اشتباهات متداول در خرید یخچال
اخبار لوازم خانگی

اشتباهات متداول در خرید یخچال که باید از آنها اجتناب کنید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از لوازم خانگی ضروری در آشپزخانه یخچال است که کاربرد زیادی دارد. بسیاری ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از لوازم خانگی ضروری در آشپزخانه یخچال است که کاربرد زیادی دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند تنها معیاری که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشیم، بودجه مالی است. اما نکات مهم تری نیز وجود دارد که در قالب راهنمای خرید یخچال آنها را به طور کامل توضیح داده ایم. از دیدگاه بعضی از مردم، خرید یخچال کار ساده ای بوده و پیچیدگی خاصی ندارد اما اگر به برخی از نکات توجه نداشته باشید دچار اشتباه می شوید و وقت و پول شما به هدر رفته است. به همین خاطر در این متن با تعدادی از اشتباهات متداول در خرید یخچال آشنا خواهید شد که باید در هنگام خرید از آنها اجتناب کنید.

اشتباهات متداول در خرید یخچال کدامند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اشتباهات متداول در خرید یخچال کدامند؟ در ادامه چند مورد از این اشتباهات را نام خواهیم برد. اگر می خواهید یک یخچال خوب بخرید که برای خانه شما مناسب باشد، با ما همراه باشید.

بی توجهی به اندازه یخچال

اشتباهات متداول در خرید یخچال

بی توجهی به اندازه یخچال یکی از اشتباهات متداول در خرید یخچال بوده که البته اندازه یخچال به میزان نیاز و مصرف مواد غذایی در خانه وابسته است. همچنین نیاز های هر خانه به تعداد و سن اعضا خانواده بستگی دارد. به طور مثال یک یخچال با اندازه متوسط برای زوج های جوان و یا افرادی که به تنهایی زندگی می کنند مناسب است. اما خانواده هایی که تعدادشان بیشتر بوده و فرزندان بیشتری دارند نمی تواند به خرید یک یخچال متوسط اکتفا کنند.

اشتباهات متداول در خرید یخچال

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که بیشتر مواد غذایی خود همانند نان، سبزیجات، گوشت و… را در فریزر نگه می دارید یا به عبارت دیگر شما از فریزر زیاد استفاده می کنید، پس حتما باید در آشپزخانه یک یخچال و فریزر بزرگ داشته باشید. برخلاف این دسته از افراد، سبک زندگی عده ای از مردم به این شکل است که هر موقع که مواد غذایی نیاز داشته باشند، آن را می خرند و بلافاصله مصرف می کنند. این افراد همه ی مواد غذایی را در یخچال نگهداری نمی کنند و سعی بر این دارند تا از گوشت و سبزیجات تازه استفاده کنند.

از همه این حرف ها گذشته باید فضای نصب یخچال در آشپزخانه را نیز درنظر داشته باشید. بار ها برای افراد پیش آمده که بعد از نصب دستگاه متوجه شدند که فضای کافی برای باز کردن درب دستگاه نیست و یا درب بعد از باز شدن به وسایل دیگر همانند اجاق گاز برخورد می کنند. اگر به این نکات دقت نکنید ممکن است به دردسر بیفتید.

انتخاب مدل اشتباه

اشتباهات متداول در خرید یخچال

یکی دیگر از اشتباهات متدوال در خرید یخچال، انتخاب مدل اشتباه دستگاه است. توجه داشته باشید که بی توجهی به اندازه یخچال با انتخاب مدل اشتباه در ارتباط است. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.

در گذشته تنوع در مدل یخچال ها وجود نداشت و تنها یک الی دو مدل در بازار یافت می شد اما حالا مدل های مختلف با اندازه های متفاوت در بازار لوازم خانگی به فروش می رسند. مدل هایی همچون یخچال ساید بای ساید، یخچال فریزر دو قلو و یخچال بالا پایین جزو مدل هایی هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده اند. شما می توانید بنا بر نیاز و مقدار مواد غذایی که مصرف می کنید یکی از این چند مدل را در حجم مناسب خریداری کنید. هیچگاه نکات مهم تر را فدای مدل دستگاه نکنید یعنی اگر فضای آشپزخانه شما نسبتا کوچک بوده اما از یخچال فریزر دو قلو خوشتان آمده است، باید کمی بیشتر درباره این موضوع فکر کنید و تصمیم عاقلانه تری بگیرید.

اشتباهات متداول در خرید یخچال

شاید برای اطرافیان شما هم پیش آمده باشد که در زمان خرید یخچال از یک مدل خوششان بیاید اما فضای خانه خود را در نظر نداشته باشند. در نهایت می بینید که یک انتخاب نادرست چگونه آنها را به دردسر می اندازد. بطور مثال ممکن است فضای مناسب برای نصب یخچال فریزر دو قلو در آشپزخانه وجود نداشته باشد و صاحب خانه مجبور شود آن دو دستگاه را از هم جدا کند. در این صورت یکی از دستگاه در قسمت دیگر خانه نصب خواهد شد که اصلا وجهه خوشایندی ندارد.

بیشتر بخوانید:

یخچال ساید بخریم یا دوقلو؟

نادیده گرفتن جزئیات یخچال

نادیده گرفتن جزئیات یخچال جزو اشتباهات رایج در خرید یخچال است که بسیاری از خریداران از آن اجتناب نمی کنند. این جزئیات شامل جا تخم مرغی، کشوی میوه و لبنیات و بخش های داخلی و کاربردی دستگاه می شود. اگر این جزئیات را نادیده بگیرید ممکن است که استفاده از یخچال برایتان کمی سخت و دشوار شود.

حتما به طراحی داخلی اجزای یخچال و جزئیات آن توجه کنید. لزوما یخچالی که بخش های کوچک و زیادی دارد کارآمد نیست زیرا تمیز کردن آن کار آسانی نیست. باید به تمیز کردن داخل یخچال بیشتر توجه داشته باشید زیرا اگر داخل یخچال آلوده شود منجر به خراب شدن مواد غذایی خواهد شد و سلامتی شما را به خطر می اندازد. گاهی ممکن است طبقات و بخش داخلی یخچال اندازه استاندارد و مناسبی نداشته باشد به طوری که برخی از مواد غذایی و یا ظروف در آن قرار نگیرند. در اینجور مواقع باید در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

توجه نکردن به میزان مصرف انرژی

اشتباهات متداول در خرید یخچال

توجه نکردن به میزان مصرف انرژی یکی دیگر از اشتباهات متداول در خرید یخچال است. صرفه جویی در مصرف انرژی وظیفه شهروندی ما است. علاوه بر این، اگر به میزان مصرف انرژی بی توجهی کنیم هزینه های زیادی به گردنمان می افتد. به راحتی با مطالعه برچسب انرژی می توانید از میزان برق مصرفی دستگاه مطلع شوید و در مصرف آن صرفه جویی کنید.

به یاد داشته باشید که هرچقدر حجم یخچال بیشتر باشد مصرف برق آن بیشتر خواهد بود مگر آنکه از فناوری پیشرفته ای در ساخت آن استفاده شده باشد. یخچالی که مصرف انرژی کمی دارد باعث می شود تا هزینه قبض برقتان نسبت به گذشته کمتر شود و روی حفظ محیط  زیست تاثیر بگذارد.

غفلت از مشخصات فنی یخچال

اشتباهات متداول در خرید یخچال

هنگامی که برای خرید یخچال به فروشگاه مراجعه می کنید، بیشتر فروشنده ها تمام ویژگی های ظاهری و فنی را به شما معرفی خواهند کرد اما اگر چنین نبود شما می توانید با یک جستجو ساده تمام ویژگی های محصول مورد نظر خود را در اینترنت یافت کنید. در نهایت با مقایسه این ویژگی ها می توانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید به شرطی که از مشخصات فنی یخچال غفلت نکنید.

مشخصات فنی دستگاه موارد زیادی را شامل می شود، از بین این موارد می توان به آب سردکن و یخ ساز اشاره کرد. برخی از یخچال ها بدون نیاز به منبع آب از این قابلیت برخوردارند به این صورت که یخچال با لوله کشی به آب شهری متصل می شود اما باید شرایط لوله کشی در آشپزخانه و محل نصب یخچال وجود داشته باشد.

 

نتیجه گیری

بعد از مطالعه این متن به شما پیشنهاد می کنیم که راهنمای خرید یخچال را نیز مطالعه نمایید تا انتخاب بهتری داشته باشید. یخچال جزو وسیله ای نیست که به راحتی بتوان آن را تعویض کرد پس باید با احتیاط و دقت بیشتری آن را انتخاب و خریداری کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟