علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت
آموزش

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت چیست؟ + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت بوده زیرا مهم ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت بوده زیرا مهم ترین وظیفه چرخ گوشت چرخ کردن گوشت است و زمان که نتواند این کار را به درستی انجام دهد درواقع این دستگاه نمی تواند در آشپزخانه نقشی را ایفا کند.

کاربران این دستگاه ممکن است با مشکلات مختلفی هنگام استفاده از دستگاه مواجه شوند و به دنبال علت آن باشند به طور مثال سوالات زیادی درباره علت سیاه شدن گوشت در چرخ گوشت ، علت خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت ، علت روغن ریزی چرخ گوشت ، علت صدای زیاد چرخ گوشت و علت چرخ نکردن چرخ گوشت پرسیده می شود. برخی از این مشکلات ناشی از آشنا نبودن افراد با نحوه بستن چرخ گوشت و ندانستن مراحل بستن چرخ گوشت است.

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

علت چرخ نکردن چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از لوازم برقی بسیار کارآمد به شمار می آید که به کمک آن می توان گوشت گوسفند و و…. را برای درست کردن غذا چرخ کرد. علاوه بر این، برخی افراد برای چرخ کردن حبوبات همانند نخود نیز از چرخ گوشت نیز استفاده می کنند البته عده ای نیز به اشتباه خرد کردن سبزی را با چرخ گوشت انجام می دهند به همین خاطر عملکرد و درست چرخ کردن گوشت اهمیت زیادی دارد. اگرچه یافتن علت چرخ نکردن چرخ گوشت بر عملکرد صحیح آن تاثیر می گذارد و بسیار مهم است اما در بیشتر مواقع برای رفع این مشکل نیازی به تعمیر اساسی و تخصصی این دستگاه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب بهترین چرخ‌گوشت

نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

بسیای از افراد به تنهایی نسبت به منتاژ  و یا باز کردن چرخ گوشت جهت تمیز کردن برخی قطعات اقدام می نمایید. برخی نیز با خرید تیغه چرخ گوشت تیغه قدیمی را تعویض می کنند گاهی اوقات ممکن است اشتباهی صورت بگیرد و منجر به نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت شود. در نتیجه گوشت چرخ نمی شود. یکی از دلیل های له شدن گوشت در چرخ گوشت درست بسته نشدن تیغه است. البته عده ای با روش باز کردن چرخ گوشت آشناییت ندارند به همین خاطر این سوال برایشان پیش می آید که تیغه چرخ گوشت را چگونه قرار دهیم یا تیغه چرخ گوشت به کدام سمت باشد. نصب اشتباه تیغه یکی از دلایل چزخ نکردن چرخ گوشت بوده از این جهت ویدیوی آموزشی نحوه بستن تیغه چرخ گوشت را برای شما تهیه کردیم تا به راحتی مشکل دستگاه خود را رفع نمایید.

کند بودن تیغه چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

یکی دیگر از علت های خوب چرخ نکردن چرخ گوشت کند بودن تیغه است. فرسوده شدن قطعات و کند شدن تیغه لوازم خانگی به دلیل گذراندن عمر مفید و نگهداری غلط صورت می گیرد. چرخ گوشت جزو آن دسته از لوازم خانگی است که به صورت متداول مورد استفاده نمی شود و تنها به صورت سالیانه و یا هر فصل نیاز به تمیز کاری و یا سرویس کردن آن است به همین خاطر دریغ کردن این کار ممکن است باعث آسیب دیدن اجزاء شود و عملکرد مفید دستگاه را کاهش دهد. این مشکل با تعویض تیغه و یا تیز کردن آن حل می شود. لازم به ذکر است که در ویدیوی ذکر شده به روش تیز کاری تیغه و شبکه چرخ گوشت نیز پرداخته شده است.

قطعات بزرگ و چربی زیاد گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

گاهی توجه به جزئیات می تواند مشکلات بزرگی را برطرف کند. شاید کمی عجیب به نظر می رسد اما قطعات بزرگ و چربی زیاد گوشت باعث می شود تا چرخ گوشت نتواند به خوبی بچرخد. پس هنگام خرید و آماده سازی گوشت برای چرخ کردن به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

مسدود بودن لوله های چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

زمانی که قطعاتی سخت تر از بافت گوشت همانند استخوان وارد دستگاه می شود توانایی این را دارد تا اختلالی را ایجاد کند. مسدود بودن لوله های چرخ گوشت علاوه بر اینکه باعث خوب نچرخیدن دستگاه می شود علت صدای زیاد چرخ گوشت و علت لرزش چرخ گوشت نیز است.

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

کاربرد پنجره های چرخ گوشت فرم دهی به رشته های گوشت چرخ شده است در واقع هر چیزی که داخل دستگاه ریخته شود در انتها از این قسمت خارج می شود پس اگر جسم سختی همانند استخوان یا سنگ داخل گوشت قرار گرفته باشد ممکن است در منافذ پنجره چرخ گوشت گیر کند.

چرخ کردن گوشت به همراه پوست

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

تیغه های چرخ گوشت به گونه ای طراحی شدند که توانایی چرخ کردن مواد کشسانی را ندارد و چرخ کردن گوشت به همراه پوست باعث می شود تا دستگاه نتواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد. پس حتما قبل از قرار دادن گوشت داخل دستگاه آن را بررسی نمایید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام چرخ کردن موادی غیر از گوشت خیلی سفت و یا خیلی نرم نباشد در صورت لروم می توانید آن ها را خرد کنید.

خرابی واشر چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

خرابی واشر چرخ گوشت در قسمت حلزونی اسکرول دستگاه سبب کاهش قدرت چرخیدن تیغه های چرخ گوشت می شود که با سرویس دوره ای دستگاه می توان جلوی این اتفاق را گرفت. همچنین با دانستن نحوه استفاده از چرخ گوشت نیز می توانید از دستگاه به بهترین شکل نگهداری کرد.

فشار بیش از حد به چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

استفاده از دستگاه در چند ساعت متوالی و برای مدت طولانی باعث فشار بیش از حد به چرخ گوشت می شود و یکی از علت های خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت ، علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت ، علت بوی سوختگی چرخ گوشت و علت خوب کار نکردن است.

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

علاوه بر این، زمانی که می خواهید گوشت را به داخل دستگاه بریزید ابتدا صبر کنید تا تمام گوشت و یا مواد داخل دستگاه چرخ شود سپس سری بعدی را اضافه نمایید. هنگام اضافه کردن گوشت به دستگاه به کمک گوشت کوب اگر دستگاه هنوز مشغول به چرخ کردن باشد و مقداری گوت داخل دستگاه باقی مانده باشد فشار زیادی به اجزاء چرخ گوشت وارد می شود.

روش صحیح چرخ کردن گوشت و نحوه استفاده از چرخ گوشت

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

تا به اینجای متن با عمده ترین دلایل کار نکردن چرخ گوشت آشنا شدید و حالا نیز می توانید با دقت بیشتر این مشکل را با راه حل های ساده رفع کنید. در این بخش نیز روش صحیح چرخ کردن گوشت و نحوه استفاده از چرخ کوشت را آموزش خواهیم داد.

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

سعی کنید گوشت را قبل از چرخ کردن بسیار ریز خرد کنید و به هیچ وجه آنها را با فشار زیاد به داخل دستگاه نریزید. به هیچ عنوان سبزیجات و یا سیفجات را با چرخ گوشت خرد نکنید زیرا بافت این مواد کشسانی بوده و باعث کاهش قدرت موتور چرخ گوشت و کند شدن تیغه دستگاه می شود. پس از پایان کار قطعات دستگاه را باز کنید و به خوبی آن را بشویی تا چربی ها روی بدنه و تیغه باقی نماند. از چرخ گوشت در محیط مرطوب نگهداری نفرمایید زیرا باعث کوتاه شدن عمر نفید و آسیب زدن به قطعات فلزی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟