آینه در دکوراسیون خانه
دکوراسیون منزل

جادوی آینه در دکوراسیون خانه و رازهایی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی‌ از نکاتی که در دکوراسیون خانه و هر محیط دیگری موثر است استفاده از آینه ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی‌ از نکاتی که در دکوراسیون خانه و هر محیط دیگری موثر است استفاده از آینه روی دیوار ها و بخش های دیگر است. آینه در دکوراسیون خانه نقش فوق العاده ای را ایفا کرده و باعث جذاب تر شدن منزل می شود. آينه ها مي توانند فضاي قابل لمس تری را ایجاد کنند.

آینه در دکوراسیون خانه بسیار حائز اهمیت بوده و سبب تغییرات چشم گیری در فضای داخلی می شود. قطعا در همه ی محیط ها یک‌ یا چند آینه استفاده می شود تا زیبایی اتاق ها را چند برابر کند. اما بسیاری از افراد با سلیقه از این شی به عنوان یک عنصر تزئینی و دکوراتیو در فضا استفاده می کنند.

آینه در دکوراسیون خانه

همان طور که می دانید استفاده از آینه در هر مکانی باعث می شود تا با انعکاس تصویر رو به روی خود، محیط را دلباز و بزرگ‌تر نشان داده و علاوه بر این موضوع سبب انعکاس انواع نور های طبیعی و مصنوعی می شود‌ و نور آن قسمت را در طول روز و شب چند برابر بیشتر کرده و از این رو بسیاری از طراحان داخلی برای انجام نورپردازی در خانه، شرکت، رستوران و هر مکان دیگر از آینه کمک می گیرند. حتی در علم فنگ شویی نیز از آینه به عنوان عنصر شفاف یاد می شود و آن را به آب تشبیه می کنند پس در نتیجه کاربرد آینه بسیار فرا تر از تصورات ما است.

آینه در دکوراسیون خانه

در هر قسمت از خانه می توانید از آینه های متفاوت و مختلفی استفاده کرده و دیزاین محیط مورد نظرتان را به یک مکان شیک و امروزی تبدیل کنید. یکی‌ از بخش هایی که معمولا در آن از این عنصر جذاب استفاده می شود نصب آینه در پذیرایی است. معمولا در پذیرایی از آینه کنسول و یا ترکیب چندین مدل دیگر استفاده می شود تا با ترکیب این شی با دیگر اجزا، دکوراسیونی جذاب برای منزل رقم‌ زده  شود .شاید فکر کنید که جای آینه فقط داخل خانه و روی انواع میز یا کمد است اما اشتباه می کنید زیرا کاربرد های دیگری دارد که از جمله می توان به قرار دادن در بالای جا کفشی اشاره کرد.

آینه ها علاوه بر زیبا سازی محیط های داخلی منازل و یا محل کار، کاربرد های دیگری نیز دارند که مهم ترین آن ها قطعا به آرایش صورت و یا لباس پوشیدن و رسیدگی به ظاهر خود بر می گردد زیرا بدون آینه این کار امکان پذیر نیست و در نهایت شما با توجه به تصویری که از خود در آینه می بینید، متوجه مناسب بودن ظاهر و استایل خود می شوید.

آینه در دکوراسیون خانه

هنگامی که نور محیط با آینه ترکیب می شود فضای زیبایی را ایجاد کرده که باعث جو بهتر و انرژی مثبت در خانه می شود و هم چنین رنگ ایجاد شده از طریق این دو عنصر بسیار ترکیب ‌زیبایی با توجه به اجزا و لوازم خانه ایجاد می کند اما در مواردی خاص تعداد زیاد آینه در یک ‌مکان سبب بروز مشکلات عصبی و روانی به دلیل ایجاد خطای دید در آن محیط شده و به همان اندازه که می تواند مفید باشد افراط آن عمل مناسبی نخواهد بود.

هنگام انتخاب آینه در هر محیط ابتدا به این فکر کنید که برای چه منظوری از آن می خواهید استفاده کنید!؟ آیا فقط به عنوان یک شی تزئینی یا برای خود آرایی و… مورد استفاده قرار میگیرد؟! همه ی این نکات هنگامی که با دقت بررسی شده و در کنار هم قرار گیرد به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب برای خرید آینه را داشته باشید.

آینه در دکوراسیون خانه

اما نکته اصلی هنگام‌ خرید این است که آینه ای را انتخاب کنید تا هم کاربردی و هم زینتی و زیبا باشد به طور مثال برای آینه های ورودی منزل باید مدلی را انتخاب کنید که هم زیبا و هم متناسب باشد زیرا هنگام ورود به منزل اولین شی ای که می بینید آینه خواهد بود و معمولا حتی به دلیل دیدن خودتان هم که شده اولین برخورد را با آینه ورودی خواهید داشت پس حتما باید از طرح و مدل های مناسب استفاده کنید. معمولا برای قسمت ورودی خانه ها از آینه های قدی و یا آینه کاری رو جا کفشی که دارای قاب های چوبی هستند استفاده می شود.

آینه در دکوراسیون خانه

معمولا مکان مناسب برای چیدمان آینه های گرد در راهرو های فرعی و یا میز های کنسول و آرایشی در اتاق ها و یا پذیرایی است که حتی بدون میز و با نصب به دیوار نیز ترکیب زیبا و لوکسی را ایجاد می کند. در بخش های دیگر از خانه مانند دیوار های پذیرایی و نشیمن استفاده از آینه های پازلی انتخاب بسیار مناسبی است زیرا باعث دکور روی دیوار و تزئین آن مکان می شود. هم چنین استفاده از تابلو های آینه ای برای تزئین خانه و فضاهای نیز ایده ای جذاب خواهد بود.

آینه در دکوراسیون خانه

از نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون هنگام نصب آینه نیاز به پیروی از قانون خاصی نیست و هر فرد با توجه به سلیقه و ترکیب اجزای داخلی خانه می تواند از هر مدل آینه برای زیبایی بیشتر محیط استفاده کند. هم چنین به کمک‌ آینه می توانید برخی از خرابی و یا ترک های روی دیوار ها را بپوشانید.

استفاده آینه در بخشی که از میز ناهار خوری استفاده می کنید بسیار ایده ی جذابی است و باعث می شود فضا را بسیار دلباز تر و بزرگ تر جلوه کند و نور اتاق ناهار خوری چند برابر بیشتر شود در واقع ابعاد بصری بیشتر و فضای آرامش بخش می سازند. هم چنین در اتاق خواب استفاده از آینه هایی که تا نزدیک پایین دیوار ها بیاید بسیار زیبا و مناسب بوده و اتاق را بسیار زیبا و مدرن جلوه می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟