سایر خبرها

بزرگترين هيئت اقتصادي ايتاليا در راه تهران

ال کا ایران : رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت : چهارمین هیئت بزرگ اقتصادی ایتالیا فردا در تهران و برنامه های خود را به مدت دو روز در ایران پیگیری می کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، احمد پورفلاح در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سفر این هیئت بزرگ اقتصادی در ادامه سفر هزار شرکت اقتصادی ایتالیا بوده که قرار است تا پایان امسال به ایران بیایند.

وی اضافه کرد: این هیئت چهارصد نفره در حوزه های صنایع ساختمان، خودرو، نساجی ، کفش ، لوازم خانگی ، صنعت سنگ ، فولاد، تجهیزات پزشکی ، بیمارستانی و دارویی و محیط زیست تخصص دارند که در دیدارهای رو در رو با فعالان اقتصادی ایران زمینه های همکاری را بررسی می کنند.

پورفلاح گفت: علاوه بر همایش تجاری ایران و ایتالیا و برگزاری نشستهای تخصصی ؛ هیئت اقتصادی ایتالیا از چند کارخانه صنعتی به ویژه ایران خودرو و همچنین بیمارستان فوق تخصصی محک بازدید خواهند کرد.

وی افزود: خودروسازان فیات و ایوکوی ایتالیا نیز در این هیئت حضور دارند که برای آنها برنامه دیدار با مدیرعامل ایران خودرو پیش بینی شده است و خودروسازان ایتالیایی در این دیدار و بازدید از کارخانه ایران خودرو زمینه های همکاری در تولید مشترک خودرو را پیگیری می کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا تنها کشور اروپایی است که تراز تجاری ما با آنها مثبت است ، گفت : مبادلات ایران و ایتالیا به حدود هفت میلیارد یورو رسیده بود اما با اعمال تحریم ها این میزان در سال2014 به یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو کاهش یافته است و امیدواریم با تلاش مسئولان اقتصادی دو کشور و پوشش بیمه ای سه میلیارد یورویی ایجاد شده از سوی ایتالیا برای شرکتهای این کشور، مبادلات به سطح سال 2014 و بیش از آن ارتقا یابد.

پورفلاح ادامه داد : در همکاریهای نفتی و نیز پوشش بیمه ای اقدامات خوبی برای ارتقای روابط اقتصادی ایران و ایتالیا انجام شده و این تلاشها در بخش خودروسازان و دیگر بخش های اقتصادی آغاز شده اما محور اصلی گفتگوها و نشست های ما با طرف ایتالیایی این است که به بانکهای خود فشار بیاورند تا مقدمات سرمایه گذاری و حضور شرکتهای این کشور را در ایران فراهم کند.

وی افزود: هیئت ایتالیایی که به ریاست معاون توسعه بازرگانی بین المللی این کشور در ایران حضور می یابد با معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران همچنین با رئیس سازمان توسعه تجارت و رئیس اتاق بازرگانی تهران دیدار خواهد کرد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟