سایر خبرها

اپل دسترسی چینی‌ها به برنامه خبر خود را به بهانه سانسور مسدود کرد

ال کا ایران : شرکت اپل دسترسی مردم کشور چین به برنامه جدید خبر خود را بر روی iOS ناممکن کرد. تعدادی از کاربران آیفون و آی پد این موضوع را تایید کرده‌اند.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، منابع مطلع می گویند اپل به بهانه وجود سانسور در چین دست به این اقدام زده، این در حالی است که قاعدتا در صورت وجود چنین مشکلی برنامه یاد شده باید از سوی دولت چین مسدود شود و نه اپل.

News app اپل در حال حاضر تنها در آمریکا به طور کامل قابل استفاده است و استفاده آزمایشی از آن در استرالیا و انگلیس هم آغاز شده است.

برخی کارشناسان می گویند اپل بدون اجازه از کاربر و در صورت مسافرت آنها به برخی نقاط جهان برخی خدمات آیفون و آی پد را از کار می اندازد؛ حتی اگر افراد تنظیمات مکانی برنامه ها را در بخش حریم شخصی گوشی یا تبلتشان از کار انداخته باشند. این در حالی است که اپل باید در این زمینه به تصمیم کاربران احترام بگذارد.

اپل هنوز در این زمینه به طور رسمی موضع گیری نکرده و مشخص نیست واقعا به چه علت دسترسی مردم چین به یکی از خدماتش را ناممکن کرده است. دولت چین معمولا به علت نگرانی های امنیتی از شرکت های فناوری آمریکایی می خواهد تا برای ارائه خدمات در این کشور به اصول و قوانین ویژه ای پایبند باشند.

نظر شما چیست؟