فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟
آموزش

فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حتما هنگام خرید لوازم منزل برای شما این سوال پیش آمده که فرق مایکروفر و ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حتما هنگام خرید لوازم منزل برای شما این سوال پیش آمده که فرق مایکروفر و مایکروویو چیست یا اصلا فرقی میان این دو وجود دارد یا نه البته که قطعا تفاوتی میان این دو وجود دارد و ما سعی داریم در این مطلب به طور واضح تفاوت این دو را بیان کنیم تا هنگام خرید بتوانید گزینه مطلوب خود را انتخاب کنید.

در این بخش می خوانید:

  • مایکروویو گریل دار چیست
  • تفاوت فر و مایکروفر
  • مایکروفر چیست
  • فرق مایکروفر و توستر
  • فرق مایکروفر با مایکروویو و توستر
بیشتر بخوانید:

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو

در این مطلب قصد داریم به این سوال ها پاسخ دهیم ممکن است برخی این دو کلمه را به اشتباه به کار ببرند اما باید بدانید که تفاوت هایی میان مایکروفر و مایکروویو وجود دارد.

مایکروفر چیست

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

برخی از مخاطبان سوالاتی نظیر مایکروفر چیست مطرح کرده بودند. در زبان انگلیسی ماکرو یا میکرو به معنای کوچک و ویو به معنای امواجی با تعداد نوسانات یا فرکانس های بالا و طول موج کوتاه است در واقع در ایران بیشتر افراد این کلمه را اشتباه تلفظ می کنند.

ماکروویو دارای امواجی است با طول موج کوتاه که بخشی از طیف الکترومغناطیس را همانند پرتوهای نور قابل رویت تشکیل می دهد. در صنعت از این امواج با طول موج کوتاه برای فرآوری مواد غذایی و پختن غذاها استفاده می کنند و این امواج در زمان برخورد با یک ماده امکان دارد منعکس، جذب و یا منتشر شوند و مواد غیر فلزی همانند پلاستیک و شیشه این امواج را عبور می دهند.

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

مواد فلزی این امواج را منعکس و مواد آب دار آن را جذب می کند هم چنین فرکانس این امواج چیزی بین ۳۰۰ مگاهرتز تا چند گیگاهرتز است. برد این امواج بسیار کوتاه ولی جذب آن زیاد است. در مجموع تفاوت این دو دستگاه در شکل ظاهری و تشخیص آن کار راحتی نیست زیرا از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارد زیرا شکل مایکروفر و مایکروویو تقریبا یکسان است.

ماکروویو گریل دار چیست ؟

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

در پاسخ به سوال ماکروویو گریل دار چیست ؟ می توان گفت امروزه نوع دیگری مایکروفر است که علاوه بر لرزاننده امواج دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاه قرار می گیرند.

طراحی مایکروویو ها به گونه ای است که این امواج با طول موج کوتاه را حبس کرده و زمانی که در دستگاه بسته باشد و شما دستگاه را روشن نمایید ساطع می شود.

مایکروفر و مایکروویو چه تفاوتی با هم دارند؟

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

یکی از اصلی ترین فرق ماکروفر و مایکروویو در موضوعات مرتبط با امواج و گرما است یعنی در ماکروفر پخت غذا در یک محیط بسته و در دمایی یکنواخت به تمامی قسمت های غذا انجام می گیرد و ساده ترین مایکروفرها با گاز کار کرده و هم چنین شما می توانید دما را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد تنظیم نمایید تا پخت تمامی قسمت های غذا به طور یکنواخت انجام شود.

اما در مایکروویو مواد غذایی با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست شده ولی اگر به دنبال یک پخت کامل تر هستید در مایکروفر می توانید با داشتن المنت گرمایی غذا را در مدت زمانی نسبتا بیشتر از مایکروویو ولی به طور کامل گرم نمایید.

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

بسیاری از این شایعات نسبت به سرطان زا بودن اشعات حاصل از این محصولات وجود دارد که هیچ کدام ثابت نشده پس بهتر است با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

نکاتی که هنگام استفاده از ماکروفر یا مایکروویو وجود دارد باید به اندازه و شکل ظاهری غذا توجه کنید تا به پخت مطلوب خود برسید.منظور از این حرف این است که با انجام روش هایی مانند برش های کوچک، ایجاد حفره روی غذا و…. هم چنین استفاده از ظروف سرامیکی، پیرکس، آرکوپال و برخی ظرف‌های پلاستیکی با علامت مایکروویو می توانید غذا را به خوبی اماده کنید. ظروف فلزی و فویل ‌ها باعث ایجاد جرقه و آتش‌ سوزی احتمالی شده و ظروف پلاستیکی معمولی آب می‌شوند.

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

دقت کنید لبه یا دیواره ظروف با رنگ‌های فلزی تزئین نشده باشند .از خراب نبودن و بسته شدن کامل در، نداشتن خوردگی در واشر یا جداره بین در و اتاقک، کارکرد درست قفل و لولای دستگاه حتما مطمئن شوید. همه ی این‌ موارد گفته شده برای استفاده از این دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

تفاوت مایکروفر و مایکروویو و توستر

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

در خیلی از وقت ها قطعا برای همه پیش آمده که وقت و زمان کافی برای پخت و پز نداشته باشند و از این رو بهترین انتخاب استفاده از مایکروفر یا توستر و هم چنین مایکروویو است زیرا همانطور که گفته شد کارایی اصلی این دستگاه ها پخت یا گرم کردن غذا در کمترین زمان ممکن است.

در بند های قبل توضیحات کافی درباره کارکرد و فرق مایکروفر و مایکروویو گفته شد اما در این قسمت تو ضیح کوتاهی درباره توستر و  تفاوت مایکروفر و مایکروویو و توستر خواهیم گفت. توستر از نظر ظاهری تقریبا شکل مایکروفر است و به نام فر رومیزی برقی نیز مشهور است.

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

 دستگاه ها در مدل های مختلف مجهز به یک جوجه گردان و ولوم های مختلف و یا کلید های لمسی جهت تنظیم زمان و درجه حرارت پخت مواد غذایی می باشند که از طریق این پنل تنظیمات می توان عملکرد دستگاه را متناسب با نوع کار خود تنظیم کنید.

شما از توستر ها می توانید برای گرم یا تست کردن نان، پخت نان و طبخ انواع غذا ها مانند پیتزا و… استفاده کنید..  پس با این توضیحات قطعا متوجه فرق تستر با ماکروفر شده اید.

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

در انتها باید بدانید که در این دوره که اکثر افراد زمان زیادی از روز یا شب را در محل کار می گذرانند وجود یکی از این دستگاه ها در هر خانه یا حتی سر کار شما واجب است تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بتوانید غذای خود را از قبل آماده و گرم کنید و یا حتی در اسرع وقت غذای خود را آماده کنید.

نکات مهم برای خرید مایکروفر

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

طی سال های گذشته برای خرید مایکروفر قطعا انتخاب زیادی وجود نداشت و همه هنگام خرید نهایت از روی قیمت و برند یک محصول را انتخاب میکردند اما امروزه با تنوع در مدل های مختلف این دستگاه قطعا انتخاب های بیشتری خواهید داشت. در این قسمت قصد داریم نکاتی درباره خرید مایکروفر به شما بگوییم. در مجموع این دستگاه به سه دسته تقسیم میشود که عبارتند از

▪︎ مایکروفر توکار که در داخل دیوار یا کابینت قرار میگیرد.

▪︎ مایکروفر هایی که روی فر یا روی کابینت قرار میگیرند.

▪︎ مایکروفر هایی که میتوانید روی میز یا هر جای دیگر قرار دهید.

هم چنین مقدار مبلغی که میخواهید برای آن هزینه کنید از دیگر نکاتی است که تاثیر فراوانی در خرید دارد. زیرا این ارقام‌ میتواند انتخاب شما را در محدوده ای کوچک یا بزرگ فراهم کند.

 فرق مایکروفر و مایکروویو چیست ؟

حال اگر قصد دارید مبلغ محدود و کمی را برای این وسیله خرج کنید باید بدانید که ابتدایی ترین کاری که یک مایکروفر معمولی باید انجام دهد گرم، طبخ و یخ زدایی غذا است پس حتما به این نکات توجه کنید.

هم چنین مسئله بعدی دقت در قدرت محصول است که با وات اندازه گیری می شود و شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. به طور مثال قدرتمند ترین توان یک مایکروفر بین ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ وات است و اندازه مایکروفر یعنی با توجه به جایی که میخواهید آن را قرار دهید باید متناسب باشد.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که از چه برندی برای خرید مایکروفر استفاده کنیم در پاسخ باید گفت محصولاتی از سامسونگ، ال جی، فلر، کنوود، بوش و هاردستون از پرفروش ترین های بازار در ایران هستند که می توانید از این برند ها استفاده کنید. نکاتی که گفته شد دربازه مایکروویو هم صدق میکند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟