اخبار لوازم خانگی

خرید و فروش دلاری لوازم خانگی در بازار

امروزه خرید و فروش دلاری کالا در بازار زیاد شده است و در همین خصوص سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: تمامی معاملات باید بر اساس پول رایج کشور انجام شود و هرگونه فروش کالا با هر ابزار پرداختی به جز پول ملی تخلف است.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه خرید و فروش دلاری لوازم خانگی در بازار زیاد شده است و در همین خصوص سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: تمامی معاملات باید بر اساس پول رایج کشور انجام شود و هرگونه فروش کالا با هر ابزار پرداختی به جز پول ملی تخلف است و در صورت مشاهده همچین اقدامی به واحد صنفی تذکر داده می شود و با تکرار این کار و توجه نکردن به تذکر، واحد صنفی پلمپ می شود. اما در بعضی مواقع هم پیش می آید که در همان دفعه اول با تشخیص مقام قضایی واحد صنفی پلپ شود.

وی ادامه داد: با اینکه گزارش های تلفنی زیادی از قبیل خرید و فروش ملک، خودرو یا لوازم خانگی سنگین با استفاده از رمز ارز، سکه و طلا یا دلار به اتاق اصناف ارسال شده، اما گزارش های حضوری در این موضوع دریافت نشده است.

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: از آنجایی که باید فروش لوازم خانگی با پول ملی انجام شود، هر گونه خرید و فروشی که بجز پول ملی انجام شود تخلف است، برای همین تمامی فروشندگان اصناف باید برای عرضه همه کالا‌‌‌‌‌ها فاکتور رسمی صادر کنند. همچنین واحد های صنفی نمی توانند در فاکتور های فروش خود مبنای محاسباتی محصولات را دلار، طلا یا سکه ذکر کنند.

اتاق اصناف در این زمینه بر عملکرد اتحادیه‌‌‌‌‌های سراسر کشور توجه دارد و در صورت ارسال گزارش از سوی مردم، آن موضوع به سرعت توسط اتحادیه‌‌‌‌‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اکبر پازوکی در این باره گفت: بازار لوازم خانگی در رکود قرار دارد و هیچ یک از لوازم خانگی های ایرانی به صورت دلاری خرید و فروش نمی شود و اگر خرید و فروشی به صورت دلاری باشد مربوط به لوازم خانگی قاچاق می باشد.

وی دامه داد: بازار لوازم خانگی شرایط مساعدی دارد و این موضوع فضاسازی است که علیه شرایط اقتصادی کشور انجام می شود و این گونه هجمه ها برای برهم زدن نظم بازار است.

اکبر پازوکی در مورد تبلیغات برخی از فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی  گفت: تبلیغات برخی از فروشگاه های لوازم خانگی به این صورت است که می گویند مصرف کنندگان می توانند کالا را با قیمت سال قبل خریداری کنند. همین تبلیغات باعث شده تا مصرف کنندگان فکر کنند در صورت افزایش قیمت، قیمت کالای مورد نیاز خود با قیمت سال قبل محاسبه و عرضه می شود و در همین شرایط برخی از فروشگاه های لوازم خانگی خرید و فروش دلاری کالا را بولد می کنند.

همچنین وی ادامه داد: موضوع شکایت اتحادیه لوازم خانگی از رویه ضدرقابتی فروشگاه‌‌‌‌‌های بزرگ لوازم خانگی در حال بررسی است. اما موضوع جالب در این باره این است که مرکز ملی رقابت برای ادامه رسیدگی به آن از اتحادیه لوازم خانگی مدارک بیشتری را درخواست کرده است. در حال حاضر شبکه بانکی بخشی از تسهیلات خود را برای خرید اقساطی کالا‌‌‌‌‌های این فروشگاه‌‌‌‌‌ها اختصاص داده؛ بنابراین مدارک درخواست شده از سوی شورای رقابت باید از سوی بانک مرکزی ارائه شود نه اتحادیه لوازم خانگی./دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟