خاص ترین ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین
دکوراسیون منزل

خاص ترین ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عید نوروز یکی از عید های باستانی ایرانیان است هر ساله با نزدیک شدن به سال ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عید نوروز یکی از عید های باستانی ایرانیان است هر ساله با نزدیک شدن به سال جدید مردم ایران با محیا کردن برخی از لوازم برای چیدن سفره هفت سین و جمع شدن اعضای خانواده دور این سفره سال جدید را آغاز می کنند و تا مدتی پس از گذشت این ایام نیز این سفره پهن است.  هم چنین بسیاری از مردم علاقه زیادی به تزیین سفره هفت سین دارند و همواره به دنبال طرح های متفاوت تری نسبت به سال های قبل تر هستند اما به دنبال طراحی های جدید هنوز هم تزیین سفره هفت سین ساده طرفدار های خود را دارد.

سفره هفت سین ایرانی

 ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

قبل از هر چیزی خوب است بدانید اجزای تشکیل دهنده این سفره که هر کدام دارای نماد خاصی هستند کدام اند. برای چیدن سفره هفت سین باید هفت موادی که با حرف سین شروع می شود انتخاب کنید و در سفره خود قرار دهید مانند: سنجد، سمنو، سرکه، و…. که همانطور که گفته شد هر کدام نماد یک مسئله هستند.

سمنو نماد زایش و باروری گیاهان

سیب نماد سلامتی

سنجد نماد عشق

سبزه نماد شادابی و سرزندگی

سماق و سیر و یا سرکه نماد محرک های شادی و سلامتی

سکه نماد برکت و روزی

آینه نماد نور و روشنایی

آب نماد برکت و پاکی

 ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

حال که با نماد همه ی اجزای روی سفره آشنا شدید وقت آن است که تصمیم بگیرید تا دیزاین و چیدمان روی سفره تان در چه سبکی باشد پس بهتر است بین مدرن و سنتی یک طرح را انتخاب کنید و طبق همان شروع به تزیین سفره هفت سین ۱۴۰۰ کنید. بسیاری از مردم از سفره برای چیدمان استفاده نمی کنند و به جای آن از میز های غذا خوری یا هر نوع میز دیگری استفاده می کنند البته امسال طرح های متفاوت تری نسبت به سال های گذشته داشته و همین مسئله سبب استقبال بیشتر ایرانی ها برای پهن کردن سفره نسبت به سال های گذشته شده است.

ایده هایی برای زیبا تر کردن سفره هفت سین عروس

بسیاری از عروس خانم ها که به تازگی اولین عید خود را در خانه خودشان تجربه می کنند به دنبال طرح های زیبا که با سبک چیدمان خانه بیاید هستند. سفره هفت سین عروس می تواند با یک رومیزی سفید از جنس ساتن انتخاب شود و در کنار آن سبزه ی بلند و پر به همراه ظروف شیشه ای و چندین شمع سفید استوانه ای پهن تکمیل شود هم چنین استفاده از ریسه های مرواریدی و گلدان هایی با گل های صورتی ترکیب زیبایی ایجاد می کند.

همانطور که می دانید سفره هفت سین  برای ایرانی های سر تا سر دنیا بسیار مهم است و همه ی ایرانی ها علاقه زیادی به این سنت قدیمی دارند. برای چیدمان زیبا تر هفت سین ایده های متفاوتی وجود دارد که با سلیقه خودتان می توانید شروع به چیدن آن کنید.

هفت سین طبقه ای

هفت سین طبقه ای

بسیاری از مردم به علت جا گیر بودن این سفره از پهن کردن آن محروم هستند زیرا فضای کافی برای آن ندارند اما امروزه طرح هایی مانند جا های طبقه ای که به اندازه یک جا شمعی هستند برای افرادی که فضای کافی در خانه یا محل کارشان ندارد بسیار مناسب است و می توانند از آن به عنوان یک نماد کوچک هفت سین استفاده کنند.

هفت سین شاخه ای

هفت سین شاخه ای

یک شاخه متناسب با میز یا سفره تان پیدا کنید و آن را به هر رنگی که دوست دارید رنگ بزنید سپس صبر کنید تا خشک شود سپس تنگ های کوچک حبابی تهیه کرده و سماق، سمنو، سنجد و حتی سبزه یا هر مواد دیگری که دوست دارید را درون آن بریزید و از شاخه ها به کمک نخ های کنفی آویزان کنید. اگر حس کردید شاخه ها مقاوم نیستند می توانید یک دور روی آن ها را گچ بزنید.

هفت سین پله ای

سه یا چهار میز در سایز های متفاوت و ارتفاع بلند و کوتاه تهیه کنید و به صورت پله ای در گوشه ای از خانه یا جلوی مبل پذیرایی قرار دهید سپس به کمک یک رو میزی بزرگ و تقریبا ضخیم روی آن را بپوشانید و در آخر لوازم هفت سین را روی آن بچینید.

هفت سین مدرن

هفت سین مدرن

سفره هفت سین مدرن معمولا طرح و رنگ های ساده ای را به دنبال دارد به طور مثال یک میز گرد شیشه ای را در جای مناسبی مانند نزدیک محلی به پنجره قرار دهید و روی آن از هیچ رومیزی استفاده نکنید برای ظروف مورد نظر نیز از ظرف های سفید سرامیکی استفاده کنید هم چنین یک گلدان شیشه ای شفاف به همراه شمع های بزرگ‌ کوچک میزی بسیار مدرن و زیبا را رقم‌ می‌ زند.

هفت سین مدرن

استفاده از ظروف بلوری نیز تاثیر خیلی جذابی در سفره هفت سین مدرن دارد که باعث می شود سفره شما از بی روح بودن در بیاد و بسیار جذاب تر به نظر برسد.

هفت سین سنتی

 ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

برای داشتن یک هفت سین سنتی باید از لوازم هایی که اصیل هستند استفاده کنید.  ابتدا یک رومیزی سنتی و یا طرح ترمه انتخاب کنید سپس لوازمی مانند چراغ های قدیمی، ظروف سفالی، ظروف چوبی و یا ظروفی با رنگ آبی سنتی استفاده کنید و در کنار آن از لوازم دیگری مانند گلیم نیز حتما استفاده کنید. هم چنین طرح های بته جقه و یا اسلیمی و یا طرح های مخمل نیز مناسب استفاده به عنوان رومیزی خواهد بود.

هفت سین با وسایل دور ریختنی

در بسیاری از خانه ها ابزار هایی وجود دارد که دیگر استفاده ای نمی شود و باید دور ریخته شوند اما با کمی ایده و خلاقیت می توانید از آن ها به عنوان تزیین سفره هفت سین استفاده کنید. تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی یکی از ایده های جذاب و کم هزینه برای عید امسال خواهد بود.

لامپ سوخته

ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

لامپ های سوخته را با کمی رنگ آمیزی و یا طراحی های دیگر می توانید به عنوان یک جز تزیینی در سفره هفت سین استفاده کنید. یکی دیگر از ایده ها برای لامپ سوخته تبدیل آن به بلور های کوچک برای ظرف های هفت سین است.

تخم مرغ

ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

از گذشته تا به امروز رنگ کردن تخم مرغ ها برای هفت سین یکی از لذت بخش ترین کار ها برای کودکان و یا حتی برای بسیاری بزرگسالان بوده و هست. شما می توانید به جای رنگ کردن یک تخم مرغ کامل، پوست های شکسته که تصور می کنید دیگر قابل استفاده نیستند را رنگ زده و درون آن ها سبزه یا شمع و هر چیز دیگری قرار دهید.

بطری آب

ایده ها برای چیدمان سفره هفت سین

استفاده از بطری نوشابه یا آب می تواند ایده ی مناسبی برای جای سبزه یا هر وسیله ی دیگری باشد و هم چنین با کمی تزیین می توانید به عنوان گلدان نیز از آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟