نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون
آموزش

نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون بارها از سوی مخاطبان مطرح شده که در ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون بارها از سوی مخاطبان مطرح شده که در این بخش قصد داریم تا به تمامی سوالاتی که در این خصوص ذهن کاربران را درگیر کرده است پاسخ دهیم. تلویزیون در تمامی خانه های امروزی حضور دارد و زندگی بدون آن بسیار سخت است اما این لوازم خانگی همانند سایر کالاهای مورد استفاده بشر نیاز به مراقبت دارد اما در صحیح نگهداشتن صفحه نمایش این محصول باید دقت بیشتری کرد زیرا از حساسیت بالایی برخوردار بوده و هزینه های تعمیر آن بسیار بالا است.

روش هایی برای نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

شاید برخی از افراد تصور کنند که با کمک یک دستمال به راحتی می توان این کار انجام داد و نیازی به آشنایی با روش هایی برای نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون ندارند اما همان طور که گفته شد، صفحه نمایش تلویزیون در انواع مدل ها موجود است و به دلیل ظرافت و حساسیت بالا باید در نگهداری از آن نهایت دقت را کرد.

کوچکترین فشار اضافی می تواند منجر به خرابی پیکسل های صفحه نمایشگر شود که با توجه به گرانی لوازم خانگی در بازار جایگزین کردن این سری از وسایل کار چندان آسانی نیست و در نتیجه باید با نگهداری درست از محصولات خود عمر آن ها را بالا ببریم. برای آشنایی با نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون در ادامه با ما همراه شوید.

روش هایی برای نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

پیش از شروع کار حتما تلویزیون خود را خاموش کرده و پس از خنک شدن دستگاه اقدام به تمیز کردن کنید زیرا در این صورت به دستگاه آسیبی وارد نمی شود و به علاوه تمیز کردن آن با توجه به سیاه بودن صفحه نمایش راحت تر است. توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید و سپس با دیدی باز به سراغ پاک کردن صفحه نمایش بروید.

روش هایی برای نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

یکی از روش هایی رایج و راحت که معمولا افراد زیادی از آن استقبال می کنند استفاده از دستمال های مخصوص صفحه نمایشگر (میکروفیبر) و همچنین اسپری تمیز کننده تلویزیون و ال سی دی است که در این روش باید مقداری از مایع را بر روی این دستمال پاک کننده تلویزیون اسپری کرده و سپس به صورت دایره ای بر روی صفحه نمایش کشیده و لکه ها را پاک کنید اما فراموش نکنید که از وارد کردن فشار اضافی به صفحه نمایشگر پرهیز کرده و به علاوه مستقیما محلول را بر روی صفحه اسپری نکنید.

روش هایی برای نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

روش ذکر شده در اغلب موارد کاربردی بوده و به راحتی انجام می شود اما در صورت در دسترس نبوده محلول های پاک کننده راهکارهای دیگری برای نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته شده است.

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون می توان از آب مقطر و یا ترکیب یک پیمانه آب و سرکه کمک گرفت که البته محلول آب مقطر و سرکه برای پاک کردن لکه های سخت کاربرد دارد و تنها باید دقت کنید که اسپری تمیز کننده تلویزیون را بر روی دستمال مخصوص و نرم اسپری کرده و به آرامی عمل تمیز کردن را انجام دهید.

روش های اشتباه برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

روش های اشتباه برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

اگرچه در این بخش تلاش شده تا مخاطبان با نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون آشنا شوند اما پرداختن به روش های اشتباه برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خالی از لطف نیست و در واقع می تواند از بروز آسیب های احتمالی به تلویزیون جلوگیری کنید. یکی از باورهای غلط که بیش تر دیده می شود استفاده از پاک کننده های سطوح شیشه ای برای نمایشگر تلویزیون است که می توان منجر به سوختگی پیکسل ها و حتی کاهش کیفیت تصاویر در طولانی مدت شود. این پاک کننده حاوی مواد شیمایی قوی، الکل و یا استون است که از برخورد تمامی آن ها به صفحه دستگاه باید خودداری کرد.

روش های اشتباه برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

به طور کلی هر محلولی که حاوی الکل، استون و یا موادی شبیه به این ها هستند نباید به عنوان اسپری تمیز کننده تلویزیون برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده شود زیرا بیشترین آسیب را وارد کرده و از طرفی طول عمر دستگاه را کاهش می دهد. برخی از افراد توجهی به جنس دستمال پاک کننده تلویزیون نمی کنند و از دستمال های خشن و یا حتی دستمال کاغذی استفاده می کنند که مطمئنا باید انتظار ظهور انواع خط و خش را بر روی صفحه داشته باشند.

تمیز کردن تلویزیون با سرکه و آب

همان طور که اشاره شد، ترکیب سرکه و آب مقطر برای پاک کردن لکه های چربی کاربرد دارد اما نکته ای که نباید از آن غافل شد، استفاده از آب مقطر است زیرا آب شیر حاوی املاح معدنی و نمک است که می تواند منجر به بیشتر کثیف شدن صفحه پس از خشک شدن شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن بخاری گازی و برقی

خاموش کردن تلویزیون پیش از تمیز کردن یکی از مواردی است که در بالا به آن اشاره شد اما روشن کردن تلویزیون به محض تمیز کردن و یا عدم خشک کردن صفحه و یا حاشیه های آن گاهی اوقات صورت می گیرد. توصیه می شود که بعد از تمیز کردن، رطوبت اضافی را با دستمال پاک کننده تلویزیون خشک کرده و بعد از گذشت حداقل یک ساعت دستگاه خود را روشن کنید.

پاك كردن شيشه تلويزيون ال سي دي

پاك كردن شيشه تلويزيون ال سي دي

تلویزیون های ال سی دی پیش از مدل های ال ای دی، کیولد و یا اولد روانه بازار شدند اما در بسیاری از خانه های ایرانی از این مدل ها استفاده می شوند و در نتیجه طبیعی است که سوالاتی در خصوص پاك كردن شيشه تلويزيون ال سي دي به وجود بیاید.

برای پاك كردن شيشه تلويزيون ال سي دي تمامی موارد بالا کاربردی است اما تنها دقت داشته باشید که از اسپری مخصوص صفحه نمایشگرهای ال سی دی بهره ببرید و پیش از اقدام به هر کاری دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مطالعه کنید زیرا هر شرکت بهترین روش را برای تمیز کردن محصولات خود ارائه می دهد.

تميز كردن تلويزيون ال اي دي

تميز كردن تلويزيون ال اي دي

همان طور که گفته شد، تلویزیون های ال ای دی در مقایسه با ال سی دی جدیدتر بوده و به وفور در بازار یافت می شوند.مطمئنا تفاوت هایی میان این دو نوع از جهات فنی وجود دارد که پیش از این، در مطالب دیگر به آن ها اشاره شده و لزومی به ذکر آن ها در این بخش نیست اما در خصوص تميز كردن تلويزيون ال اي دي باید گفت که تفاوت چندانی با مدل ال سی دی و یا حتی اولد نداشته و روش های ذکر شده را می توان امتحان کرد.

تنها نکته ای که در خصوص تميز كردن تلويزيون ال اي دي نباید از قلم انداخت، توجه به حساسیت و ظرافت بالای آن ها است که نباید فشار اضافی به آن ها وارد کرد و حتما باید در جای مناسب و دور از دسترس کودکان قرار بگیرند تا کمتر کثیف شوند.

روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ

روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ

 در این بخش تلاش شده تا به تمامی سوالات مخاطبان پاسخ داده شود. روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ با توجه به این که صفحه نمایشگر های آن معمولا با تلویزیون ها مشترک است از سوی کاربران مطرح شده و به همین منظور در این مطلب جای گرفته است.

بنابراین و با توجه به توضیحات بالا می توان نتیجه گرفت که روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ با تلویزیون مشابه بوده اما به منظور راحتی مخاطبان در ادامه تلاش شده تا خلاصه ای از موارد ذکر شده در این بخش گردآوری شود البته پیشنهاد ما به شما خواندن با دقت مطلب نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون است.

روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ

  • خاموش کردن تلویزیون و یا لپ تاپ و البته کشیدن دو شاخه از پریز برق
  • استفاده از پارچه و یا دستمال تمیز کننده تلویزیون و یا لپ تاپ
  • بهره بردن از آب مقطر به جای آب شیر و استفاده از ترکیب آب مقطر و سرکه برای لکه های سخت
  • عدم اسپری مستقیم محلول تمیز کننده تلویزیون به صفحه نمایشگر
  • از اسپری کردن شیشه پاک کن و یا محلول های حاوی الکل و استون خودداری کنید.
  • استفاده از حرکات دایره ای برای تميز كردن ال سي دي لپ تاپ
  • خشک کردن صفحه نمایشگر و حاشیه های آن با کمک یک دستمال نرم و روشن کردن آن بعد از گذشت حداقل یک ساعت

سخن پایانی

در این بخش با نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون و همچنین خطرات احتمالی که تلویزیون شما را تهدید می کند، آشنا شدید اما بیش از هر مورد پیشنهادمی کنیم که برای افزایش طول عمر دستگاه و یا این که کمتر به تمیز کردن نیاز داشته باشد، برخی از نکات نظیر عدم قراردادن نمایشگر در مکان‌ های پر از گرد و غبار، آموزش به فرزندانتان درخصوص تماس نداشتن دست‌ها روی صفحه تلویزیون و یا حتی عدم لمس صفحه نمایش با نوک انگشتان از سوی افراد بزرگسال جدی گرفته شود. در آخر باید اشاره کرد که تمیز کردن درست صفحه نمایشگر تلویزیون نه تنها از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند بلکه ظاهری مرتب به خانه شما می بخشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟