اخبار لوازم خانگی

خرید کالای داخلی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: خرید کالای داخلی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،سید محمد جعفری در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا ایران کشور وارداتی و غیرصادراتی است، اظهار کرد: در تمام دنیا واردات و صادرات یک جاده دو طرفه را تشکیل می دهند که هیچ کدام را نمی توان حذف کرد.

جعفری با بیان اینکه باید واردات در مسیر تولید و تولید در مسیر صادرات باشد، اظهار کرد: این چرخه موجب شکوفایی اقتصاد کشور می شود هرچند بسترها و ظرفیت های اقتصادی ایران نیازمند یک سیاست گذاری درست برای تبدیل شدن به یک کشور صادراتی خوب است.

وی شرط پیشرفت در صادرات را تولید عالی و با کیفیت دانست و اظهار کرد: برای تولید نیازمند واردات هستیم تا زیرساخت ها را مهیا کنیم.

جعفری با بیان اینکه باید روی واردات، صادرات و تولید انحصاری تمرکز کنیم، اظهار کرد: واردات و صادرات باید به عنوان تقویت کننده چرخه تولید در مسیر منافع ملی و اقتصاد کلان کشور دیده شود.

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا واردات کنونی همگی ضروری است، اظهار کرد: کلمه واردات غیر ضروری از نظر اقتصاد بی معنی است کالایی که در کشور خریدار نداشته باشد که وارد نمی شود.

جعفری واردکننده را به دنبال منافعی دانست که نیاز آن در کشور احساس می شود و تاکید کرد: خرید کالای خارجی که نمونه مشابه داخلی آن نیز وجود دارد به کیفیت و فرهنگ برمی گردد.

این فعال اقتصادی افزود: اگر کالای خارجی با قیمت کمتر و کیفیت بهتر از نمونه ایرانی در بازار وجود داشته باشد یقینا مردم به سمت خرید با کیفیت بیشتر و قیمت کمتر می روند.

وی در ادامه گفت: اگر کالای خارجی نیز از کیفیت لازم برخوردار نباشد باید فرهنگی خرید کالای با کیفیت ایرانی را در جامعه نهادینه کرد.

 

نظر شما چیست؟