سایر خبرها

حضور بی کیفیت محصولات چینی تضییع حقوق مردم یا زیرکی چشم بادامی ها

ال کا ایران :سبک و سیاق خودروهای چینی بر کسی پوشیده نیست. خودروهای چینی که مدتها بازار هدف ایران را گرم و پررونق می دیدند، اما حالا با برداشته شدن تحریمها توان رقابت با تقریبا هیچیک از گروههای خودروسازی که در پسابرجام به سبد محصولات خودرویی اضافه شد را ندارند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از میهن صنعت، سبک و سیاق خودروهای چینی بر کسی پوشیده نیست. خودروهای چینی که مدتها بازار هدف ایران را گرم و پررونق می دیدند، اما حالا با برداشته شدن تحریمها توان رقابت با تقریبا هیچیک از گروههای خودروسازی که در پسابرجام به سبد محصولات خودرویی اضافه شد را ندارند.

اصولا به سبب پائین بودن قیمت محصولات چینی و ظاهر نسبتا قابل قبول آن در غیبت برندهای خارجی در مدت تحریم، کلاه گشادی بر سر خریداران این محصولات رفته است.
عدم رضایتمندی از خدمات پس از فروش، کیفیت پائین رنگ، نداشتن ایمنی و توزیع نامناسب نمایندگی و تعمیرگاههای مجاز نسبت به تولید و تقاضا حسابی مشتریان محصولات چینی را کلافه کرده است. البته برای اینکه موارد ذکر شده کلی گویی اطلاق نشود و با استناد به مرجع معتبر سخن گفته باشیم شما را به مطالعه ی گزارش خلاصه نتایج ارزیابی جامع خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه کننده خودرو در سال 94 جلب می کنیم.

پائین بودن رتبه ی نظام مدیریتی برخی خودروهای چینی که با تبلیغات وسیع سعی در کمرنگ کردن آمار افتضاح خود دارند از جمله مواردیست که ما را به فکر چرایی بودن چنین محصولاتی در بازار خودروهای داخل کشور می اندازد. هرچند دارا بودن بیش از 10 نمایندگی ظاهرا امتیاز مثبتی به نظر می اید اما عدم تناسب این نمایندگیها نسبت به آمار تراکم و تقاضا شیرینی این امتیاز را به کام مشتریانش تلخ می کند که البته این نیز از عجایب حضور بی رقیب چندین ساله است که هنوز به بانک اطلاعات آماری درستی دست پیدا نکرده اند.

رتبه ی پائین خدمات پس از فروش نیز در برخی محصولات حاکی از نارضایتی عمیق خریداران دارد.
دهن کجی خودروساران چینی به تصمیم وزارت صنایع و معلدن مبنی بر افزایش ساخت داخل محصولات که به نوعی نشان از عدم اعتماد و تضییع حقوق کارگران خط تولید دارد از نکات قابل تأملیست که شاید بتواند به دست اندرکاران امر تلنگر جدی بزند.

صنعت تولید کشور آن هم در بخش خودرویی در پسابرجام باید به بالندگی کیفیت داخلی و بالابردن استانداردها بینجامد که البته با حضور بی کیفیت برخی محصولات چینی و ادامه ی روند جاری رسیدن به این فرجام خوش تا مدتها به تعویق می افتد.

اما همه ی آنچه گفته شد تمام ماجرا نیست اگر به تازگی اخبار خودرویی را دنبال می کنید شاید عجیب باشد که اکثر محصولات چینی در رقابت با تولیدات داخلی کشورمان و دوغول خودروسازی نه تنها برتری ندارند که بر اساس گزارش سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران در بسیاری موارد در رتبه های بسیار پائینتر قرار دارند و نکته ی جالب اینجاست که اگر پائین بودن رتبه برخی محصولات داخلی در این رتبه بندی را نسبت محصولات چینی در کنار قیمت مشتری محصولات قرار دهیم خواهیم دید که در اکثر محصولات خودروهای چینی قیمت بیشتری دارند و شاید منصفانه باشد که با این پارامتر به محصولات تولید داخل نمره ی قبولی بهتری بدهیم.

به عنوان مثال new mvm x33 ،mvm550  ، new mvm 315  و mvm 110 s محصولات چینی گروه خودروسازی مدیران خودرو در ارزیابی سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد تنها در محصول new mvm 315   حائز دوستاره شد و در سایر موارد با دریافت یک ستاره در دوماهه ی اخیر سال 95 رتبه ی بسیار پایینی را ازآن خود کرد.

آنچه از خلاصه نتایج و آمارهای گوناگون درباره ی مدیران خودرو و سایر خودروسازان عرضه کننده محصولات چینی برمی آید هرگز رضایت بخش و در خور مردم عزیز کشورمان نیست و وقت آن رسیده که این گروههای خودروسازی نسبت به افزایش ایمنی و کیفیت فنی اقدام کنند و یا با ادامه ی وضعیت موجود برای حفظ شأن و حقوق مصرف کننده و کاهش تلفات جاده ای از عرضه ی آنها به بازار داخلی جلوگیری به عمل آید.

نظر شما چیست؟