آموزش

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما می توان به کاربران این وسایل ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما می توان به کاربران این وسایل کمک کند تا استفاده صحیح تری از کالای خود داشته باشند. طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما بسیار راحت بوده و در این بخش تلاش شده تا با پرداختن به معانی کلمات روی دستگاه به مشتریان کمک کنیم.

  • طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما
  • طرز چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی پاکشوما
  • آموزش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما
بیشتر بدانید:

چگونه با خدمات پس از فروش پاکشوما ارتباط برقرار کنیم؟

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

همان طور که اشاره شده طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما بسیار آسان بوده و تنها کافی است که در ابتدا کلید Power روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید و سپس با کلید Start/Pause دستگاه خود را راه اندازی کنید البته پیش از این باید به بررسی موارد دیگری نظیر طرز چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی پاکشوما یا آموزش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما پرداخت و با برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما آشنا شد.

معانی برنامه ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی پاکشوما

دانستن معانی برنامه ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی پاکشوما به کاربران کمک می کند تا برنامه مناسب ظروف خود را انتخاب کنید. در ادامه جدول کلید های روی ماشین ظرفشویی فراهم شده که به کمک آن می توانید دستگاه خود را راه اندازی کنید.

جدول کلید های روی ماشین ظرفشویی

پنل یا صفحه نمایشگر شامل مجموعه ای از دکمه های می شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند اگرچه اکثر افراد با برخی از این کلید ها نظیر پاور آشنایی دارند اما در این بخش به آن ها اشاره شده است. برای آشنایی بیشتر با برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما و همچنین کاربرد آن ها در ادامه با ما همراه شوید.

 کلید
                  معنی                   
 کلید
 معنی

 Power

روشن / خاموش برای روشن شدن دستگاه این دکمه را فشار داده و نگه دارید

 Auto

 خودکار

 Start/Pause

 شروع/ توقف برای راه اندازی و یا توقف برنامه های شستشو کاربرد دارد

 Pre wash

 پیش شستشو

 Half Load

 نیمه ظرفیت یا گنجایش

 Quick

سریع

 Time Save

 ذخیره زمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان استفاده می شود

 Gentle

 ملایم

 Delay Start

تاخیر در شروع

 Intensive

 پرقدرت

 Programs

  برای تعیین برنامه های شستشو کاربرد دارد

 Rinse

 پیش شست و شو و برای آبکشی ظروف

 Economy

 اقتصادی و سازگار با محیط زیست

 Display

 نمایشگر

کاربرد برنامه های شستشو

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

  • Pre Wash یا پیش شستشو: در این برنامه شستشوی ظروف بدون مواد شوینده انجام می‌شود و دستگاه تنها با آب ظروف را شستشو داده و سپس به صورت خودکار شوینده یا جلادهنده به آب اضافه می‌گردد تا هرگونه کثیفی و مواد غذایی به‌جا مانده بر روی ظروف را از بین بروند.
  • Quick یاسریع: این برنامه در مواقعی کاربرد دارد که وقت کافی ندارید. برای شستن ظروف نیمه چرب کاربرد دارد و شستشوی سریع در دمای پایین انجام می شود.
  • Gentle یا ملایم:  از این برنامه برای شستشوی ظروف شیشه ای و حساس استفاده می شود.
  • Intensive پرقدرت: زمان و انرژی زیادی در این برنامه صرف می شود و برای شستشو ظروف خیلی کثیف کاربرد دارد.
  • Rinse یا خیساندن ظروف: از این برنامه برای این برنامه برای خیس کردن ظرف ها قبل از شروع شستشو کاربرد دارد.
  • Auto یا خودکار: این برنامه یکی از قابلیت های هوشمند مدل های پاکشوما است که در این برنامه به صورت خودکار میزان چربی و کثیفی ظروف را تشخیص داده و بقیه موارد را تنظیم می کند.
  • Economy یا اقتصادی:  برای صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه تعبیه شده است و برای شستن ظرف های خیلی چرب کاربرد ندارد

آموزش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

انتخاب قرص ماشین ظرفشویی مناسب اهمیت بالایی دارد زیرا از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند. بعد از معرفی شوینده های اصلی ظرفشویی به آموزش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما می پردازیم.

انواع شوینده های ماشین ظرفشویی:

  • قرص
  • ژل
  • پودر
  • نمک
  • مایع جلا دهنده

قرص ظرفشویی به سه دسته کلاسیک، همه‌کاره و کوانتوم/پلاتینیوم تقسیم می شود. قرص در مقایسه با ژل و پودر محبوب تر است زیرا دارای قدرت بیشتری در پاک‌ سازی ظروف هستند و امکان تمیز کردن ماشین ظرفشویی را نیز فراهم می‌ سازند. ضمن این که بیشتر انواع آن دارای نمک، جلا دهنده و قدرت سفیدکنندگی بوده در حالی که برای پودر باید از نمک و مایع جلا دهنده استفاده کرد.

پیشنهاد می شود که  از قرص به‌ طور مداوم و از ژل هر چند وقت یک بار استفاده کنید. بهره بردن مکرر از قرص موجب استفاده اندک از نمک و جلا دهنده می‌ شود که در نتیجه کارایی دستگاه پایین می آید و شاهد گرفتگی لوله‌ ها خواهیم بود.

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

  • قرص را از بسته‌بندی خارج کنید. اطمینان پیدا کنید در هنگام خارج کردن قرص از بسته، دست شما کاملاً خشک باشد
  • قرص را در جا قرصی ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • بستن درب جا قرصی را فراموش نکنید.
  • درب مخصوص نمک ظرفشویی را باز نمایید.
  • قیف مخصوص را روی دریچه قرار داده و آنقدر نمک بریزید تا به اندازه دو بند انگشت جا داشته باشد.
  • دقت کنید در حالت نرمال داخل مخزن پر آب است و با ریختن نمک آب خارج می شود.
  • توجه داشته باشید که نمک در داخل ظرفشویی و یا اطراف قیف نریزد و در صورت ریختن آن را با دستمال پاک کنید.
  • برای پرکردن محفظه جلادهنده درب آن را باز کنید. محفظه را کاملا پر کرده و درب آن را ببندید.

نمک ماشین ظرفشویی

باید بدانید که استفاده از نمک ماشین ظرفشویی لازم است زیرا با نرم کردن آب های سخت از جمع شدن رسوب بر روی ظروف جلوگیری می شود. در واقع نمک ظرفشویی در 5 دقیقه آخر رزین ماشین ظرفشویی را شستشو می دهد و برای شستشوی بعدی آماده می کند. در بالا نحوه ریختن نمک در داخل ظرفشویی توضیح داده شد.

مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

مایع جلا دهنده دارای ترکیبات خاصی است که در زمان آبکشی نهایی یا همان خشک کن از مخزن مایع آزاد می شود. این مایع برای  لغزندگی آب روی ظروف کاربرد دارد و به دلیل حرارت بالای آب بدون اینکه لکه‌ای بر روی آنها باقی بماند براق شده و ظروف با این حرارت ایجاد شده خشک می شوند. برای اطلاع از نحوه ریختن آن می توانید به متن بالا مراجعه کنید.

پودر ماشین ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی نسبت به ژل و قرص قدیمی تر بوده و باید براساس ظرف داخل ماشین مقدار مناسب را بریزید. در هنگام استفاده از پودر حتما باید مایع جلا دهنده و نمک بریزید.

طرز چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی پاکشوما

معرفی برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما

طرز چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی پاکشوما یکی از مهم‌ترین قسمت‌ است که باید به آن دقت زیادی کنید زیرا درست نچیدن ظروف می‌تواند باعث تمیز نشدن کامل آن‌ ها شود. پیش از قرار دادن ظروف در دستگاه حتما غذاهای باقی مانده را جمع کرده و آن ها را آبکشی کنید.

بشقاب ها را در سبد پایین قرار داده و طوری بگذارید که مانع حرکت قطعات چرخشی بشود و توجه داشته باشید که تمامی سطوح بابد از یکدیگر جدا گذاشته شوند و قابل‌ دسترس برای پاشش آب باشند.

استکان، لیوان و کاسه‌ها را برعکس و در قفسه بالا قرار دهید. وسایل را بافاصله بچینید اما زیاد فاصله ندهید و کاسه‌ ها را به‌صورت منظم روی شیب قرار دهید تا محلول شستشو از داخل کاسه خوب خالی شود.

ماشین ظرفشویی های پاکشوما از قابلیت شستشو قابلمه و ظروف بزرگ برخوردار هستند که باید ظروف متفرقه و قابلمه را به‌صورت برعکس در پایین‌ترین طبقه قرار دهید.

قاشق ها را به شکلی درست در داخل جا قاشقی قرار دهید و پیشنهاد می شود که وسایل نوک تیز مانند چاقو را در داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

کلام آخر

آشنایی با طرز کار و برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی پاکشوما برای استفاده درست ضروری است و از پرداخت هزینه های گزاف برای خرید و تعمیر لوازم خانگی جلوگیری می کند. با خواندن مطلب بالا و مراجعه به دفترچه راهنما به راحتی می توانید دستگاه خود را راه اندازی کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟