دکوراسیون منزل

انتخاب انواع کمد دیواری برای منزل و نکاتی که باید بدانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه یکی از مهم ترین قسمت ها در زندگی هر شخصی چیدمان داخلی منزل و استفاده ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه یکی از مهم ترین قسمت ها در زندگی هر شخصی چیدمان داخلی منزل و استفاده درست از لوازم مناسب برای خانه ی هر فرد لازم است به طور کلی یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر انسانی دکوراسیون داخلی  است و از همه ی بخش ها مهم تر فضایی برای نگهداری لوازمی مانند لباس، کیف، کفش و… است که باید فضا هایی جادار باشد پس انتخاب انواع کمد دیواری که علاوه بر بزرگ بودن فضای زیادی را در محیط منزل اشغال نکند جزو یکی از نکات مهم هنگام چیدمان خواهد بود. پس‌ با ما همراه باشید تا با انواع کند دیواری ها برای منزل و اتاق خواب آشنا شوید.

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

انتخاب انواع کمد دیواری باید با اصول و قواعد خاصی همراه باشد به طور مثال کمد دیواری اتاق خواب کوچک قطعا تفاوت هایی با کمد رختخواب خواهد داشت و شما باید به خوبی این تفاوت ها را پیدا کنید تا دچار مشکل نشوید و بهترین مدل کمد دیواری چند منظوره را برای خانه انتخاب کنید.

انتخاب انواع کمد دیواری برای اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سبب نظم دهی به بسیاری از لوازم ها می شود از سوی دیگر وجود کمد و کشو ها زیبایی دکوراسیون اتاق خواب را افزایش داده و با مرتب تر نشان دادن فضا کمک زیادی به سالم ماندن لوازم ها نیز خواهد کرد.

انتخاب انواع کمد دیواری برای منزل

قطعا همه ی ما ایرانی ها دو نوع کمد دیواری را به خوبی میشناسیم که نوع اول آن مخصوص لباس است و دومی مخصوص رختخواب اما به غیر از این دو نوع، مدل های دیگری مانند کمد دیواری ریلی و یا مدل های مخصوص کمد دیواری پذیرایی و چندین طرح و مدل دیگر وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توانید انواع مختلف آن را سفارش دهید. همانطور که می دانید طراحی داخل کمد دیواری برای رختخواب باید به گونه ای باشد که فضای داخل آن هم عمیق و هم مرتفع به نظر برسد زیرا معمولا خانواده های ایرانی تعداد زیادی از پتو ها و تشک ها یا حتی انواع بالش ها را در این کمد ها نگهداری می کنند اما می توان برای مرتب تر دیده شدن داخل کمد برای بالش و پتو ها چند طبقه جدا در نظر گرفت.

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

معمولا امروزه اتاق خواب ها با نصب کمد ها فضای زیادی را از دست می دهند اما اگر یک طراحی مناسب برای فضا های کوچک انجام شود دیگر این اتفاق نخواهد افتاد به طور مثال اگر فضای کافی برای نصب چندین کمد دیواری در اتاق را ندارید اما از سوی دیگر تعداد لباس ها و کیف و کفشتان زیاد است بهتر است از کمد های طبقه ای با درب کشویی استفاده کنید زیرا فضای این کمد ها بیشتر از ارتفاع اشغال شده و درب کشویی این امکان را می دهد که هنگام با زو بسته شدن دچار مشکل نشوید و در اتاق فضای کافی برای لوازم دیگر نیز داشته باشید.

هم چنین اگر در کنار طبقات کمد دیواری از چندین کشو پهن و عمیق نیز استفاده کنید به راحتی می توانید بخش زیادی از لوازم خود را درون آن نگهداری کنید. نکته بعدی برای کمد های مخصوص لباس ارتفاع آن است علل خصوص این موضوع برای خانم ها بسیار حائز اهمیت بوده زیرا باید جای کافی برای آویزان کردن لباس های مجلسی، مانتو ها و یا کت و بارونی های بلند داشته باشند و قسمت عمیق تر کمد نیز باید فضای مورد نیاز برای آویزان کردن انواع پالتو ها و لباس هایی که حجم زیادی دارند را قسمت کنید.

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

به طور کلی می توان کمد ها را از چند جنبه مدل درب، جنس و کاربرد آن بررسی کرد به طور مثال درب کمد ها معمولا ریلی (کشویی)، بدون‌ درب، لولایی هستند که یکی از مورد استفاده ترین سبک‌ ها علل خصوص در دکوراسیون هایی با سبک مینیمال کمد دیواری ریلی است زیرا همانطور که گفته شد فضای کمتری را اشغال می کند.

هم چنین نصب آینه روی درب این کمد ها می تواند ایده ای مناسب برای اتاق خواب کوچک شما باشد هم چنین اگر می خواهید به کمک خطای دید فضای اتاقتان را کنی بزرگ‌ تر نشان دهید پیشنهاد ما به شما استفاده از درب های ریلی که به طور کامل با آینه پوشیده شده اند هستند زیرا آینه با انعکاس نور و تصاویر دیگر باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق خواب خواهد شد.

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

کمد دیواری لولایی معمولا برای فضا هایی که جای کافی برای باز و بسته شدن درب ها دارند بکار می روند و برای فضاهای کوچک اصلا گزینه مناسبی نیستند پس اگر در اتاق خواب خود فضای کافی دارید می توانید از انواع کمد دیواری های لولایی استفاده کنید. حال اگر دوست دارید از هر دو مدل درب ها استفاده کنید می توانید در بخشی از کمد که فضا برای باز شدن درب وجود دارد از لولایی و در سایر قسمت ها از درب ریلی (کشویی) استفاده کنید.

اتاق لباس

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

در بسیاری از خانه ها به جای کمد لباس از اتاق لباس برای کیف و کفش و یا انواع لباس ها استفاده می کنند اما نکته جالب این است که حتی اگر از اتاق لباس هم استفاده کنید باید طراحی داخلی آن را با کمد و کشو های متفاوت پر کنید. معمولا در اتاق لباس باید یک کمد بدون درب و طبقه ای برای کفش ها انتخاب کنید.

سمت دیگر را با کشو های بزرگ‌ و کوچک برای لباس زیر و یا جوراب ها و هم چنین کراپ ها قرار دهید هم چنین می توانید برای کل اتاق از کمد های بدون درب استفاده کرده و دور تا دور را با میله های مخصوص آویز لباس پر کنید اما معمولا افرادی که لباس و لوازم خیلی زیادی دارند از اتاق لباس استفاده می کنند.

کمد دیواری پذیرایی

نکات طلایی هنگام انتخاب انواع کمد دیواری

همانطور که گفته شد وجود کمد دیواری در هر محیطی بسیار مهم و مفید است حال اگر قصد دارید از این شی در پذیرایی استفاده کنید باید به دنبال یک طرح و مدل مناسب با دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید پس قبل از خرید به طور کامل درباره کمدی که انتخاب می کنید تحقیق ‌کرده تا انتخابی درست داشته باشید.

شاید با خود بگویید از کمد دیواری پذیرایی چه استفاده هایی می توان کرد که در جواب باید گفت که این کمد ها می تواند محل قرار گیری لوازمی اضافه که جای مشخصی در پذیرایی ندارند باشد به طور مثال چند شی اضافی، اتو و یا هر لوازم دیگری باشد.

انتخاب انواع کمد دیواری برای منزل

معمولا جنس های کمد دیواری ها از انواع هایگلاس، ام دی اف، ممبران، ملامینه بوده و بین موارد گفته شده ورقه های ام دی اف طرفدار های بیشتری دارد اما به طور معمول از ملامینه استفاده بیشتری می شود. ودر آخر هنگام خرید کمد دیواری به استحکام و مقاومت آن‌ نیز توجه داشته باشید تا دوام طولانی برای استفاده داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟