دکار میثم نصیری
اخبار لوازم خانگی

ایجاد 15 هزار فرصت شغلی در گروه شرکت های مقصود/ دیپلماسی اقتصادی خوبی نداریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر سری به شرکت های موفق ایرانی در حوزه تولید بزنید، قطعا به جوان های مستعد ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر سری به شرکت های موفق ایرانی در حوزه تولید بزنید، قطعا به جوان های مستعد و پویایی برخورد می کنید که به خاطر هوش و استعداد سرشارشان توانسته اند بعد از دریافت مدارک دانشگاهی، وارد عرصه مدیریت شوند. یکی از جذابیت های نمایشگاه نوزدهم برای خبرنگار ما حضور یک جوان تحصیل کرده در رده مدیریتی ارشد گروه شرکت های مقصود بود. به سراغ دکتر میثم نصیری رفتیم و با وی در خصوص مشکلات صنعت چینی صحبت کردیم.

دکتر میثم نصیری؛ قائم مقام گروه شرکت های مقصود با اشاره به حضور گروه شرکت های مقصود در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران به خبرنگار ال کا ایران گفت : گروه شرکت های مقصود که بیشتر با نام چینی مقصود به شهرت رسیده، متشکل از 22 شرکت است. در حال حاضر ما بزرگترین تولید کننده قاشق و چنگال در کشور هستیم.

دکار میثم نصیری

وی ادامه داد : در حال حاضر یکی از مشکلات تولید در کشور، کپی کاری است. از دو منظر می توان به این معضل نگاه کرد، اول خلاء قانونی که باید قانون گذار فکری به حال آن بکند چراکه تولیدات یک تولیدکننده را بدون اجازه به راحتی کپی و در بازار به فروش می رسانند. اما دیدگاه دوم این است که شرکت های تولید کننده همواره باید پیش تاز باشند.

دکتر نصیری افزود : تحقیقات علمی نشان داده که 70 درصد تولیدات با کیفیت و پر طرفدار بازار ظرف یک سال اول کپی می شوند. باید شرکت های تولیدکننده همواره در عرصه تولید خلاقیت داشته باشند و به تولید محصولات جدید دست بزنند. همین حالا اگر به شرکت مقصود بیایید خواهید دید که ما در این عرصه چه فعالیت گسترده ای داریم و به طور میانگین سالی 80 طرح جدید ارائه می کنیم.

وی گفت : مجموعه شرکت های تولیدکننده در این حوزه در کشور ما به اندازه ای هستند که کل نیاز کشور را چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی تامین می کنند. به تازگی هم قانون منع واردات در این حوزه مصوب شده که امیدواریم به نحو احسن اجرایی شود.

قائم مقام گروه شرکت های مقصود ادامه داد : خیلی راحت به شما بگویم، ما در گروه مقصود در همین لحظه طرح های توسعه ای داریم که 15 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند. باید حمایت شویم تا بتوانیم به وظایف خود در عرصه تولید عمل کنیم. ما در عرصه دیپلماسی اقتصادی وضعیت خوبی نداریم چنانکه در صادرات کالا غریب هستیم.

جزئیات بیشتر گزارش را در ویدیو بالا مشاهده کنید.

آفرینش های هنری

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • یاشار | 10 آذر 1398 در 4:23 ب.ظ

    دقیقا دولت بی تدبیر ما نه تنها در دیپلماسی اقتصادی بلکه در سایر موارد مثل دیپلماسی سیاسی و حتی دیپلماسی ورزشی هم ضعیف است.نمونه اش تعلیق فدراسیون جودو به خاطره بازی نکردن ورزشکاران ایرانی مقابل رژیم اشغال گر اسرائیل. خیلی از کشورها هستند که به دلیل مشکلات سیاسی در مقابل هم قرار نمیگیرن اما از طرف فدراسیون های جهانی تعلیق نشدند اما ما شدیم. چرا؟ دیپلماسی ضعیف