قیمت لوازم خانگی خارجی
اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی خارجی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه لوازم خانگی خارجی بین ۱۰ تا ۲۰ ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه لوازم خانگی خارجی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: به عنوان مثال ماشین لباسشویی خارجی که با قیمت ۵ میلیون تومان عرضه می‌شد اکنون به ۶ میلیون تومان رسیده است.

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی اظهار کرد: به دلیل اینکه قیمت لوازم خانگی ایرانی در سامانه ۱۲۴ درج می‌شود این کالا‌ها برای افزایش قیمت نیازمند اجازه سازمان حمایت هستند بنابراین تغییری در قیمت این اجناس صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود تا پایان سال لوازم خانگی داخلی تغییر قیمت نخواهند داشت.

به گزارش میزان، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره اجناس خارجی افزود: به دلیل ممنوعیت واردات لوازم خانگی از یکسال و نیم گذشته تاکنون، این کالا‌ها به صورت قاچاق وارد می‌شوند که با افزایش قیمت بنزین و تشدید مبارزه با کالای قاچاق، قیمت لوازم خانگی خارجی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این لوازم خانگی ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: به عنوان مثال ماشین لباسشویی خارجی که با قیمت ۵ میلیون تومان عرضه می‌شد اکنون به ۶ میلیون تومان رسیده است.

میری ادامه داد: طرحی را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال اجرا هستیم که به کالا‌ها شناسه دهیم تا پس از مدت زمانی اجناس قاچاق در بازار جمع آوری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه جمع آوری کالا‌های قاچاق از سطح بازار موجب افزایش قیمت خواهد شد تصریح کرد: باید به صورت کنترل شده و هوشمند، کسری بازار را از طریق واردات تامین کنیم تا دچار مشکل نشویم.

مرتضی میری طی گفتگو با خبرنگار ال کا ایران در خصوص برندهای کره ای که از بازار ایران رفته بودند گفت : خبر خوب این است که این برندها جایگزین شده اند و شرکای تجاری آن ها با برندها جدید به بازار ایران بازگشته اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟