تعمیرکاران مجاز و رسمی
اخبار لوازم خانگی

رواج فعالیت سایت‌های غیرمجاز در بخش تعمیر لوازم خانگی

برای جلوگیری از خطرات احتمالی و سو استفاده افراد سود جو، اگر در فضای مجازی به دنبال تعمیر کار هستید حتما از آن ها جواز و کد نمایندگی مجاز و رسمی را بخواهید تا مطمئن شوید این افراد کلاه بردار نیستند.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهدی اینانلو در خصوص تعمیر لوازم خانگی گفت: امروزه برخی از افراد بدون مجوز از اتحادیه لوازم خانگی اقدام به فعالیت سایت‌های غیرمجاز در بخش تعمیر لوازم خانگی هستند و با تولید محتوا سعی بر نشان دادن برند خود هستند. اما مشکل اصلی این جا است که مردم وقتی در فضای مجازی به دنبال تعمیر کار برای لوازم خانگی خود هستند به این افراد بر می خورند و فکر می کنند این افراد نمایندگی رسمی هستند و با آن ها تماس می گیرند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی و سو استفاده این افراد سود جو، اگر در فضای مجازی به دنبال تعمیر کار هستید حتما از آن ها جواز و کد نمایندگی مجاز و رسمی را بخواهید تا مطمئن شوید این افراد کلاه بردار نیستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی کرج در این خصوص گفت: سامانه 118 از جمله سامانه های مطمئن در بین مردم است، ولی مشکلی که در اینجا برای ما پیش آمده این است که در سامانه 118 شماره برخی از متقاضیان که تماس گرفته اند به نام نماینده رسمی تعمیر لوازم خانگی ثبت شده است و همین موضوع سبب شده تا مردم به این افراد هم برای دریافت خدمات مورد نیاز اعتماد کنند.

اینالو در ادامه گفت: برخی از این افراد ممکن است جواز کسب داشته باشند اما چون نمایندگی رسمی نیستند موقع تعمیر لوازم خانگی از جنس های تقلبی و بی کیفیت استفاده می کنند که باعث می شود ضرر بیشتری به مردم وارد شود. برای همین موضوع ما از 118 درخواست کرده ایم تا این افراد که نمایندگی رسمی نیستند را از 118 خارج کنند در غیر این صورت به مردم در این زمینه آسیب های مالی زیادی وارد می شود.

اینالو گفت: به منظور جلوگیری از این اتفاقات قرار است سایت تعمیرکاران لوازم خانگی از طرف این اتحادیه راه اندازی شود. راه اندازی این سایت علاوه بر اینکه دست افراد سود جو را از این راه کوتاه می کند، بلکه مردم هم در هر زمان می توانند نمایندگی رسمی و مجاز خود را از این اتحادیه جستجو کنند.

همچنین وی در مورد خرید لوازم خانگی گفت: هنگام خرید لوازم خانگی حتما به این موضوع توجه کنید که کالای خریداری شده دارای گارانتی باشد و کالای فیک را به عنوان یک کالای اصل به شما نفروشند. محصولات ایرانی علاوه بر گارانتی دو ساله و خدمات پس از فروش، از لحاظ کیفی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و مردم می‌توانند برای خرید به تولیدات داخلی اعتماد کنند./ایسنا

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 22 خرداد 1403 در 1:30 ب.ظ

    در سال های گذشت برخی از برندهای خارجی که بدلیل محدودیت فعالیت و فروش در ایران برای کسانیکه تبحر در تعمیر دستگاه انها را داشتند گواهی بین المللی صادر میکردند در دهه 70 خورشیدی که دستگاه CD رایتر تازه وارد بازار شده بود و رایت هر سی دی به پول ان زمان 5 هزار تومانهزینه داشت از طرف اداره مامور خرید یکدستگاه سی دی رایتذ اکسترنال برند یاماها ساخت ژاپن شدم که دارای شماره رایت CD هم بود و دیگر توی رودربایستی نیازی لبه اجابت درخواست نامعقول همکاران نبودم در دفتر فروش این دستگاه در میدان ونک تهران عکسی ازگواهی صلاحیت تعمیر این رنج دستگاه ها که برای این شرکت صادر و نماینده شرکت برای شرکت در ازمون و کار عملی زحمت مسافرت به امارات متحده را کشیده بود در دفتر فروش حلب توجه میکرد ای کاش برای ثبت شماره تلفن این افراد در سایت های رسمی و راهنمای تلفن 118 منوط به اخذ این گواهی از مراجه رسمی و برای برندهای داخلی منوط به اخذ گواهی از طرف انجمن یا اتحادیه مریوطه گردد