دکوراسیون منزل

معایب و مزایا کفپوش ها در طراحی آشپزخانه

عملکرد، دوام و راحتی سه فاکتور مهم در انتخاب کفپوش برای سطوح مختلف و به خصوص آشپزخونست. مهمترین تصمیم گیری هنگام فکر کردن در مورد ایده های کفپوش آشپزخانه باید عملکرد کفپوش باشه. آشپزخونه منطقه ای با راندمان بالاست که در معرض آب و روغن غذاهاست

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عملکرد، دوام و راحتی سه فاکتور مهم در انتخاب کفپوش برای سطوح مختلف و به خصوص آشپزخونست. مهمترین تصمیم گیری هنگام فکر کردن در مورد ایده های کفپوش آشپزخانه باید عملکرد کفپوش باشه. آشپزخونه منطقه ای با راندمان بالاست که در معرض آب و روغن غذاهاست. علاوه بر دوام کفپوش، پخت و پز معمولا نیاز به ایستادن طولانی مدت و راه رفتن داره، بنابراین باید کفپوشی رو انتخاب کنین که سلامتی شما رو هم به خطر نندازه و ارگونومیک باشه. در ادامه ی این مطلب با کفپوش های مختلف و مزایا و معایب اونها بیشتر آشنا میشیم.

کفپوش بامبو زیباترین کفپوش آشپزخانه

اگه دوست دارین که از مواد سازگار با محیط زیسا استفاده کنین کفپوش های بامبو بی نظیر هستن زیرا گیاه بامبو در مقایسه با درختان دیگر سریعتر رشد میکنه و یه منبع خوب و پایدار برای تولید کفپوشه. علاوه بر اون پس از تمام شدن عمر مفید کفپوش ها، اونها قابل بازیافت هستن و زباله ای رو به محیط زیست اضافه نمیکنن. هنگام انتخاب کفپوش بامبو، از یک برند معتبر که دارای طولانی ترین گارانتیست، استفاده کنید. این کفپوش ها معمولا تا 30 سال عمر میکنند و به رااحتی و توسط آب ولرم تمیز میشن. یکی از معایب اصلی این کفپوش ها اینه که در مقابل ضربه ممکنه دچار تورفتگی و گودی بشن.

 

کاشی فرش ها مناسب برای آشپزخانه های مدرن

به علت مشکلات نگهداری و تمیز کردن، فرش ها گزینه های مناسبی برای کفپوش آشپزخونه ها نیستن. کاشی فرش ها راه حلی عالی برای آشپزخونه های مدرن هستن. این کفپوش ها برای کف هایی با ترافیک بالا طراحی و آزمایش شده اند و از مواد بادوام، آسان برای تمیز کردن و آسان برای نصب ساخته شده اند. این نوع فرش ها کاربرد کمتری در کشور ما دارن و در کشورهای خارجی برای فضاهای عمومی استفاده میشن.

 

کفپوش های چوب پنبه ای راحت و زیبا

چوب پنبه کفپوشی ایده آل برای آشپزخونست زیرا سطحی راحت رو برای راه رفتن به وجود میاره. علاوه بر اون عایق مناسبی برای حرارت و جلوگیری از ایجاد سر و صداست. کفپوش های چوب پنبه ای به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارن و بسیار نرم هستن. بزرگترین عیب این کفپوش ها آسیب پذیر بودن سطح اونهاست که خراشیده و دندانه ای میشن.

 

کفپوش های پلاستیکی آسان برای شست و شو

این کفپوش ها از جنس PVC یا پلاستیک هستن که به راحتی در فضای مورد نظر قرار میگیرن و برای شست و شو بسیار راحت هستن. معمولا در فضاهای شلوغ و مکان هایی مانند آشپزخانه که نیاز به تمیزی زیادی داره راحت ترین گزینه هستن.

 

کفپوش وینیل چیست؟

در میان انواع کفپوش های ساختمانی استفاده از کفپوش های وینیل یا PVC بسیار رایجه زیرا هم نگهداری آسون تری داره و هم مقاومت بالایی داره. این کفپوش ها نوعی عایق حرارتی و صوتی هستن و خاصیت ضد آب هم دارن، بنابراین در مکان های مرطوب به راحتی میشه از اونها استفاده کرد./دونفره/

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟