خانه هوشمند

کاهش مصرف برق با برنامه خانه هوشمند جدید ایکیا

ایکیا از طراحی یک قابلیت جدید هوشمند برای کاهش مصرف انرژی خبر داد.

نفیسه رحیمی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت ایکیا (IKEA) در حال کار بر روی یک ویژگی جدید برنامه خانه هوشمند است که برای کمک به صرفه جویی در مصرف برق  و کاهش هزینه های قبوض طراحی شده است.  ویژگی Energy Insights اطلاعات واقعی در مورد میزان مصرف دستگاه های کاربر را در کنار قیمت برق ارائه می دهد.

این ایده برای شناسایی لوازم برقی پر مصرف اجرایی می شود که افراد به لطف آن می توانند بعد از شناسایی وسایل پر مصرف، تصمیم گیری کنند که چه زمانی و یا چه مقدار از آن وسیله در طول شبانه روز استفاده کنند. به عبارت دیگر مدیریت مصرف برق در خانه به کمک این برنامه به راحتی انجام می شود. از طرفی کاربر می تواند میزان مصرف انرژی خود را با خانواده های مشابه مقایسه کند و برای کاهش هزینه های مربوط به قبض برق ایده بگیرد. بنابراین می توانید عادات خود را در صورت لزوم تغییر دهند.

در حال حاضر این قابلیت تنها برای کاربران سوئدی در دسترس است و به نظر می رسد که محدود محصولات خانه هوشمند نیست و برای استفاده از آن فقط باید به برنامه از حساب IKEA Family ورود کنید.

شرکت ایکیا (IKEA) در زمینه تولید محصولات لوازم خانگی نظیر مبلمان، میز و محصولات خانگی فعالیت می کند که از سال 1943 در این بازار حضور دارد. اینگورا کامپراد در سال 1943  این کمپانی رو تاسیس کرد. اسم IKEA از حروف ابتدایی موسس شرکت و محل زندگی‌اش برگرفته شده است.

طراحی ساده و کاربردی از ویژگی‌های مهم محصولات این گروه است و در واقع مبلمان و سایر لوازم خانگی به شکلی طراحی می شوند که در فضا‌های کم جا قابل استفاده باشند. این برند در سال های اخیر به حوزه خانه هوشمند ورود کرده و ویژگی Energy Insights را می توان نمونه موفقی در راستای مدیریت مصرف انرژی دانست.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟