه از طریق ایمیل دریافت کنید.
  • افزونه WordTune Read: افزونه رایگان قابل نصب برای گوگل کروم، که می تواند با اتکا به هوش مصنوعی هر چه که بخواهید را خلاصه کند. این خواسته شما می تواند یک فایل پی دی اف یا یک ویدیو باشد. خلاصه برداری از مقالات با این افزونه محدودیت ۳ تایی ماهانه دارد و برای بهره برداری از قابلیت های آن بایو اشتراک سالانه ۱۲۰ دلاری تهیه کنید.

  • اپلیکیشن OtterPilot: این اپ در قالب افزونه گوگل کروم، اپلیکیشن IOS و اندروید ارائه شده است و این امکان را به کاربر می دهد تا نسخه متنی رو نویسی شده از صدا را داشته باشد. استفاده از این ابزار برای ۳۰ دقیقه در هر تمای و ۳۰۰۰ دقیقه تبدیل گفتار به متن در ماه رایگان است. بعد از آن باید اشتراک ماهیانه ۱۷ دلاری را خرید کنید.
  • وب سایت ai: وب سایتی است که با وارد گردن لینک یک آهنگ در آن می توانید تحلیلی از محتوای متن ترانه ، آلات موسیقی به کار رفته و سبک و حس و حال موسیقی را دریافت کنید.

از بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی برای برخی از افراد می تواند آن هایی باشند که تبدیل گفتار به نوشتار را انجام می دهند. این امر در جلسات مهم و برای خبر نگاران نیز می تواند بسیار کاربردی باشد.

  • پلتفرم Whisper: با این پلتفرم می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از زبان مدل های OpenAl، فایل های صوتی را به متنی نوشتاری تبدیل کنید.
  • اپلیکیشن Buzz: این اپ همان نسخه آفلاین Whisper برای ویندوز است که می توان از خدمات آن مانند نسخه آنلاین به شکل رایگان بهره مند شد.
  • اپلیکیشن MacWhisper: نسخه آفلاین Whisper برای مک او اس است که با پرداخت ۱۴ دلار می توان از مدل های زبانی بزرگ‌تر و امکان ترجمه در آن بهره مند شد.

در چند سال اخیر استفاده از هوش مصنوعی در گوشی برای ثبت تصاویر زیبا و بهتر کاملا رایج بوده اما اکنون این ابزار ها به شکل جداگانه نیز وجود دارند تا کاربران بتوانند تصاویر از عکس تا ویدیو را ویرایش کنند.

  • وبسایتRunway: برنامه ای کامل برای ویرایش محتوای تصویری است که بیش از ۳۰ ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. استفاده از این ابزار رایگان است اما در رزولوشن خروجی برخی ابزار ارائه شده محدودیت دارد و اشتراک آن از ۱۵ دلار در ماه آغاز می شود.
  • پلتفرم Genmo: با این برنامه می توانید ساخت ویدیو و یا تبدیل عکس به ویدیو را با استفاده از دستورات متنی انجام دهید. طرح رایگان این برنامه دارای محدودیت است.

برخی از ابزار های هوش مصنوعی نیز طراحی شده اند تا تبدیل متن به گفتار و تولید ساخت موسیقی انجام دهند که در ادامه چند نمونه رایگان را معرفی می کنیم:

  • نرم افزار Eleven Labs : این نرم افزار می تواند به راحتی متون را بخواند و نوشته را به فایل صوتی تبدیل کند. طرح رایگان این برنامه برای تبدیل ۱۰ هزار کارکتر متنی در ماه در دسترس است. خرید اشتراک ۵ دلاری ماهانه امکان شبیه سازی صدای موجود را نیز برای کاربر فراهم‌ می کند.
  • وب سایت Riffusion: با این وب سایت می توانید ساخت آهنگ از دستورات متنی را به شکل رایگان تجربه کنید.
  • هوش مصنوعی Boomy: Boomy یک مولد آهنگ است که به کمک آن آهنگ‌ سازی و خروجی آهنگ در پلتفرم های اشتراک گذاری آهنگ منتشر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟