اخبار لوازم خانگی

کشف ۲۵ انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق/پورشه های قاچاق باید له شوند

ال کا ایران :‌ رئیس سازمان تعزیرات ضمن اشاره به کشف ۲۵ انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق گفت: چند شب پیش بود که به رئیس سازمان اموال تملیکی گفتم اتفاقاً پورشه‌ها و ماشین‌های مدل بالای قاچاق باید در منظر و مرآی مردم له شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علیرضا جمشیدی در ضیافت افطار اصحاب رسانه که شب گذشته با حضور معاونین سازمان تعزیرات حکومتی و جمعی از مدیران، دبیران و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد اظهار کرد: سازمان تعزیرات یک جای ناشناخته بود. با اینکه در تدوین قوانین و مقررات این سازمان نقش داشتم ولی وقتی به تعزیرات آمدم احساس کردم سازمان تعزیرات حکومتی را نمی‌شناسم.

معاون وزیر دادگستری افزود: سازمان تعزیرات به‌دلیل گستردگی در شرح وظایف و خدمت‌رسانی قوی و جامعی که می‌تواند در جامعه داشته باشد، ظرفیت بسیار خوبی دارد که این ظرفیت برای من و حتی قبل از من نیز ناشناخته مانده است.

جمشیدی اضافه کرد: در سال نخست حضورم در سازمان تعزیرات، به کارهای زیربنایی پرداختم؛ آن هم سازمانی که از الفبا مشکل دارد. تعزیرات در بحث نیروی انسانی، بودجه، فضای فیزیکی و حتی طرح جامع مشکل دارد. در روزهای نخستی که به تعزیرات آمدم، خیلی راحت از جاهای دیگر به این سازمان دستور می‌دادند ولی امروز سازمانی است که دستور ناپذیر شده و این خود یک تحول بزرگ است.

جمشیدی گفت: در پرونده گران کردن بلیت‌های قطار، سازمان تعزیرات محکم ایستاد و متخلفین را محاکمه و جریمه چند میلیاردی صادر کرد اما مورد اتهام وزیر آن دستگاه مربوطه قرار گرفت مبنی بر اینکه این تفکرات، کمونیستی و سوسیالیستی است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: متأسفانه در آن ایام، این تصور که استفاده از قطار، لوکس‌گرایی است و مردم برای رفتن به تفریح از آن استفاده می‌کنند، 300 درصد بلیت قطار را گران کردند در حالی که بسیاری از مردم برای انتقال بیماران خود و بسیاری از دانشجویان برای رفت‌وآمد به دانشگاه از قطار استفاده می‌کنند. اینها مشکلاتی است که باید با آن مقابله شود و تعزیرات باید قدرت و قوت در مقابل این طور مسائل ــ که کم هم نیست ــ بایستد.

وی با تأکید بر تعامل شفاف و دوستانه با رسانه‌ها افزود: درخواست دارم فضایی فراهم شود که همه رسانه‌ها بتوانند اخبار سازمان را دریافت کنند. اگر رسانه از ما پشتیباتی کند می‌توانیم بر فشارها غالب شویم. اگر رسانه کمک نکند بدانید که من با همه سماجت و شفافیتی که دارم خواهم شکست.

جمشیدی اضافه کرد: متأسفانه وقتی من صحبت می‌کنم، همه یکپارچه علیه من به میدان می‌آیند، نمی‌آیند به اصل موضوع بپردازند و این خیلی چیز عجیبی است. نمی‌گویند قاچاق وجود دارد می‌گویند چرا جمشیدی می‌گوید آمار قاچاق وجود دارد یا می‌گوید از کشفیات قاچاق تنها سه درصد به پرونده‌های مهم اختصاص دارد. جالب این است که به‌جای اینکه کالبدشکافی کنند و بگویند نیاز به عزم ملی وجود دارد و چرا قوانین و آئین‌نامه‌ها روی زمین مانده است و دولت جلسه نگذاشته است، علیه من موضع می‌گیرند. البته خوشبختانه بعد از اینکه بحث برگزار نشدن جلسات دولت را مطرح کردم، هفته قبل سومین جلسه در یک ماه گذشته برگزار شد و این خیلی بی‌نظیر است.

معاون وزیر دادگستری افزود: خوشبختانه اصرار و فشار رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و صحبت‌های شفافی که شد، اثرگذار بود. علیه خود تعزیرات هم یک سری بحث‌ها گفته شد در حالی که من خودم شفاف‌تر گفته‌ام که تعزیرات در مبارزه با قاچاق نارکارآمد است، بنابراین یقین دارم که اگر اصحاب رسانه به ما کمک نکنند، نمی‌توانیم رسالت مهم خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا بیداد می‌کند، افزود: اینکه آقایان می‌گویند در سال 15 و نیم میلیارد دلار قاچاق می‌شود، رقم کمی نیست، هرچند کاهش یافته اما باز 15 میلیارد دلار قاچاق داریم و این رقم شوخی نیست.

جمشیدی با بیان اینکه در چند ماه گذشته نیروی انتظامی پرونده‌های مهمی را کشف کرده است اظهار کرد: به‌عنوان مثال به‌تازگی به من خبر دادند که 25 انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق کشف شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه کالاهای قاچاق این‌چینی نباید به چرخه اقتصاد بازگردد، گفت: اینها باید از بین برود و له شود. چند شب پیش بود که به رئیس سازمان اموال تملیکی گفتم اتفاقاً پورشه‌ها و ماشین‌های مدل بالای قاچاق باید در منظر و مرآی مردم له شود و از بین برود تا مردم بدانند عزم جدی است. اتفاقاً باید همین کالای قاچاق را از بین برد زیرا صاحبان آنها کسانی هستند که قدرت دارند.

معاون وزیر دادگستری از دیگر وظایف و صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی را بحثهای سلامت‌محور مانند دارو و درمان خواند و گفت: بحث سلامت مردم، شوخی نیست و بسیار جدی است. در بخش دارو و درمان نیز سازمان تعزیرات نقش مهمی دارد اما اینجا قوانین و مقررات بسیار نارکارآمد است.

وی اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم یک داروخانه را که امکان دارد در ماه فروش میلیاردی داشته باشد، به‌دلیل استفاده از داروی تاریخ مصرف گذشته 5 یا 10 هزار تومان جریمه کنیم جز تمسخر و مضحکه سازمان تعزیرات نیست.

جمشیدی با تأکید بر اصلاح قوانین این حوزه گفت: مجلس شورای اسلامی باید قوانین بازدارنده جدی داشته باشد. گاهی متأسفانه در برخی موارد سازمان تعزیرات حتی نمی‌تواند یک اغذیه فروشی را پلمب کند زیرا اختیاراتش بسیار ناچیز است. پرونده‌های تعزیرات مثل قوه قضائیه نیست؛ پرونده‌های نظام قضایی پرونده‌های سنگینی است اما در تعزیرات پرونده‌هایی مطرح می‌شود که باید با فوریت و جدیت رسیدگی و اقدام شود و نباید مسامحه کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد:  وقتی می‌بینیم 7 کارخانه تولید آبلیمو یک قطره آبلیمو در محصولاتشان نیست باید سریع برخورد کرد؛ این‌طور نیست که سازمان تعزیرات برود و بررسی کند و بعد بگوید پرونده در حال رسیدگی است. در این‌گونه موارد باید سریع رسیدگی و حکم داد و پلمب و مجازات کرد.

جمشیدی به تشتت مراجع رسیدگی اشاره کرد و گفت: به‌قدری تشتت مراجع رسیدگی وجود دارد که الآن واقعاً نمی‌دانیم باید چکار کنیم، به‌عنوان مثال در همین بحث دارو، وزارت بهداشت، سازمان تعزیرات، قوه قضائیه در دو بخش و حتی سازمان نظام پزشکی متولی است، در حالی که مجلس باید یک نهاد و سازمان را متولی کند و از او مسئولیت بخواهد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه صلاحیت رسیدگی تعزیرات در این‌گونه موارد تا 300 هزار تومان است، گفت: این واقعاً مضحک است که صلاحیت رسیدگی تعزیرات تا 300 هزار تومان باشد و رقم بالاتر از آن باید با حضور نمایندگان صنوف و … باشد. صنف را اعضای صنوف انتخاب می‌کنند، آیا صنف می‌تواند با اعضای خود برخورد کند؟ نمی‌گویم نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برخورد کنند اما قطعاً برایشان سخت است.

جمشیدی با تأکید بر اصلاح قوانین و مقررات افزود: به‌قدری اجناس تقلبی و چینی در بازار وجود دارد که مردم نمی‌توانند تشخیص بدهند، چه‌کسی بر این مسائل نظارت دارد؟ باید چه‌کسی ناظر باشد؟ در بحث دارو باید کمیسیون ماده 11 وزارت بهداشت برای تعزیرات پرونده بفرستد؛ اگر نفرستد تکلیف چه می‌شود؟

به گزارش تسنیم وی گفت: در بحث مسائلی مانند صنوف باید سازمان حمایت، پرونده را از وزارت صنعت به تعزیرات بفرستد؛ اگر نفرستاد تکلیف چه می‌شود؟ آیا تعزیرات خودش اختیار رسیدگی دارد؟ گاهی ما قلدری می‌کنیم و پیش می رویم، اما گاهی هم واقعاً هیچ اختیاری نداریم، بنابراین باید اینها اصلاح و با جدیت دنبال شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟