سایر خبرها

سید ابراهیم رییسی؛ رئیس جمهور ایران به شهادت رسید

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع داخلی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور ایران پس از افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی و در حین خدمت ( یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) طی سانحه هوایی به شهادت رسید.

بهنام وحیدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع داخلی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور ایران پس از افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی و در حین خدمت ( یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) طی سانحه هوایی به شهادت رسید.

 سید ابراهیم رییسی؛ رئیس جمهور کشورمان پس از افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی به همراه هیئت همراهشان در حال عظیمت به مقصد بعدی بودند که به دلیل حادثه هوایی، به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده از سوی نهادهای رسمی کشور، بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی که  در حال بازگشت از منطقه خداآفرین به سمت شهر تبریز بود، به دلیل قرار گرفتن  در شرایط بد جوی دچار سانحه شده و سقوط کرد.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بوده‌اند.

 بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفاء، غیبت‏ یا بیماری‏ بیش‏ از دو ماه‏ رئیس‏ جمهور و یا در موردی‏ که‏ مدت‏ ریاست‏ جمهوری‏ پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی‏ هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری‏ از این‏ قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری،‏ اختیارات‏ و مسئولیتهای‏ وی‏ را بر عهده‏ می‏‌گیرد و شورایی‏ متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی‏ دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ پنجاه‏ روز رئیس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود. در صورت‏ فوت‏ معاون‏ اول‏ و یا امور دیگری‏ که‏ مانع انجام‏ وظایف‏ وی‏ گردد و نیز در صورتی‏ که‏ رئیس‏ جمهور، معاون‏ اول‏ نداشته‏ باشد مقام‏ رهبری‏ فرد دیگری‏ را به‏ جای‏ او منصوب‏ می‌‏کند».

پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران» ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران، از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان و دیگر سوگواران صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟