خانم ها بخوانند!

آموزش چند دسر ویژه ماه رمضان و افطاری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تجربه پخت و پز چند دسر ویژه ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تجربه پخت و پز چند دسر ویژه ماه رمضان است. شیرینی هایی خوش طعم که می توانید در زمان افطار یا بعد از آن میل کنید.

در این ماه به علت روزه و کم شدن مواد مغذی بدن بخشی از خوراکی های افطار به سمت شیرینی جات و دسر ویژه ماه رمضان اختصاص پیدا می کند زیرا بدن نیاز به مقداری شیرینی و قند برای تامین انرژی روزانه و انجام فعالیت های گوناگون دارد.

یکی از انواع شیرینی ها که طرفدار های بسیار دارد دونات است این شیرینی به صورت دایره ای با موادی مانند انواع شکلات یا پودر قند و .. تزئین می شود اما یکی از نوع آن که مناسب سفره افطار باشد دونات پنیر و گردو است.

دونات پنیر و گردو

دسر ویژه ماه رمضان

مواد لازم :

آرد ( سه لیوان)

سبزی خرد شده (پیازچه،جعفری)

پنیر صبحانه (نصف لیوان)

گردو خرد شده ( یک سوم لیوان)

مایه خمیر (یک قاشق سوپخوری)

شیر(یک سوم لیوان)

روغن زیتون(یک سوم لیوان)

تخم مرغ (یک عدد)

نمک (یک و نیم قاشق مربا خوری)

فلفل، پودر سیر، آویشن (میزان دلخواه)

آرد، سبزی، گردو، شیر، مایه خمیر، تخم مرغ، شیر، نصف روغن زیتون، ادویه ها را با هم مخلوط کرده و بعد از آن حدود ده تا بیست دقیقه ورز می دهید سپس حدود چند دقیقه خمیر را استراحت دهید و بعد از آن با قالب مخصوص دونات برش دهید و در روغن فراوان سرخ کنید سپس با یک دستمال روغن اضافی را گرفته و همراه با گردو و سبزی و خرما در سفره افطار سرو کنید.

یکی دیگر از دسر هایی که برای سفره افطار می توانید تهیه کنید انواع پودینگ است معمولا در سفره افطار های مدرن ترکی از این دسر ویژه ماه رمضان استفاده می کنند که بسیار هم مقوی است.

پودینگ برنج

دسر ویژه ماه رمضان

مواد لازم:

برنج(یک دوم لیوان)

آب(دو لیوان)

شیر کم چرب(دو لیوان)

شکر(ده قاشق غ.خ)

نشاسته ذرت(دو قاشق غ.خ)

وانیل(نصف قاشق م.خ)

برنج را حدود سه ساعت خیس کنید سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا آب آن بجوشد و تا زمانی که آب ان تمام شود هر چند دقیقه یک بار به آن سر بزنید. شیر و شکر را به برنج اضافه کنید و خوب هم بزنید بعد از آن نشاسته ذرت را در مقداری شیر حل و به مواد روی حرارت اضافه کنید و مدام هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که پودینگتان جوشید وانیل را به آن اضافه کنید بعد از کمی جوشیدن در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

در میان دسر ها و شیرینی های مدرن هنوز هم انواعی از خوراکی های سنتی طرفدار های زیادی دارند که نمونه آن یک شیرینی خوشمزه سنتی به نام قطاب است.

قطاب

دسر ویژه ماه رمضان

مواد لازم:

آرد (یک لیوان)

شیر ( یک لیوان)

روغن جامد (یک پیمانه قطاب)

بیکینگ پودر (یک قاشق چ.خ)

پودر بادام(51 گرم)

پودر گردو(51 گرم)

پودر شکر(211 گرم)

هل( یک قاشق م.خ)

ابتدا روغن را با همزن برقی هم زده سپس شیر را به آن اضافه کنید. بیکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط و چند بار الک کنید و بعد به همراه پودر هل به مواد همزده قبل اضافه کنید و ورز دهید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد.

خمیر را به مدت پانزده دقیقه در دمای محیط و سپس به همین زمان در فریزر قرار دهید. در این زمان پودر بادام و گردو و شکر را به همراه هل با هم مخلوط کنید. خمیر را از فریزر در آورده و روی یک سطح صاف پهن کنید و با قالب یا سر لیوان خمیر را قالب بزنید و بعد پودر های مخلوط را داخل خمیر بریزید و سر آن را به هم وصل و در روغن داغ شده سرخ کنید بعد از ان داخل پودر های مخلوط شده غلط دهید.

در کنار این دسر ها می توانید از ساده ترین مواد خوراکی دسر های راحت و خوشمزه و سریعی حاضر کنید یکی از این دسر ها خرما شیرین است. برای تهیه این دسر کافی است دانه ی خرما را جدا کرده و داخل ان را با مقداری پنیر یا خامه صبحانه پر کنید و در کنار سفره افطارتان ان را سرو کنید. ترکیباتی که در این دسر قرار می دهید با نان هم قابل خوردن است و بسیار مغذی و مفید است هم چنین شیرینی طبیعی نسبت به شکر و … بسیار مفید تر است و ضرر کمتری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟