فناوری

هوش مصنوعی سورا چیست؟

امروزه هوش مصنوعی های زیادی برای انجام کار های متفاوتی به وجود آمده اند. برای همین ما در این مطلب به هوش مصنوعی سورا چیست؟ می پردازیم.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه هوش مصنوعی های زیادی برای انجام کار های متفاوتی به وجود آمده اند و همه مردم برای انجام و راحت تر کردن کارهایشان از هوش مصنوعی استفاده می کنند. در دنیای امروز هوش مصنوعی های زیادی وجود دارد، برای همین ما در این مطلب به هوش مصنوعی سورا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ می پردازیم. همچنین در این مطلب می خوانید:

  • هوش مصنوعی سورا چیست؟
  • قابلیت های سورا
  • محدودیت های سورا
  • کاربرد های سورا
  • آموزش و یادگیری

هوش مصنوعی سورا چیست؟

هوش مصنوعی «سورا» (Sora) توسط شرکت OpenAI معرفی شده است. این هوش مصنوعی درک عمیقی از زبان های مختلف دارد و با توجه به دستورالعمل های متنی می تواند ویدیو های واقعی با جزییات کامل طراحی کند. برای مثال اگر فردی در این هوش مصنوعی توصیف کند ‌مردی با پیرهن سبز در خیابان های توکیو قدم می زند، این هوش مصنوعی این متن را با جزییات کامل و به طور کاملا طبیعی این متن را به تصویر می کشد.

قابلیت های سورا

این هوش مصنوعی علاوه بر این ها، قابلیت متحرک کردن عکس ها هم دارد. به این صورت که یک تصویر را به عنوان ورودی دریافت می کند و آن را به یک ویدیو متحرک تبدیل می کند.

محدودیت های سورا

این هوش مصنوعی علاوه بر ویژگی و قابلیت هایی که دارد، دارای محدودیت هایی هم هست. از جمله این محدودیت ها این است که به خوبی نمی تواند جزییات پشت پرده را به تصویر بکشد، برای مثال یک توپ بسکتبال پس از برخورد با حلقه، چگونه به سمتی دیگر می‌رود. همچنین ممکن است در بعضی موارد چپ و راست را اشتباه بگیرد و درست عمل نکند.

کاربرد های سورا

هوش مصنوعی سورا با توجه به تولید ویدیو های واقع گرایانه با جزییات، می توان از آن در ساخت و تولید محتوای سرگرمی مانند فیلم، سریال و انیمیشن استفاده کرد و باعث می شود تا کارگردان ها ایده‌ها و مفاهیم خود را به راحتی به صحنه‌های متحرک و واقع‌گرایانه تبدیل کنند، و همچنین باعث خلاقیت بیشتر در تولید محتوا می شود.

آموزش و یادگیری

هوش مصنوعی سورا در به کارگیری آموزش و یادگیری هم کاربرد دارد. چون می‌تواند مفاهیم پیچیده را به صورت تصاویر متحرک و قابل درک برای دانش‌آموزان و دانشجویان به تصویر بکشد. برای مثال می توان از آن برای به تصویر کشیدن نمایش فرآیندهای علمی، آموزش تاریخ، یا حتی آموزش مهارت‌های عملی استفاده کرد.

جمع بندی

این هوش مصنوعی فقط محدود به این موارد فوق نیست و می‌تواند در زمینه‌های دیگری از جمله هنر، معماری، طراحی محصول و حتی پزشکی نیز کاربرد داشته باشد و با استفاده از ویژگی های جالب و کاربردی که دارد می توانید از آن در کار و فعالیت های مختلف استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟