ایده هایی برای تورفتگی دیوارها
دکوراسیون منزل

ایده هایی برای تورفتگی دیوار های منزل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معمولا در اکثر مکان ها بخش های قناسی وجود دارد که باعث بد دیده شدن آن قسمت ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معمولا در اکثر مکان ها بخش های قناسی وجود دارد که باعث بد دیده شدن آن قسمت از خانه و یا حتی محل کار می شود. این قناسی ها معمولا به شکل فرورفتگی هایی روی دیوار ها ظاهر شده که باید برای از بین بردن این تورفتگی دیوار ها با توجه به مکان آن ها ایده هایی جذاب و کاربردی را به کار برد. این ایده ها می تواند با روش های ساده و یا تزئینات سخت و پیچیده باشد که در هر صورت زیبایی مخصوص خودش را دارد و نقش مهمی را در دکوراسیون منزل ایفا می کند.

چگونه تورفتگی دیوار را بپوشانیم؟

تورفتگی دیوار

معمولا تورفتگی دیوار را با انواع تابلو های زیبا و تزیینی و هم چنین مدل های مختلف از طرح های بوفه داخل دیوار پوشیده می شود. در مجموع این برجستگی یا فرورفتگی‌ های روی دیوار ها به دلیل ستون گذاری نامناسب ایجاد می شود اما معمولا این فضا ها را با کمی خلاقیت و ایده های جالب می توانید از یک نقطه ضعف در خانه یا شرکت به یک مکانی زیبا و یا حتی نقطه کانونی تبدیل کنید.

تورفتگی دیوار پذیرایی

همانطور که می دانید دیوار، بخش اصلی هر مکانی را تشکیل می دهد که تاثیر فراوانی در ظاهر هر بنا دارد پس هنگامی که روی آن یک خط و یا انواع برجستگی ها نمایان باشد باعث جلوه نامناسب در آن محیط می شود از این رو رفع قناسی دیوار مخصوصا در پذیرایی خانه بسیار حائز اهمیت است. معمولا برای از بین بردن تورفتگی دیوار پذیرایی می توان از ایده های متفاوتی مثل تبدیل آن به جای کنسول، محل نصب تابلو های بزرگ و یا تبدیل آن به یک کتاب خانه یا ویترین استفاده کرد.

تورفتگی دیوار پذیرایی

همانطور که می دانید یکی از کاربردی ترین روش ها ایجاد طبقاتی برای قرار دادن لوازم تزئینی و یا عکس های خانوادگی است که در همه ی خانه ها قابل اجرا بوده و هر شخص با توجه به علایق و سلیقه اش می تواند یک طبقه را برای خود اختصاص دهد و اجزای مورد علاقه اش را برای پوشاندن فرورفتگی ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

ایده هایی برای تزیین ستون وسط خانه

شاید فکر کنید این فرورفتگی ها فقط می‌ تواند فضای میز و کنسول ها باشد اما اگر با دقت بیشتری به این قضیه نگاه کنید متوجه می شوید که این فضا ها در برخی موارد می تواند یک اتاق مخفی در کنج خانه برای شما باشد. شما در این مکان ها با قرار دادن چند کوسن بزرگ و یا حتی تخت های کوچک می توانید یک‌ دنیای مخفی در کنج پذیرایی برای خود داشته باشید و آن را با انواع دکوری های ریز و زیبا تزئین کنید.

 تورفتگی دیوار پذیرایی

استفاده از فرورفتگی ها به عنوان انباری برای خانه یا شرکت هایی که فضایی برای لوازم اضافی خود ندارند نیز ایده ی مناسبی است پس دست به کار شوید و از کوچک ترین نقاط مکانی که در آن حضور دارید به بهترین شکل استفاده کنید.

طراحی فرورفتگی دیوار اتاق خواب

فرورفتگی دیوار اتاق خواب

معمولا در اتاق خواب با ایجاد کتابخانه یا طبقاتی برای گلدان ها برای استفاده از این ضعف ایده ی مناسبی است علاوه بر آن نصب یک میز تحریر تاشو برای اتاق خواب ها بسیار کاربردی بوده و برای هر سنی مناسب خواهد بود. نصب میله برای آویزان کردن لباس و یا حتی ایجاد فضایی برای قرار دادن کیف و کفش ها از مزایای دیگر فرورفتگی در اتاق خواب ها خواهد بود. می توانید یک روسری بزرگ یا یک تکه پارچه طرح دار را به صورت یک تابلو پارچه ای روی دیوار نصب کنید تا از مشخص شدن فرورفتگی جلوگیری کنید و برای تزئین بیشتر دور تا دور آن را با لامپ های ریسه ای بپوشانید.

فرورفتگی یا گلخانه!

امروزه که تقریبا داشتن یک فضا مانند باغچه یا تراس برای اکثریت به یک‌ آرزو تبدیل شده است. استفاده از فرورفتگی های خانه به خصوص زیر پله ها می تواند مکان خوبی برای گل و گیاهان گلخانه ای باشد و با نورپردازی و مقدار آبیاری مناسب رشدی چشمگیر و زیبا داشته باشند.

همانطور که همیشه گفته ایم شلف ها برای هر مکانی معجزه می کنند به طور مثال با نصب شلف روی فرورفتگی ها می توانید انواع کتاب و یا حتی لوازم دیگری را روی آن ها قرار دهید. هم چنین از شلف ها می توانید برای نگه داری کتاب، گلدان و مجسمه های تزیینی و قاب عکس های خانوادگی تان استفاده کنید. تنوع شلف ها و سبک آن ها به حدی زیاد است که می تواند فضاهای متعددی برای شما ایجاد کند تا در هر زمینه ای از آن ها استفاده کنید.

فرورفتگی یا گلخانه!

هنگامی که این فرورفتگی ها در یک نقطه دور از دید اصلی خانه باشند می توانند مکان خوبی برای قرار دادن میز های کوچک و یا میز اتو و حتی مکانی برای قرار دادن سبد لباس هایی که باید اتو یا شسته شود باشد. همچنین اگر این فرورفتگی‌ ها نزدیک به درب ورودی منزل قرار دارند می‌ توانید از آن به عنوان جا کفشی و یا کمد لباس برای میهمان استفاده کنید.

بسیاری از افراد این برجستگی ‌های روی دیوار ها را با روش های راحت تری مانند نصب انواع بشقاب های تزیینی و تابلو های کوچک و بزرگ به همراه ریسه های لامپ تزئین می کنند که در نوع خودش ایده ای کم هزینه و مناسبی برای خانه هایی با متراژ مختلف است.

با فرورفتگی های روی سقف چه کار باید کرد؟

معمولا در خانه هایی که به درستی گچ کاری نشده در قسمت هایی مانند سقف تورفتگی هایی به وجود می آید که ممکن است فضای خانه را نا مناسب نمایش دهد برای این که این فرورفتگی مشخص نباشد می توانید از لوستر هایی که حالت پهن تری دارند استفاده کنید و یا از آویز های تزئینی بلند و براق به اندازه ای که روی زمین نباشد استفاده کنید.

در بخش هایی از خانه که یک دیوار بزرگ و خالی در اختیار دارید که روی آن فرورفتگی هایی شما را آزار می دهد می توانید به عنوان یک محل برای نمایش نقاشی کودکتان یا مجسمه و کار دستی های آن ها اختصاص دهید و یک محیط گرم صمیمی در بخشی از خانه ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟