آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ در دسامبر آغاز می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کمپانی سامسونگ اخیرا فناوری QNED را به مرحله تولید نزدیک کرده و هم اکنون خبری ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کمپانی سامسونگ اخیرا فناوری QNED را به مرحله تولید نزدیک کرده و هم اکنون خبری مبنی بر آغاز آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ در ماه دسامبر منتشر شده است.

آغاز آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ در دسامبر

سامسونگ طی فعالیت خود در زمینه فناوری نمایشگرها موفقیت های بسیاری را کسب کرده و اخیرا نیز فناوری QNED را به مرحله ی تولید نزدیک کرده است. همچنین گزارش دیگری منتشر شده که می گوید این شرکت آزمایشات مربوط به نمایشگر QD-OLED را از ماه دسامبر آغاز می کند.

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ

براساس این گزارش سامسونگ دیسپلی ماه آینده (دسامبر) آزمایشات مربوط به خط تولید نمایشگرهای QD-OLED را اجرا می کند. خط تولید پنل های QD-OLED گزارش شده است که در کارخانه Asan کره جنوبی انجام می شود. این کارخانه قبلا روی نمایشگرهای OLED تمرکز کرده بود.

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ

گفتنی است که نام خط تولید نمایشگرهای QD-OLED را Q1 گذاشته اند و در ابعاد (2200 × 2500 میلی متر) تولید می شود. صفحه نمایش QD برای نوع unware از نقاط کوانتومی (نانو کریستال های نیمه هادی) برای تولید نور قرمز، سبز و آبی تک رنگ خالص استفاده می کند.

در همین رابطه بخوانید:

نمایشگر QNED سامسونگ به زودی تولید می شود

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ

وقتی موج نوری به آن ها برخورد می کند، آن ها رنگ ساطع می کنند. بنابراین QD-OLED یک فناوری ترکیبی بوده که هدف آن ارائه بهترین ها از هر دو دنیای (OLED و QD) است. در نتیجه شما می توانید سیاه و سفیدهای عالی، کنتراستی مانند OLED و سطح روشنایی را با رنگ هایی مانند QLED بدست آورید.

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ

برای این که تفاوت بین QLED و OLED را درک کنید بهتر است بگوییم QLED دارای یک نور پس زمینه LED، یک لایه فیلم Quantum Dot، یک ماتریس LCD و یک فیلتر رنگ است. با این حال OLED ماتریس LCD ندارد و از یک منبع نور OLED (پیکسل های فردی که روشن / خاموش می شوند) و یک فیلتر رنگی برای تولید تصاویر استفاده می کند. بنابراین، با ترکیب موارد خوب QD از QLED و ترکیب آن با OLED ویژگی ها فوق الذکر حاصل می شود.

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ

سامسونگ تمام تجهیزات خود را برای تولید در ماه جولای تنظیم کرده و با جدیدترین پیشرفت، فقط یک لیست چک دیگر را وارد کرده است. بعلاوه، اگر گزارش منتشر شده صحت داشته باشد، تنظیم جریان تولید حدود سه ماه و برای دستیابی به عملکرد مناسب شش ماه طول خواهد کشید.

آزمایش نمایشگر QD-OLED سامسونگ

در صورت عدم موفقیت، ممکن است به سمت فناوری QNED حرکت کند تا خریدارانی مانند سامسونگ الکترونیک و سونی را به سوی خود جلب کند. این شرکت حدود 11 میلیارد دلار برای فناوری QNED و QD-OLED سرمایه گذاری کرده است.

اگرچه این شرکت در فناوری QLED پیشگام است و در پنل های بزرگ OLED نیز جنب و جوش زیادی دارد. به خصوص وقتی رقیبی مانند ال جی دیسپلی داشته باشد که بسیار با تجربه تر است. از این رو در حال برنامه ریزی است که در سال 2021 برای رقابت با ال جی 2 میلیون تلویزیون مینی LED بزرگ تولید کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • علی | 14 آذر 1399 در 1:14 ب.ظ

    …. QD OLED =TRILUMINOS OLED A9G A9F A8G A8H
    پس سامسونگ فقط عقب موندگی های خودش رو داره جبران میکنه نه اینکه بخواد فناوری جدیدی عرضه کنه.