استفاده از ChatGPT
فناوری

آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای افراد مبتدی

هوش مصنوعی این روز ها خیلی در بین مردم جا افتاده و از آنجایی که هوش مصنوعی کاربرد های زیادی دارد اکثر مردم برای انجام خیلی از کار ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند. برای همین ما در این مطلب به آموزش چت جی پی تی می پردازیم تا حتی افراد مبتدی هم بتوانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هوش مصنوعی این روز ها خیلی در بین مردم جا افتاده و از آنجایی که هوش مصنوعی کاربرد های زیادی دارد اکثر مردم برای انجام خیلی از کار ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند. هوش مصنوعی چت جی پی تی از جمله هوش مصنوعی پرکاربرد در بین مردم است اما با این حال خیلی از افراد هستند که بلد نیستند با این هوش مصنوعی کار کنند، برای همین ما در این مطلب به آموزش چت جی پی تی می پردازیم تا حتی افراد مبتدی هم بتوانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند.

در این مطلب می خوانید:

  • نحوه ورود به چت جی پی تی
  • ثبت نام در چت جی پی تی
  • آموزش چت جی پی تی 

نحوه ورود به چت جی پی تی

چت جی پی رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای چت کردن است که در زمینه های مختلف به افراد کمک می کند. یکی از مزیت های این هوش مصنوعی این است که شما می توانید هر نوع سولای را آن بپرسید و جواب های جامع‌ای را دریافت کنید. همچنین می توانید سوالات خود را به فارسی از آن بپرسید و جواب را فارسی دریافت کنید. از این هوش مصنوعی می توانید در نوشتن و خطایابی کد، نگارش نامه و مقاله، خلاصه‌سازی کتاب، فراهم کردن اطلاعات در زمینه‌های مختلف و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کنید.برای ورود به سایت چت جی پی تی باید آی‌پی خود را روشن کنید. با انجام ندادن این کار سایت باز هم کار می کند اما ممکن است سرعت خیلی کمتری داشته باشد برای همین انجام دادن این کار بهتر است. سپس بعد از تغییر دادن آی‌پی خود عبارت OpenAI را در مرورگر خود سرچ کنید و اولین سایتی که برایتان می آید، سایت رسمی چت جی پی تی است. بعد از انتخاب کردن سایت در انتهای صفحه وب‌سایت باز شده، روی لینک Try ChatGPT بزنید تا به سایت این ابزار منتقل شوید.

ثبت نام در چت جی پی تی

بعد از انجام این مراحل و برای ثبت‌نام در چت جی پی تی وارد صفحه جدیدی می شود که از شما می پرسد قصد انجام چه کاری را دارید؟ برای انجام ثبت‌نام روی دکمه Sign Up کلیک کنید و اگر پیش از این اکانت ChatGPT را ساخته‌اید، می‌توانید روی دکمه Log In کلیک کنید. بعد از کلیک روی Sign Up وارد صفحه دیگری می شود. که از طریق این‌ دو روش می توانید ثبت‌نام کنید.

ثبت‌نام با ایمیل: کادری برای ورود آدرس ایمیل و ادامه مراحل ثبت‌نام وجود دارد.

ثبت‌نام با اکانت‌های موجود: ادامه مراحل ثبت‌نام را می‌توانیم از طریق یکی از اکانت‌های Microsoft ،Google یا Apple خود انجام می‌دهیم.

برای ثبت‌نام از طریق ایمیل، باید دکمه Continue کلیک کنید و سپس ایمیل و پسورد را وارد کنید و دوباره روی دکمه Continue کلیک کنید. در اینجا ایمیلی برایتان ارسال خواهد شد که نشان دهنده تایید این مراحل است. سپس ایمیلی که دریافت کرده اید را از Inbox ایمیل خود – باز کرده و روی لینک Verify Email Address کلیک می‌کنیم. با اینجام این مراحل صفحه ای برایتان باز می شود که نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و اطلاعات شخصی را از ما دریافت می کند. پس از انجام این مراحل روی دکمه Continue کلیک می کنیم. توجه داشته باشید که حتماً در این مرحله یک ابزار تغییر آی‌پی قدرتمند و معتبر فعال باشد.بعضی اوقات برای جلوگیری و بروز مشکل و خطاها شاید نیاز باشد تا چندین ابزار تغییر آی‌پی مختلف را امتحان کرده یا مراحل را با دستگاه دیگری ادامه دهید. حالا در صورتی که این مراحل بدون مشکل و خطا انجام شوند صفحه اصلی ChatGPT برایتان باز می شود می توانید از آن استفاده کنید.

آموزش چت جی پی تی

استفاده از چت جی پی تی خیلی راحت است و کار دشواری نیست. فقط کافی است در صفحه حساب کاربری خود درون کادر پایین صفحه کلیک و شروع به نوشتن کنید. یا می‌توانید گزینه New Chat را در سمت چپ صفحه نیز بزنید و شروع به کار کنید. یکی از نکات مهمی که در استفاده از چت جی پی تی باید بدانید این است که این هوش مصنوعی از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند، اما ممکن سرعت پایین تری داشته باشد.

مورد بعدی این است که درسته که اکثر اطلاعات فراهم شده توسط این هوش مصنوعی درست است اما نباید آن‌ها را به جای تشخیص پزشکی یا منبع معتبر علمی به کار ببرید یا اگر از آن برای کد نویسی استفاده می کنید حتما دقت کنید که حد ها به درستی نوشته شده باشند. حتی گاهی ممکن است به دلیل درخواست زیاد ربات خطا دهد و شما را تا یک ساعت از استفاده آن محروم کند. اما جای هیچ نگرانی نیست و با کمی صبر کردن این مشکل حل می شود. همچنین درست است که این ربات از زبان فارسی پشتیبانی می کند اما ربات هوش مصنوعی ChatGPT در مرحله آزمایشی فرار دارد و ممکن در استفاده از آن به زبان فارسی به درستی پاسخ شما را ندهد.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردیم نحوه استفاده و آموزش ربات چت جی پی تی را برای شما علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی توضیح دهیم. هوش مصنوعی ها کاربرد های زیادی در روز مره های ما دارند و استفاده از آن ها خیلی لذت بخش است. ولی برخی از افراد زیاد در استفاده از این هوش مصنوعی ها وارد نیستند اما با دانستن نحوه استفاده از این هوش مصنوعی کار کردن با آن برای شما خیلی راحت تر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟