آموزش نصب اجزای قطعات
آموزش

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس مدل MK-2000 + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چرخ گوشت یکی از وسایل آشپزخانه تلقی می شود که بر خلاف نظر برخی از افراد ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چرخ گوشت یکی از وسایل آشپزخانه تلقی می شود که بر خلاف نظر برخی از افراد بسیار کاربردی است و به کمک آن می توان انواع مواد غذایی نظیر مرغ، گوشت، حبوبات را چرخ یا ریز خرد نمود و غذاهایی متنوع را برای اعضای خانواده آماده کرد اما بعد از استفاده از چرخ گوشت باید قطعات مختلف دستگاه را باز کرده و آنها را با دقت شست و سپس در جای حود قرار دارد تا از آسیب هاب احتمالی به دستگاه جلوگیری شود. در این بخش تلاش شده ضمن معرفی یکی از چرخ گوشت های ایرانی به آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس مدل MK-2000 بپردازیم.

 

اجزای چرخ گوشت تولیپس

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس

پیش از پرداختن به نحوه بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس در این بخش قصد داریم تا شما را با قطعات چرخ گوشت آشنا کنیم. به طور کلی چرخ گوشت های خانگی از دو بخش اصلی بدنه و موتور تشکیل شده اند.

موتور

موتور اصلی ترین بخش هر دستگاه است که با کارکرد دستگاه ارتباط مستقیم دارد و بدون آن چرخ گوشت کار نمی کند. موتور مدل های خانگی نسبت به نسخه های صنعتی ضعیف تر بوده که چرخ گوشت تولیپس با توان 2000 وات روانه بازار می شود.

مخزن

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس

مخزن یا محفظه چرخ گوشت تولیپس در واقع یک دهانه بزرگ است که به گلویی متصل می شود و می توان گوشت یا هر مواد غذایی را در داخل آن قرار دهید. توجه داشته باشید از ریختن قطعات درشت درون این محفظه جلوگیری کنید زیرا به دستگاه آسیب وارد می کند.

چرخ دنده

داخل میله حلزونی چرخ گوشت یک چرخ دنده قرار دارد که وظیفه آن بالا بردن سرعت گشتاور و پایین آوردن دستگاه است که به محض روشن شدن، میله فلزی حلزونی داغ می شود و کم کم از چرخ دنده فاصله می گیرد.

شبکه 

شبکه یک قطعه فلزی با سوراخ های ریز است که کمک می کند گوشت به کمک آن به صورت چرخ شده از دستگاه خارج شود. توجه کنید که  این قطعه باید بر روی تیغ دستگاه بسته شود در غیر این صورت امکان چرخ شدن گوشت توسط دستگاه وجود ندارد.

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس

تیغه

عمل اصلی چرخ کردن گوشت توسط  تیغه ها صورت می گیرد که به صورت دو پره یا سه پره موجود هستند. جنس تیغه ها حتما باید کیفیت باشد به همین دلیل تولیپس از تیغه هایی با جنس فولاد ضد زنگ در محصولات خود استفاده کرده است.

میله حلزونی

وظیفه میله حلزونی هدایت گوشت به سمت تیغه ها است. این قطعه دارای ساختار مارپیچی است که به تیغه کمک می کند تا در جای خود قرار بگیرد.

سینی

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس

سینی چرخ گوشت تولیپس در بالا قرار می گیرد که به کمک آن می توان گوشت ها را با گوشت کوب به سمت گلویی وارد کرد. چرخ گوشت تولیپس دارای قطعه کباب ساز و سوسیس ساز است که به لطف آن می توان سوسیس و کباب را به صورت کاملا بهداشتی در خانه تهیه کرد.

طوقه

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس

طوقه برای محکم نگهداشتن تیغه ها یا دیگر اجزای چرخ گوشت کاربرد دارد. بعد از معرفی قطعات تشکیل دهنده چرخ گوشت حالا وقت آن رسیده که به آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس مدل MK-2000 بپردازیم.

مشتریان برای شرکت در این کمپین جذاب باید کد رهگیری محصولات تولیپس یا تولیپس پلاس را  تا 26 بهمن ماه از طریق پیامک ارسال کنند.

نحوه نصب قطعات چرخ گوشت تولیپس

آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس

شستشو و نحوه نصب قطعات بعد از استفاده چرخ گوشت یکی از چالش های برخی از کابران است که در این بخش آموزش بستن اجزای چرخ گوشت تولیپس مدل MK-2000 به شکلی صحیح توضیح داده می شود.

  • در ابتدا باید قطعات چرخ گوشت را بعد از استفاده جدا کرده و بعد از شستن و خشک کردن آن را در جای خود قرار دهید.
  • میله حلزونی یا مارپیچی را درون محفظه یا مخزن چرخ گوشت قرار دهید.
  • تیغه دستگاه باید به درستی در انتهای میله حلزونی قرار بگیرد و توجه کنید که قسمت تیز آن به بیرون باشد.
  • سپس نوبت به شبکه چرخ گوشت می رسد که باید آن را به درستی بر روی تیغه قرار دهید.
  • بعد از نصب اجرای داخلی باید طوقه را که به شکل یک مهره است را در جای مناسب خود قرار دهید. طوقه را به گونه ای بپیچید که محکم شود.
  •  محفظه یا مخزن دستگاه را در مکانی از دستگاه که جایگاه مخزن می باشد قرار دهید.
  • در نهایت هم  سینی چرخ گوشت تولیپس را در قسمت بالای محفظه نصب کنید.
  • برای استفاده از قطعه سوسیس ساز یا کباب ساز باید شبکه چرخ گوشت را جدا کرده و قطعه سوسیس را قرار دهید.

سخن پایانی

چرخ گوشت تولیپس مدل MK-2000 یکی از محصولات جدید شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران است که با موتور با حداکثر قدرت 2000 وات در اختیار مشتریان می گیرد.  این مدل دارای قطعاتی مانند مانند تیغه مخصوص گوشت و خردکن سبزیجات و قطعات کبه ساز و سوسیس ساز بوده و از دکمه چرخش معکوس برخوردار است.  این قابلیت در مواقعی به کمک شما می آید که قطعه گوشتی در داخل دستگاه گیر کرده باشد.

محصولات تولیپس دارای استاندارد اروپا (IEC)، استانداردهای ایمنی و استانداردهای شرکت پاناسونیک ژاپن است اما توجه داشته باشید که هنگام قرار دادن قطعات در داخل دستگاه، چرخ گوشت خاموش بوده و دوشاخه آن از پریز برق خارج شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟