دکوراسیون منزل

برای تزیینات داخلی و رنگ‌آمیزی ساختمان چقدرباید هزینه کرد؟

رییس اتحادیه تزیینات داخل ساختمان اعلام کرد که بازار تزیینات داخلی ساختمان و خدمات فنی مرتبط با آن مانند سال‌های قبل نیست و با رکود مواجه شده است، اما هر کسی به ویژه در ایام شب عید از واحد صنفی شکایت داشته باشد با جدیت آن را در اتحادیه پیگیری و و مردم را راضی می‌کنیم.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بهروز چوداری میلانی، اظهار کرد: بازار تزیینات داخلی ساختمان مانند سال‌های قبل نیست و رکود بسیاری بر بازار حاکم شده است به همین دلیل نه تنها افزایش قیمتی نداشتیم بلکه با بازار رقابتی مواجه شده‌ایم.

وی نوسانات بازار مسکن، ارز و غیره را یکی از عوامل رکود در بازار تزیینات داخلی ساختمان مانند دیگر اصناف عنوان کرد و افزود: خدمات فنی مهندسی در حوزه تزیینات داخلی ساختمان معمولا تعرفه خاصی ندارد و از آنجایی که جزو کالاهای اساسی به شمار نمی‌رود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نرخی را برای آن تعیین نمی‌کند، اما قیمت و تعرفه محصولات و خدمات مختلف در این حوزه که مردم می‌خواهند خریداری کنند به جنس، نوع انتخاب آنها و متراژ ساختمان بر می‌گردد که می‌توان به پرده، کفپوش، کاغذ دیواری، رنگ و غیره اشاره کرد.

کاغذ دیواری و نقاشی ساختمان متری چند؟

رییس اتحادیه تزیینات داخل ساختمان ادامه داد: گرچه نرخ و تعرفه مصوبی وجود ندارد، ‌اما قیمت این بازار را عرف مشخص می‌کند و براین اساس رنگ روغنی که با کیفیت بالا عرضه می‌شود از متری هفت تا ۱۰ هزار تومان قیمت دارد، رنگ پلاستیک سقف نیز متری ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است. معیار محاسبه قیمت کاغذ دیواری متفاوت است و هر رول از ۳۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان بسته به کیفیت و اندازه آن است که معمولا هر رول کاغذ دیواری پنج مترمربع بوده که بعضا ممکن است تا ۱۰ متر نیز باشد. البته نرخ خدمات ساختمانی در این حوزه نیز متفاوت بوده به گونه‌ای که نقاشی که کارگری می‌کند روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اجرت و دستمزد دریافت می‌کند و دستمزد نصاب کاغذ دیواری یا دیگر کارگران برای انجام خدمات فنی – مهندسی در حوزه تزیینات داخلی ساختمان نیز حداقل روزانه ۱۵۰ هزار تومان براساس کاری که انجام می‌دهند است.

متوسط سود ماهانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی اصناف تزیینات ساختمان

چوداری میلانی اظهار کرد: بازار تزیینات داخلی ساختمان باید از اول بهمن‌ماه رونق پیدا می‌کرد، اما این اتفاق نیفتاده است و منتظریم که ببینیم بعد از تحویل سال بازار به چه صورت خواهد شد، چرا که در حال حاضر هر واحد صنفی نهایتا تزیینات داخلی ۱۰ ساختمان را انجام می‌دهد و با توجه به هزینه‌هایی که برای صاحب آن واحد صنفی از مواد اولیه هزینه‌های اجرای خدمات فنی – مهندسی و دستمزد کارگران وجود دارد ماهانه حدود دو میلیون تومان به صورت میانگین سود می‌کند که البته برای برخی از واحدهای صنفی این قیمت متفاوت است.

وی با بیان این‌که امسال سال خوبی برای بازار تزیینات داخلی ساختمان نبود، گفت: اگر مردم از تخلف صنفی یا گرانفروشی در میان واحدهای صنفی تزیینات داخلی ساختمان شکایتی داشتند به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند و این سازمان پس از تشکیل پرونده آنها را به اتحادیه می‌فرستد. در اتحادیه همه تلاش خود را می‌کنیم تا به نفع مشتریان و مردم پرونده‌ها را رسیدگی کنیم و اگر نتوانستیم اختلاف را بین مشتریان و واحدهای صنفی به صورت کدخدامنشی حل کنیم آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهیم داد.

/ایسنا/

نظر شما چیست؟