اخبار لوازم خانگی

افزایش ۶۵ درصدی تولید لوازم خانگی ساخت داخل

دبیركل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش عمق ساخت داخل به 65 درصد خبر داد.

نفیسه رحیمی | 2 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی از افزایش عمق ساخت داخل به 65 درصد خبر داد و گفت: تولید لوازم خانگی به 18 میلیون دستگاه رسیده در حالی این رقم در سال 96، 8 میلیون دستگاه بود.

وی ادامه داد: صنعت لوازم خانگی از جهت کمی پیشرفت داشته وحتی در برخی از تولیدات لوازم داخلی تا 100 درصد و در برخی كمتر تولید داخلی داشتیم.  روند تولید كولر گازی و ماشین ظرفشویی در سال های گذشته بود رو به رشد بوده اما همچنان مشکلات گمرکی و صادراتی موانعی بر سر راه تولیدکنندگان است.

دبیركل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت:  ایجاد مراكز فناوری و نوآوری مستقل و همچنین توسعه شبکه خدمات پس از فروش تحولی بزرگ به شمار می رود اما برای رفع چالش های پیش روی تولید کنندگان، دولت می تواند بسته های تشویقی صادراتی ارائه دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود:قدرت خرید مردم در سال های گذشته کاهش پیدا کرده و بازار در رکود به سر می برد. در این شرایط روش های تامین مالی و حمایت های دولت می تواند چاره ساز باشد.  عدم ساز و کار مناسب قیمت های كشف شده بورس و اعتباری نشدن تامین مواد اولیه منجر به گرانی لوازم خانگی شده است.

عباس هاشمی در پایان گفت: موانع بیرونی و مشكلات داخلی با اتصال منطقی شبکه بانکی با کشورهای مختلف برطرف خواهد شد. سهم صنعت لوازم خانگی از جی دی پی كشور 13 درصد بوده و این در حالی است که سهم مالیاتی كه پرداخت می كند، 68 درصد اعلام شده که تناسبی ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟