اخبار لوازم خانگی

چشم تولیدکننده داخلی به “خانه و خانواده ایرانی”/ تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت ملی

برگزاری نمایشگاه "خانه ایرانی، خانواده ایرانی و کالای ایرانی" در مشهد فرصت مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی فراهم می‌کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از نمایشگاه‌هایی که در تاریخ 25 تا 30 مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس برگزار می‌شود «خانه ایرانی، خانواده ایرانی و کالای ایرانی» است.

براساس گفته‌های مسئولان برگزاری این نمایشگاه اقبال عمومی برای حضور در آن مناسب بوده و تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان برای گرفتن غرفه را نیز اهالی بخش تولید در خراسان‌رضوی تشکیل می‌دهند تا بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند و یا ظرفیت‌های خود را به مصرف کنندگان معرفی کنند.

یکی از راهبردهای اصلی اقتصادمقاومتی حمایت از کالای ایرانی بوده که برگزاری نمایشگاه‌هایی با محوریت کالاهای تولید شده در داخل یکی از اقدامات بسیار اثربخش در این حوزه است که می‌تواند در وضعیت رکود قدری به رونق بازار کمک کند.

خوش‌بینی و امید

یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی که قصد شرکت در این نمایشگاه را دارد با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه یکی از راهکارهای پیشرفت در حوزه فروش برای کارخانجات به حساب می‌آید، گفت: هم اکنون بازار در وضعیت بسیار راکدی است و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی با مشکل انبار شدن محصولات خود و فروش نرفتن آنها مواجه هستند.

این تولیدکننده ادامه می‌دهد: همچنین هم‌اکنون که میزان قاچاق در برخی از کالاها بالا است می‌توان با برگزاری این دسته از نمایشگاه‌ها کیفیت کالاهای ایرانی را به نمایش گذاشته و خود به خود تحریکی برای بازار به حساب می‌آید.

اقتصاد مقاومتی

احسان ارکانی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس نیز با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه خانواده ایرانی، خانه ایرانی و تولید ایرانی می‌گوید: هدف اصلی این نمایشگاه عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه می‌دهد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در کشور وجود دارند که می‌توانند محصولات خوبی را به بازار ارائه دهند اما با توجه به موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد، مانند نمونه‌های مشابه خارجی در بازار نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند و برگزاری نمایشگاه اختصاصی با محوریت تولید ایرانی می‌تواند در این حوزه کمک دهنده باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس بیان کرد: تاکنون استقبال مناسبی از این نمایشگاه توسط متقاضیان حضور به عمل آمده و امید می‌رود این روند ادامه داشته باشد تا زمینه‌های رضایت مردم نیز فراهم شود.

ظرفیت‌های تجارت داخلی

علی غفوری‌مقدم معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اما در این زمینه با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های تجاری امکان تحریک بازار را فراهم می‌کنند، می‌گوید: هر فرصتی که بتواند ظرفیت‌های تجارت داخلی را فراهم کند می‌تواند به بدنه تولید کمک داشته و آن را تقویت کند.

وی ادامه می‌دهد: در واقع خواسته کمیته نمایشگاهی از برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها هم این است که به تولیدات داخلی و عرضه و یا نمایش آن‌ها توجه ویژه داشته و حتی‌المقدور بیشترین تعداد غرفه‌ها را در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی قرار دهند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان می‌کند: همچنین در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم تأکید اصلی بر این است که غرفه‌داران اجناس ایرانی را به مردم عرضه کنند.

غفوری‌مقدم با اشاره به ظرفیت‌های مناسبی که در تولیدات داخلی به‌ویژه در خراسان‌رضوی وجود دارد، اظهار می‌کند: این ظرفیت‌ها در بخش‌هایی مانند لوازم خانگی، محصولات غذایی، لوازم برقی و سایر مواردی از این دست بسیار بالا بوده و به‌همین علت در صورتی‌که عزم مردم بر استفاده از تولیدات داخلی باشد هیچ کمبودی حس نمی‌کنند.

وی خاطرنشان می‌‌کند: نمایشگاه‌هایی که صرفا برای تولیدات داخلی تعریف شده باشند فارغ از اینکه موضوع آن‌ها فروش و یا معرفی کالاها باشد می‌توانند آثار مناسبی به همراه داشته باشند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان می‌کند: البته باید در این نوع از نمایشگاه‌ها ضوابط و مراودات با بخش‌های تولیدکننده داخلی و اتاق اصناف به‌خوبی تعریف شده باشد و قوانین مربوط به برگزاری نمایشگاه با دقت هر چه بیشتر رعایت شود.

به گزارش تسنیم، اهداف تعیین شده برای برگزاری نمایشگاه خانه ایرانی، خانواده ایرانی و کالای ایرانی؛ نشان از این دارد که فواید زیادی می‌تواند برای اقتصاد داشته باشد به‌ویژه با وجود گلایه دائمی تولیدکنندگان از وضعیت رکود و نبود تقاضای خرید شرایط فروش نمایشگاهی با توجه به مزیت‌هایی که برای تولیدکننده و مصرف‌کننده دارد می‌تواند قدری تقاضای موجود در بازار را تحریک کرده و تولیدات را به فروش برساند.

یکی از مشکلات اساسی که هم‌اکنون در واحدهای تولیدی داخلی به‌ویژه در خراسان‌رضوی وجود دارد انباشت محصول در واحدهای تولیدی بوده که بخشی از این چالش با ارتباط بین فروشنده و مصرف‌کننده حل می‌شود؛ همچنین کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌ها از دسترس واسطه‌ها دور بوده و به‌همین علت برخی از افزایش قیمت‌های ناعادلانه‌ای که گاهاً دیده می‌شود اتفاق نیفتاده و در این حوزه نیز انتفاعی دو جانبه برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌صورت همزمان به وجود می‌آید.

نظر شما چیست؟