اولین تلویزیون QD-OLED سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

اولین تلویزیون QD-OLED سامسونگ وارد اروپا شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اولین جایگزین و رقیب تلویزیون OLED ال‌ جی راهی بازار اروپا شد. پس از عرضه ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اولین جایگزین و رقیب تلویزیون OLED ال‌ جی راهی بازار اروپا شد. پس از عرضه اولین تلویزیون QD-OLED سامسونگ در ایالات متحده، تلویزیون سری S95B  اکنون در بریتانیا، آلمان و سایر کشور های اروپایی نیز در دسترس قرار گرفته است.

تقریباً 10 سال پس از اینکه سامسونگ اولین تلویزیون OLED خود را در پروژه‌ ای که خیلی زود به دلیل مشکلات تولید کنار گذاشته شد، تولید پنل های QD-OLED را راه‌اندازی کرد، این شرکت کره‌ جنوبی برای رقابت با  همشهری خود یعنی ال‌ جی دوباره به بازی بازگشته است.

پنل QD-OLED سامسونگ OLED با آبی ترکیب شده با نقاط کوانتومی برای قرمز و سبز استفاده می کند که رویکردی متفاوت از WOLED (یا WRGB) ال جی است.

اولین تلویزیون QD-OLED سامسونگ در اوایل ماه مارس در ایالات متحده عرضه شد اما به دلیل اینکه Samsung Display در حال افزایش تولید بود عرضه در بازار اروپا با تاخیر همراه شد. این تلویزیون اکنون در بزرگترین کشور های اروپایی موجود است و انتظار می‌ رود در هفته‌ ها و ماه‌ های آینده به‌ طور گسترده‌ تری در اروپا عرضه شود.

تلویزیون S95B دارای کیفیت 4K ، وضوح HDR10+ و چهار پورت HDMI 2.1 و همچنین مجموعه ای از قابلیت های «هوشمند» و برنامه‌ های پخش سامسونگ بر اساس سیستم عامل تایزن است. برای اولین بار در تلویزیون سامسونگ Dolby Atmos برای پخش داخلی از طریق سیستم بلندگوی 2.2.2ch یا خروجی از طریق eARC پشتیبانی می‌شود، هنوز هیچ پشتیبانی از Dolby Vision وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟