برادران
اخبار لوازم خانگی

فقط محصولات با کیفیت لوازم خانگی اجازه صادرات خواهند داشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه در خصوص ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه در خصوص صادرات قطعات لوازم خانگی و فناوری به چند کشور خارجی عنوان کرد : توافقاتی با برخی از کشورها نظیر روسیه، ارمنستان و عمان در خصوص صادرات و سرمایه گذاری مشترک برای تولید لوازم خانگی ایرانی صورت گرفته است.

آنچه وزیر صمت اعلام کرد خبر خوبی بود، چرا که نشان می‌دهد تغییر سیاست های خوبی در صنعت لوازم خانگی ایران رقم خورده اما باید در این باره نکاتی نیز در نظر گرفته شود. متاسفانه پیش‌ترها برخی از بازرگانان ایرانی با ارسال قطعات و کالای بی کیفیت به کشورهای همسایه باعث شدند تا برخی از بازارهای صادراتی لوازم خانگی ایرانی از دست برود.

در همین رابطه معاون صنایع عمومی وزارت صنعت در خصوص صادرات قطعات لوازم خانگی و فناوری در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد: بعد از تامین نیاز بازار و رفع محدودیت های مربوط به تولید در سال گذشته، تمرکز خود را بر روی کیفیت محصولات گذاشته ایم.

محمدمهدی برادران افزود: موضوع کیفیت در محصولات تولید داخل و صادراتی در مرحله دوم از فعالیت های وزارتخانه در حوزه لوازم خانگی قرار دارد. فرصت های صادراتی مطمئنا به طور یکسان در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار نمی گیرد و اولویت با محصولاتی است که از کیفیت خوبی برای صادرات برخوردار باشند.

فاطمی امین ادامه داد : برنامه وزارت صمت صادرات لوازم خانگی است. شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی در چند کشور به توافقات خوبی رسیده اند.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار «ال کا ایران» در خصوص نحوه انتخاب تولیدکننده مناسب برای صادارت عنوان کرد: جلساتی با انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به طور مداوم برگزار می شود که برای رفع نواقص موجود، چاره ای جز توجه به کیفیت نداریم.

وی ادامه داد: تغییراتی نسبت به قبل صورت گرفته اما همچنان با ایده آل خود فاصله داریم.هنوز بسیاری از آیین نامه ها به روز رسانی نشده و اگر نظارتی صورت بگیرد، باید براساس آیین نامه و ضوابط باشد.

برادران گفت: در حال حاضر تفاهماتی برای آیین نامه اجرای نظارت بر خدمات پس از فروش صورت گرفته که می تواند یک پایه و اساس خوب برای هر نظارتی تلقی شود و از نظارت سلیقه ای جلوگیری کند.

وی در خصوص میزان حجم صادرات لوازم به سه کشور عمان، روسیه و ارمنستان گفت: تاکید آقای فاطمی امین در مورد صادرات لوازم خانگی به سه کشور بیشتر بر روی سرمایه گذاری مشترک است.

محمد مهدی برادران در پایان از رشد 32 درصدی صادرات لوازم خانگی نسبت به ابتدای سال خبر داد و گفت: وزارت صنعت با توجه برنامه ای که از ابتدای سال تنظیم کرده جلو می رود و بعد برداشتن موانعی بر سر تولید و تامین نیاز بازار، به دنبال ارتقا کیفیت محصولات لوازم خانگی هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟