مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش

مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  اسپرسو یک نوشیدنی محبوب است.  مخصوصا میان افرادی است که روزانه از آن مصرف ...

نهال وحیدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  اسپرسو یک نوشیدنی محبوب است.  مخصوصا میان افرادی است که روزانه از آن مصرف می کنند. یکی از دغدغه های این افراد این است که هنگامی که به مکان هایی که دسترسی به قهوه ممکن نیست را ندارند باید چه کار کنند؟ و چگونه اسپرسو تهیه کنند؟! اما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با یک دستگاه کاربردی برای زمان هایی که در جایی هستید که امکان دسترسی به اسپرسو وجود ندارد، خودتان بتوانید یک اسپرسو عالی تهیه کنید. پس در این مطلب همراه ما باشید تا بدانید که مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد؟

  • مینی پرسو لواک
  • مینی پرسو ارزان
  • مینی پرسو تریم
  • قطعات مینی پرسو
  • مینی پرسو یونیک لایف

آشنایی با قطعات مینی پرسو و کاربرد این دستگاه

مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد؟

 

همانطور که اشاره کردیم در این مطلب قصد داریم تا درباره ی این که مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد، صحبت کنیم. در واقع این وسیله یک نوع اسپرسوساز پرقدرت و قابل حمل است که بدون نیاز به برق برای شما قهوه اسپرسو تولید می کند. Minipresso تولید کمپانی واکاکو است و می توان گفت که کیفیت خوبی برای تولید اسپرسو دارد. اگر بخواهیم یک سری ویژگی های کلی مینی پرسو را بگوییم باید به قابلیت حمل، جمع و جور بودن، عدم نیاز به برق، تهیه قهوه در سریع ترین زمان و… اشاره کنیم.

  • سبک و جمع و جور

فرقی نمی کند که می خواهید چند هفته یا چند ساعت بیرون از خانه باشید. با این دستگاه که بسیار سبک است هیچ بار اضافی روی لوازمتان حس نمی کنید و می توانید بدون اشغال هرگونه فضایی آن را با خودتان داشته باشید. در واقع یکی از ویژگی های مثبت این محصول داشتن وزن سبک و جمع و جور بودن آن است که قابلیت حمل آسان را فراهم می کند. مینی پرسو بدون کیف فقط ۳۶۰ گرم وزن دارد و طول آن ۱۷.۵ سانتی متر است. با طراحی استوانه ای شکل که دارد فضای خیلی کمی را اشغال می کند.

  • نوآورانه و قدرتمند

طراحی مینی پرسو بسیار زیبا و مدرن است. اما بخش مبتکرانه آن پمپ این دستگاه است که بسیار قدرتمند ساخته شده و شرایط فراهم آوردن یک قهوه غلیظ را ایجاد می کند. پمپ نیمه اتوماتیکی که با چند مرتبه حرکت بدون نیاز به نیروی خاصی، یک اسپرسو غلیظ و عالی فراهم می کند.

☆ فشاری که این پمپ داخل دستگاه ایجاد می کند معادل ۸ بار است.

  • کارآمد و با استفاده آسان

استفاده آسان در فلسفه ساخت مینی پرسو است. در واقع شما می توانید قطعات مینی پرسو را خیلی راحت از هم جدا کنید و پودر اسپرسو و آب جوش را در محفظه بریزید و خیلی راحت دستگاه را ببندید. با فشار دادن پمپ اقدام به تهیه اسپرسو کنید. این پمپ به شکلی طراحی شده که هر زمان دست از فشار دادن بکشید خروج قهوه قطع می شود.

  • سالم و بهداشتی

طبق قوانین سازمان جهانی FDA تمامی مواد اولیه بکار رفته در ساخت این دستگاه ایمن هستند. مینی پرسو همچنین ۱۰۰ درصد عاری از BPA است. در حین تولید این وسیله توجه زیادی به انتخاب مواد با ضمانت سلامتی و ایمنی برای بدن انسان شده است که به همین علت اسپرسو خروجی این دستگاه بدون تغییر طعم و کیفیت خواهد بود.

تا اینجای مطلب با این که مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد آشنا شدید. اما سوالی که ایجاد می شود این است که این وسیله برای چه افرادی می تواند کاربردی و مناسب باشد؟! در جواب به این پرسش باید بگوییم که مینی پرسو یک وسیله ای است که برای هر شخصی که به اسپرسو علاقه دارد مناسب است. اگر شما جزو افرادی هستید که دائما در سفر بوده و می خواهید از یک اسپرسو عالی لذت ببرید، این وسیله برای شما خیلی مناسب خواهد بود.

کیفیت قهوه خروجی مینی پرسو چگونه است؟

قهوه خروجی مینی پرسو قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. این قهوه یک‌ کرما عالی با ماندگاری بالا دارد زیرا تکنولوژی استفاده شده در پمپ دستگاه سیستم اثبات شده ماشین های قهوه ساز است که به سیستم دستی در مینیرسو تغییر پیدا کرده است. همچنین طراحی داخلی دستگاه به شکلی است که فاصله بین مخزن آب و محل قهوه در کمترین میزان ممکن قرار گرفته شده تا از کاهش دمای آب جوش جلوگیری شود‌. مینی پرسو در دمای محیط ۲۵ درجه سانتیگراد، یک اسپرسو با دمای ۶۷ درجه با یک کرم عالی فراهم می کند.

شرایط نگهداری مینی پرسو و عمر دستگاه چگونه است؟

به علت الکتریکی نبودن این وسیله شما با کمترین میازن تعمیر و نگهداری رو به رو خواهید بود. که همین مسئله سبب عمر طولانی و شرایط نگهداری آسان از آن را خبر می دهد. به طور کلی جهت نظافت دستگاه پیشتهاد ما این است که قسمت لیوان و قهوه را بعد از هر بار استفاده فقط با آب بشویید. و مخزن آب را نیز فقط خشک کنید.

☆ از قرار دادن این وسیله در ماشین ظرفشویی و یا شستشو با شوینده های شیمیایی خودداری کنید.

آیا قیمت مینی پرسو ارزان است؟!

از نظر اقتصادی این دستگاه ویژگی هایی دارد که به نوعی مقرون به صرفه است و می تواند یک خرید منطقی محسوب شود. شما می توانید با توجه به نوع برند و مدل، این وسیله را از حدود ۴ میلیون تا به بالا تهیه کنید. در واقع می توان گفت که مینی پرسو ارزان تر از سایر قهوه ساز های برقی و حجیم است و به نوعی کاربردی تر خواهد بود. زیرا از دستگاه های قهوه ساز فقط در محیط هایی نظیر خانه، محل کار و… می توان استفاده کرد اما از این وسیله در تمامی شرایط می توانید استفاده کنید.

آشنایی با انواع مینی پرسو ها

  • مینی پرسو یونیک لایف

مینی پرسو یونیک لایف یک دستگاه بسیار کوچک برای تهیه اسپرسو در سریع ترین زمان است. با این دستگاه که ظاهری جمع و جور، سبک و همه کاره دارد می توانید فقط با یک عملیات دستی بدون نیزا به هیچگونه برق و باتری و… اسپرسو تهیه کنید. برای استفاده از این دستگاه باید قهوه آسیاب شده را به شکل یک پارچه به سبد فیلتر اضافه کنید و آب داغ را داخل مخزن بریزید سپس قفل پیستون را از موقعیت حرکت خود باز کنید و چند ضربه پمپ کنید تا اسپرسو آماده شود.

  • مینی پرسو تریم

مینی پرسو تریم هم یک اسپرسو ساز سیار است که قابلیت حمل آسان و تهیه اسپرسو با کیفیت را در مواقعی که دسترسی به کافه و… را ندارید برای شما فراهم می ساز. این دستگاه برای مسافرت، ماشین، پیک نیک، طبیعت گردی و… بسیار کاربردی و مناسب است و اصلا فضای زیادی را اشغال نمی کند. این‌مینی پرسو نیز به بانری یا شارژ کردن نیاز ندارد و به صورت دستی قهوه ای عالی با کرما بسیار عالی به شما تحویل می دهد. شما می توانید علاوه بر اسپرسو ، قهوه ترک‌ نیز در آن تهیه کنید.

  • مینی پرسو لواک

مینی پرسو لواک نوعی دیگر از مینی پرسو است که می توانید توسط آن در کمترین زمان ممکن بدون نیاز به برق و باتری یک اسپرسو خوش طعم تهیه کنید. کافی است مقداری از قهوه رست شده را داخل فیلتر ریخته و به مخزن آب جوش اضافه کنید و با پمپاژ کردن یک قهوه با کرما عالی داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب درباره ی این که مینی اسپرسوساز چیست و چه کاربردی دارد صحبت کردیم. گفتیم که این وسیله می تواند یک دستگاه کاربردی برای افرادی که دائم در حال کمپ کردن و طبیعت گردی هستند باشد. همچنین اگر وقت و زمان کافی برای تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز و یا موکاپات را ندارید می توانید با این وسیله به راحتی در کمترین زمان یک اسپرسو عالی تهیه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟