مرتب کردن یخچال
آموزش

نحوه مرتب کردن یخچال و نظم دهی آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که شما برای پخت یک وعده غذایی به آشپزخانه می روید قبل از هر چیزی وسایل ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که شما برای پخت یک وعده غذایی به آشپزخانه می روید قبل از هر چیزی وسایل و مواد غذایی را که احتیاج دارید آماده می کنید. اما در صورتی که مواد غذایی شما و خوراکی هایتان در یخچال به درستی چیده نشده باشند پیدا کردن آنها زمانگیر خواهد بود. حتی برخی مواقع متوجه کپک زدن و خراب شدن مواد غذایی می شوید که دلیل آن به همین ریختگی داخل یخچال است. با مرتب کردن یخچال به راحتی می توانید مواد غذایی مورد نظرتان را پیدا کنید و از فاسد شدنشان جلوگیری نمایید.

بسیاری از خانم های خانه دار و یا عروس خانم هایی که در حال چیدمان جهیزیه خود هستند می پرسند که نحوه مرتب کردن یخچال و چیدمان مواد غذایی داخل آن به چه صورت است؟ قبل از هر چیزی لازم است بدانید که مرتب بودن داخل یخچال باعث می شود با آرامش و سرعت بیشتری غذا خود را آماده کنید و در عین حال این نظم بر کارایی یخچال نیز تاثیر گذار خواهد بود. چیدمان و چینش مواد غذایی داخل یخچال به منظم بودن افراد بستگی دارد اما با چند راهکار به راحتی می توانید یخچال خود را مرتب کنید.

راهکار های مرتب کردن یخچال

 

ما در این متن راهکار های مرتب کردن یخچال به شما خواهیم گفت تا بتوانید مواد غذایی خود را در یخچال جای دهید و به گونه ای آنها را قرار دهید تا تحت تاثیر یکدیگر قرار نگیرند و فاسد نشود. قبل از هر چیزی بهتر است مواد غذایی، تمام شیشه ها و ظرف های داخل یخچال را خارج کرده و قسمت های کثیف را به کمک دستمال تمیز کنید.

مرتب کردن یخچال

قسمت بالایی محفظه یخچال و درب آن نسبت به بخش های دیگر دمای بیشتری دارد اما طبقات میانی آن دمای ثابتی داشته و سردترین جای یخچال قسمت پایین آن است. با توجه به این موضوع به شما خواهیم گفت که هر خوراکی را در کدام قسمت قرار دهید تا مدت زمان بیشتری بتوان آن را نگه داشت. شما می تونید باقی مانده غذا، نوشیدنی ها و میان وعده های خود را همانند کیک و ساندویچ ها را در بالای یخچال جای دهید. طبقه میانی دمایی مناسب برای نگهداری از تخم مرغ، لبنیات و مواد پروتئینی دارد البته شما می توانید کره و پنیر را داخل درب یخچال بگذارید. اگر گوشت خام ، مرغ و ماهی در محیط گرم باشند زود فاسد می شوند پس بهتر است آن ها را در طبقات پایینی قرار دهید. محیط های مرطوب برای نگهداری سبزیجات تازه و محیط هایی با رطوبت کمتر برای میوه کاملا مناسب هستند.

ترفند چیدن یخچال

مرتب کردن یخچال

با رعایت ترفند چیدن یخچال می توانید به بهترین نحو یخچال خود را مرتب کنید و فضای زیادی را در داخل دستگاه ایجاد کنید تا به راحتی مواد غذایی، شیشه های ترشی و مربا و یا سبزیجات خود را در آن بگذارید.

بعد از خرید، هنگامی که به خانه می آیید مواد غذایی را بشویید سپس بسته بندی کردن آن ها را شروع کنید. توجه داشته باشید که اگر میوه و سبزیجات کمی رطوبت داشته باشند زود پلاسیده می شوند. پس قبل از بسته بندی کردن، آنها را کاملا خشک کنید. علاوه بر کشوی یخچال شما می توانید سبزیجات بسته بندی شده خود را در سبد داخل یخچال بچینید.

بیشتر بخوانید:

روش درست چیدمان مواد غذایی در آشپزخانه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یخچالتان بیش از اندازه پر شده باشد و جایی برای مواد غذایی دیگر باقی نمانده است. باید بدانید که برخی از میوه ها و خوراکی را می توانید در محیطی خارج از یخچال همانند کابینت بگذارید. به طور مثال موز، آووکادو، نان، روغن ، سیب زمینی و پیاز را می توان در محیط های خنک و خشک قرار داد و لزومی بر نگهداری آنها در یخچال نیست.

مرتب کردن یخچال

بعضی از افراد نگران تمام شدن مواد غذایی هستند به همین خاطر هر وقت که به خرید می روند مقدار زیادی از سبزیجات، گوشت و یا میوه خریداری می کنند و آن را در یخچال می گذارند اما این کار کاملا اشتباه است. این کار باعث شلوغ شدن بیش از حد یخچال شده و ممکن است فاسد شدن آن زودتر اتفاق بیفتد.

مرتب کردن یخچال

اگر از وعده غذاییتان کمی غذا باقی مانده می توانید آن را در یک ظرف شیشه ای و یا پلاستیکی بریزید و درب آن را بگذارید اما آن را بیش از 4 روز نگه ندارید زیرا ارزش غذایی خود را از دست می دهد. نوشیدنی هایی همانند نوشابه، آب معدنی و ماء الشعیر را می توانید داخل یخچال نگهداری کنید اما ما به شما توصیه می کنیم که از نگهدارنده های پلاستیکی برای جا گذاری آنها در محفظه یخچال استفاده کنید.

افزایش کارایی یخچال

مرتب کردن یخچال

چند نکته ساده به راحتی می تواند باعث افزایش کارایی یخچال می شود تنها کافیست آنها رعایت کنید. ما در این بخش این نکات را به شما معرفی خواهیم کرد تا مصرف برق یخچال را کاهش دهید و بازردهی آن نیز افزایش پیدا کند.

از آنجایی که یخچال ها همیشه کنار دیوار نصب می شوند و احتمال دارد پشت آن گرد و غبار بنشیند به همین دلیل بهتر است هر از چند گاهی پشت یخچال را گردگیری کنید. از بین رفتن گرد و خاک های روی کویل کندانسور باعث شده تا گرما آسان تر از دستگاه خارج شود و در نتیجه انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

مرتب کردن یخچال

زمانی که پلاستیک و نوار دور درب یخچال به درستی کار نکند، درب دستگاه بسته نخواهد شد و سرما از محفظه به بیرون می آید و هدر می رود. جهت اطمینان از سالم بودن درب یک تکه کاغذ را بالای یخچال روی نوار پلاستیکی قرار دهید. توجه داشته باشید که جریان باد در آن اطراف وجود نداشته باشد تا بتوانید نتیجه آزمایش را بهتر مشاهده کنید. در صورتی که کاغذ جا به جا شود باید به فکر تعمیر و یا تعویض نوار باشید.

سعی کنید همیشه روی مواد غذایی داخل یخچال را بپوشانید زیرا برخی از آنها باعث ایجاد رطوبت در داخل محفظه می شوند. در این شرایط موتور دستگاه مجبور است برای از بین بردن این رطوبت دو چندان کار کند. علاوه بر این هرگز غذای داغ را داخل یخچال نگذارید زیرا برای سرد کردن آن غذا باید انرژی زیادی صرف شود. پس بهتر است ابتدا صبر کنید تا غذا کاملا خنک شود سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟