برای خوشبو نگه داشتن خانه
خانم ها بخوانند!

خوشبو نگه داشتن خانه با روش های طبیعی و ساده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از درگیری های هر بانوی خانه داری نظافت و خوشبو نگه داشتن خانه توسط ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از درگیری های هر بانوی خانه داری نظافت و خوشبو نگه داشتن خانه توسط انواع مواد طبیعی و یا کارخانه ای است. برای این کار روش های مختلفی مانند درست کردن محلول های دست ساز یا اسپری های مخصوص وجود دارد که به عنوان مواد خوشبو کننده خانه استفاده می شود.

قطعا برای شما پیش آمده که وقتی وارد یک محیط می شوید از بوی ناخوشایند آن احساس نارضایتی می کنید و بلعکس هنگامی که وارد یک محیط خوشبو شده اید از بوی آن لذت می برید پس باید سعی کنید محیط خانه را همیشه خوشبو و تمیز نگه دارید تا در آن احساس آرامش ورضایت داشته باشید. وقتی صحبت از خوشبو کننده ها می شود اولین تصویری که به ذهن هر فرد خطور می کند، استفاده از اسپری های شیمیایی که مصرف زیاد آن باعث مشکلات ریوی می شود است. پس باید برای خوشبو نگه داشتن خانه به دنبال یک روش های کم خطرتر بود و تا حد امکان از اسپری های شیمیایی کمتر استفاده شود.

برای خوشبو نگه داشتن خانه

خوشبو نگه داشتن خانه باعث ایجاد احساس خوش در میان اعضای آن محیط شده و هم چنین می تواند سبب یادآوری خاطرات قدیمی باشد. راز خوشبو بودن خانه در مواد طبیعی است که در اطراف ما وجود دارد. با کمی مهارت به سادگی می توانید عصاره های خوشبو، از آن ها تهیه کنید.

ترکیب های متفاوتی برای درست کردن عصاره های خوشبو وجود دارد که در اینجا چند تا از بهترین ترکیب ها را به شما معرفی می کنیم تا با تهیه آن ها چندین مواد خوشبو کننده خانه درست کنید و از بوی خوش آن لذت ببرید.

. پرتقال+سیب+چوب دارچین+گل درخت کاج

. عصاره وانیل+رزماری+کرنبری+پرتقال

. اسطوخودوس+پرتقال+لیمو ترش+رزماری

. چوب دارچین+میخک+رازیانه+پرتقال

. لیمو+رزماری+عصاره وانیل

. لیمو سبز+آویشن+نعنا+عصاره وانیل

. پرتقال+زنجبیل+روغن بادام شیرین

. شاخه دررخت سرو+جوز هندی

برای تهیه این خوشبو کننده ها روش های مختلفی وجود دارد اولین روش برش دادن گل و میوه ها به سایز های کوچک است بعد از این کار مواد برش داده را  روی یک ورق روغنی درون سینی فر قرار داده و به مدت خیلی کوتاه و با دمای کم داخل فر قرار دهید تا خشک شوند و در نهایت برای استفاده از آن ها می توانید داخل یک ظرف تزئیینی بچینید یا به صوررت آویز درست کنید.

برای خوشبو نگه داشتن خانه

روش دوم تهیه اسپری خوشبو کننده است برای درست کردن این محلول انواع عرقیجات گیاهی مخصوص که بوی خوبی دارند را با آب و یک قاشق الکل ترکیب کنید و داخل اسپری می ریزید و در چهار گوشه ی خانه و هم چنین نزدیک به لامپ اسپری کنید.

روش سوم تیکه های میوه و سبزیجات را داخل قابلمه یا وارمر ریخته و به مدت چند دقیقه با شعله کم روی آن ها قرار می دهید. هم چنین می توانید درون یک ظرف کوچک با مقداری آب مخلوط کنید و روی آن ها یک شمع قرار دهید.

یکی از خوشبو کننده های پر طرفدار، عصاره قهوه است زیرا استشمام این بو فواید زیادی مانند تقویت سلامت جسمی  و ایجاد انرژی بیشتر در افراد هنگام انجام کار و فعالیت های ذهنی و هم چنین افزاییش سطح هوشیاری می شود. حال برای ایجاد بوی قهوه از چند روش می توانید استفاده کنید.

برای خوشبو نگه داشتن خانه

روش اول با استفاده از دانه های آسیاب نشده قهوه و یک شمع این بو را ایجاد کنید. ابتدا به اندازه یک مشت قهوه را در یک ظرف ریخته و روی آن یک شمع گرد کوچک قرار دهید سپس با روشن کردن شمع بوی قهوه را بیشتر حس خواهید کرد. اگر می خواهید بوی بیشتری از دانه های قهوه احساس کنید قبل از استفاده، کمی آن ها را برشته کنید.

برای خوشبو نگه داشتن خانه

یکی از رایحه های پر طرفدار دیگر بعد از قهوه، پوست پرتقال است و شما می توانید به وسیله پوست این میوه فضای خانه را مطبوع کنید حال این سوال پیش می آید که چگونه با پوست پرتقال خانه را خوشبو کنید؟! ابتدا پوست یک پرتقال را جدا کنید و داخل یک ظرف درون فر قرار دهید تا به خوبی خشک شود سپس درون یک ظرف ریخته و فضا را مطبوع کنید.

برای خوشبو نگه داشتن خانه

روش بعدی برای تهیه این خوشبو کننده، می توانید چند تکه  از پوست پرتقال را در یک ظرف که با آب ولرم ترکیب شده بریزید و به مدت چند دقیقه صبر کنید سپس مواد را از صافی رد کررده و درون یک ظرف اسپری بریزید و به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید و در نهایت در هر محیطی که دوست دارید اسپری کنید.

چگونه فرش را خوشبو کنیم؟

خوشبو نگه داشتن خانه

علاوه بر بوی خوش در محیطی که داخل آن زندگی می کنید، یکی از اجزایی که باید همیشه تمیز و خوشبو باشد فرش ها هستند اما این سوال پیش می آید که چگونه فرش را خوشبو کنیم و از چه روش هایی برای این کار می توان استفاده کرد؟!

قبل از هر چیزی باید بدانید که به موادی که روی فرش اسپری می کنید تا بوی نامطبوع آن از بین برود خوشبو کننده فرش می گویند. در خوشبو کننده هایی که از مواد شیمیایی داخلشان استفاده شده علاوه بر بوی خوش سبب تمیز شدن فرش نیز می شود اما خوشبو کننده های خانگی اینطور نیستند و فقط بوی بد فرش را از بین برده و در پاکیزگی آن نقشی ندارند. یکی از مواد طبیعی برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش استفاده از سرکه سفید است. ابتدا یک بطری اسپری را تا نصف از سرکه سفید پر کنید و بقیه فضای خالی را آب بریز تا با سرکه ترکیب شود سپس روی فرش اسپری کنید و به مدت ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و از بوی بد فرش خلاص شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟