صنایع لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

در صنعت لوازم خانگی به نقطه مطلوبی رسیدیم/توسعه بازار لوازم خانگی در کشور‌های همسایه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم اکنون در صنعت لوازم خانگی به لحاظ کمی و کیفی ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم اکنون در صنعت لوازم خانگی به لحاظ کمی و کیفی به نقطه مطلوبی رسیدیم؛ باید صیانت و حمایت از این صنعت ادامه پیدا کند و به نقطه‌ایم برسیم که نه تنها دیگر صحبتی از واردات نباشد بلکه به فکر توسعه بازارهایمان در کشور‌های همسایه باشیم.

مهدی عسگری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم  گفت: در روز‌های اخیر میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولست سیزدهم بودیم و درباره ورود لوازم خانگی از کشور‌هایی مانند کره جنوبی و آلمان، صحبت شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: طبق ماده ۱۶ قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب سال ۹۸ صراحتا وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است که ثبت سفارش کالا‌هایی که مشابه تولید داخل دارند را تا پایان برنامه ششم توسعه ممنوع کند. همچنین مقام معظم رهبری در اوایل سال ۹۶ صراحتا تاکید کردند کالا‌هایی که در داخل کشور به قدر کافی تولید می‌شوند، وارداتشان حرام شرعی و غیر قانونی است؛ نظر نمایندگان مجلس در رابطه با ورود لوازم خانگی همین دستور رهبری و نص صریح قانون است.

عسگری تصریح کرد‌: بر این اساس پس در این زمینه نارسایی تقنینی وجود ندارد و اگر احتیاج به اقدامی باشد، امور نظارتی است که نمایندگان در کنار تولید کنندگان هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: تحریم با تمام معایبی که داشت، باعث شد که در بعضی از صنایع به رشد کمی و کیفی مناسب دست پیدا کنیم که از جمله آن‌ها صنعت لوازم خانگی بود. سال ۹۹ تولیدات شرکت‌های داخلی در صنعت لوازم خانگی ۷۰ درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده بود و با حدود ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی به مرز صادرات این کالا‌ها رسیدیم.

وی افزود: هم اکنون در صنعت لوازم خانگی به لحاظ کمی و کیفی به نقطه مطلوبی رسیدیم؛ باید صیانت و حمایت از این صنعت ادامه پیدا کند و به نقطه‌ایم برسیم که نه تنها دیگر صحبتی از واردات نباشد بلکه به فکر توسعه بازارهایمان در کشور‌های همسایه باشیم.

عسگری درباره گمانه‌زنی بازگشت دو برند بد عهد لوازم خانگی به کشورمان، گفت: این دو شرکت زمانی کشور ما را ترک کردند که ۶۰ درصد بازار لوازم خانگی ایران را داشتند. امروز نه تنها دیگر نیازی به آن‌ها نداریم بلکه به زودی تبدیل به رقیبی برای آن‌ها می‌شویم.

به گزارش دانشجو، وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود به جای منابع بلوکه شده کشورمان لوازم خانگی تحویل بگیریم، مورد تایید مجلس شورای اسلامی نیست و رئیس مجلس هم در این باره تذکر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان ناظر به طوماری که حدود ۱۸ هزار کارگر و مهندس فعال در زمینه تولید لوازم خانگی امضا کردند و در آن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند از آن‌ها حمایت کنند، گفت: ما به سهم خودمان در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید دخلی و تولیدکنندگان را با اولویت پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟