سایر خبرها

خانه‌ای از پلاستیک در تهران/ضایعات ثروت جامعه هستند

ال کا ایران :‌ یک خانه شخصی با عنوان خانه محیط زیست تهران با لوازم دور ریختنی به مناسبت روز زمین پاک افتتاح شد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک استاد دانشگاه با تولید و نمایش لوازم خانگی از بطری های پلاستیکی و اختصاص منزل شخصی خود به نمایشگاه این فرایند، گامی جدی در راستای فرهنگ سازی در مصرف بهینه زباله های پلاستیک برداشته است.

کشورهای صنعتی در حوزه پسماند و آلایندگی به نسبت سایر کشورها اقدامات قابل توجهی انجام داده اند و از تمامی پتانسیل اقتصادی لوازم دور ریز بهره برداری کرده و در تولیدات خود استفاده می کنند، اما در کشور های کمتر توسعه یافته و نیمه صنعتی برنامه و طرحهای مدونی برای تفکیک زباله ها و استفاده دوباره از مواد قابل استفاده وجود ندارد و طرح های ارائه شده با استقبال درصد کمی از جامعه مواجهه می شود و یا به دلیل سطح پایین دانش افراد و اطلاع رسانی محدود، اطلاع دقیقی از نحوه بازیافت و بازآفرینی مواد حاصل از پسماند وجود ندارد.

امیر منعم از جمله طراحان و اساتید دانشگاهی کشور است که با طراحی و ساخت لوازم مصرفی از ضایعات قابل استفاد در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح زباله های پلاستیکی قدم برداشته است و با تولید و نمایش لوازم خانگی از بطری های پلاستیکی و اختصاص منزل شخصی خود به نمایشگاه این فرایند قدم جدی در راستای فرهنگ سازی در مصرف بهینه زباله های پلاستیک برداشته است.

طراح و پایه گذار خانه محیط زیست در تهران در این رابطه گفت: ضایعات بخشی از ثروت جامعه هستند و می توان با آن آثار ماندگار و آموزشی برای استفاده در مقاطع مختلف سنی تهیه کرد.

پایه گذار خانه محیط زیست بیان کرد: بسیاری از وسایلی که در این مجموعه محیط زیستی به نمایش گذاشته شده از مواد بازیافتی و ضایعات شهری تهیه شده است و با ایجاد و بازگشایی موزه محیط زیست می خواهیم به هموطنان و آیندگان نشان دهیم که چگونه از مواد زائد و دور ریختی می توان وسایل و ابزارهای مفید تهیه کرد.

این طراح و مدرس دانشگاه تاکید کرد: موزه و خانه محیط زیست تهران برای به نمایش گذاشتن باز آفرینی وسایل بازیافتی پایه گذاری شده است وتلاش می شود با آموزش در مقاطع مختلف سنی و در تمام رشته ها نگاه و توجه مردم نسبت به ضایعات، مواد دوریز و پسماند عوض شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از خانه محیط زیست به نشانی تهران، رودبار قصران، اوشان، خیابان دکتر بهشتی خیابان سپهر راول کوچه صدا و سیما پلاک ۲ مراجعه کنند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟