گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی
دکوراسیون منزل

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که اکثر خانه ها آپارتمانی شده و دیگر مانند سابق نمی توان از هر گل و ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که اکثر خانه ها آپارتمانی شده و دیگر مانند سابق نمی توان از هر گل و گیاهی در این محیط ها نگهداری کرد برخی از افراد که عاشقان گل و گیاهان خاص هستند به همین دلیل همیشه به دنبال گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند و در آپارتمان ها به خوبی رشد می کنند تا افرادی که در آپارتمان ها نیز سکونت دارند از این نعمت زیبا یعنی گیاهان دور نمانند به طور کلی در این مطلب سعی داریم چندین گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام را به شما معرفی کنیم تا حتی اگر در محیط کوچکی مانند دستشویی و یا حمام قصد نگهداری از گیاهی را دارید به راحتی بتوانید یک گیاه مناسب را انتخاب کنید. شاید شما فکر کنید باید گیاه مناسب تاریکی را برای سرویس بهداشتی یا حمام انتخاب کنید و دلیلی هم که به این گزینه فکر می کنید به دلیل نبود نور در اکثر سرویس های بهداشتی است اما در این مطلب ما به شما چند گیاه مناسب برای حمام و دستشویی را معرفی خواهیم کرد.

از گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی چگونه مراقبت کنیم؟

 گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی

همانطور که می دانید محیطی مانند حمام بسیار مرطوب است و از سوی دیگر معمولا فضای کافی برای گیاهان بسیار بزرگ در حمام و یا دستشویی آپارتمان ها نیست بهتر است هنگام تهیه ی گیاه مورد نظر خود همه ی جوانب را در نظر گرفته و اگر فضای کوچکی دارید از گیاهان کوچک تر استفاده کنید. امروزه دیگر مانند گذشته نیست که به دیزاین حمام و یا سرویس بهداشتی توجهی نشود بلکه بسیاری از مردم همچنان به فکر یک دکوراسیون زیبا و شیک حتی برای حمام و یا دستشویی هستند از سوی دیگر یکی از اجزایی که می تواند دستشویی و حمام را با آن تزیین کرد ، دیزاین سرویس بهداشتی با گل است که زیبایی محیط را به دست می گیرد اما خوب است بدانید که گیاهان سبز برای دکوراسیون های مدرن بهتر جلوه می کند اما هر نوع گیاه سبزی مناسب برای فضایی مانند حمام یا سرویس بهداشتی نیست و فقط برخی از آن ها که در شرایط آپارتمانی می توانند رشد کنند باید انتخاب شوند. در این مطلب چند گیاهی که معمولا در حمام و دستشویی نگهداری می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد و روش مراقبت از آن ها را به ساده ترین شکل توضیح می دهیم.

آلوئه ورا:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

یکی از گیاهانی که قطعا مناسب فضایی مانند حمام است و در لیست گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی قرار می گیرد آلوئه ورا بوده زیرا این گیاه شرایط مساعدی برای قرار گیری در یک محیط مرطوب مانند حمام را دارد و رطوبت آن مکان‌ نیز پاسخگوی نیاز آب کافی برای آلوئه ورا است از سوی دیگر مایع ژله ای داخل این گیاه بسیار برای پوست صورت و بدن و حتی مو مناسب بوده و شما می توانید داخل حمام هم به عنوان یک ماسک مو و یا حتی ماسک بدن استفاده کنید. یادتان باشد که آلوئه ورا را نزدیک به پنجره حمام قرار دهید.

گیاه برگ‌ قاشقی:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

این گیاه برای محیط های تقریبا مرطوب مناسب است پس اگر قصد نگهداری از آن‌ را در حمام دارید باید تهویه مناسبی داشته باشید هم چنین حتما باید نزدیک‌ به پنجره قرار گیرد. میزان آبدهی به این گیاه باید به گونه ای باشد که خاک آن همیشه مرطوب بوده و نوع خاکی که برای آن انتخاب می کنید باید مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه باشد هم چنبن توجه داشته باشید که میزان نور مورد نیاز این گیاه متوسط و غیر مستقیم باشد.

بامبو:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

همانطور که می دانید گیاه بامبو نیازی به خاک نداشته و باید در گلدانی با مقداری سنگ‌‌ریزه و آب بدون کلر نگهداری شود بهتر است که هر دو هفته یکبار آب آن را عوض کنید و با هرس های منظم به گیاه نظم دهید زیرا این گیاه رشد بسیار سریعی دارد. محل قرارگیری آن در حمام یا دستشویی باید به گونه ای باشد که نور به طور غیر مستقیم به آن بتابد و به همین دلیل به عنوان یکی از گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی شناخته می شود.

زامیفولیا:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

زامیفولیا یک گیاه بسیار زیبا اما سمی است و مناسب سرویس بهداشتی و حمام بوده این گیاه به نور کم و غیر مستقیم نیاز دارد و باید آبدهی به آن نه خیلی زیاد و نه کم باشد هم چنین خاک سبک برای این گیاه بسیار مناسب است نکته مهم این است که اگر حیوان خانگی یا یک فرد خردسال در خانه دارید بهتر است از یک گیاه سمی برای دکوراسیون منزل خود استفاده نکنید.

انواع سرخس:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

گیاه سرخس بوستون، مارچوبه، شاخ گوزنی و… همگی به خوبی در حمام و محیط های مرطوب دوام می آورند و مناسب نگهداری در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی هستند. این‌ گیاه به نور غیر ‌مستقیم نیاز دارد و خاک‌ آن باید همیشه مرطوب باشد تا به خوبی رشد کند و فضای حمام یا دستشویی را به خوبی تغییر دهد.

برگ عبایی:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

از بهترین گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی قطعا برگ‌ عبایی است این گیاه به نور غیر مستقیم، خاکی مرطوب و همراه با ماسه نیاز دارد و اگر در مکان هایی که پنجره دارد نگهداری شود بسیار بهتر است اما برگ عبایی بسیار سرسخت است و اگر توجه روزانه هم به آبیاری یا خاک آن نشود باز هم‌ به رشد خود ادامه خواهد داد.

اگر دقت کنید متوجه این موضوع که تزیین دستشویی با گل طبیعی و گیاهان سبز بسیار زیبا تر از گل مصنوعی برای سرویس بهداشتی و تزیین آن خواهد بود و به همین دلیل طرفداران مورد اول بسیار بیشتر بوده و اگر علاقه مند به گیاه باشید قطعا هیچ جایگزینی برای گل و گیاهان طبیعی نخواهید داشت.

آگلونما:

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

گیاهی که خود را با هر شرایطی سازگار می کند و شما می توانید در هر محیطی مانند حمام، دستشویی از آن‌ نگهداری کنید بهتر است خاک‌ آگلونما همیشه مرطوب باشد و نور کم یا غیر مستقیم بهترین انتخاب برای است گیاه بوده و به راحتی به رشد خود ادامه می دهد.

دراسنا:

 گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام

این‌ گیاه گونه های متفاوتی دارد که کمک زیادی به تصفیه هوا می کند از سویی دیگر برای محیطی مانند دستشویی بسیار گزینه ی مناسبی خواهد بود. نور کم برای این‌ گیاه بسیار مناسب است و باید در محیطی مرطوب نگهداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟