علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش
آموزش

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این مطلب قصد داریم درباره علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش صحبت ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این مطلب قصد داریم درباره علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش صحبت کنیم. شاید برای شما هم این قضیه اتفاق افتاده باشد که ماشین لباسشویی خاموش بوده اما وقتی درب آن را باز کردید متوجه آب داخل آن شدید پس‌ اگر‌می خواهید علت پر شدن اب در ماشین لباسشویی خاموش را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بدانید:

مشخصات و قیمت پرفروش ترین ماشین لباسشویی های بازار + جدول و ویدیو

در این بخش می خوانید:

  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش پاکشوما
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش سامسونگ
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش آبسال
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش اسنوا
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بوش
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی  از لوازمی است که به طور هفتگی و حتی در برخی خانواده های پر جمعیت به طور روزانه از آن ها استفاده می شود و جایگزین عالی به جای شستن لباس ها به صورت دستی هستند. همانطور که می دانید ماشین لباسشویی کار شستشوی لباس ها را بسیار راحت کرده و شما فقط با زدن چند دکمه  یا لمس آن ها می توانید به بهترین نحو لباس، پتو، روتختی و…. هر چیز دیگری را بشویید و حتی به طور نسبتا کامل آن را خشک کنید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

قطعا این وسیله در خانه خیلی کاربردی محسوب می شود و خرابی آن می تواند لباس های زیادی را در خانه انباشته کند. هر وسیله ای ممکن است دچار مشکل شود و احتمال دارد ماشین لباسشویی نیز دچار خرابی شود که علت آن هم می تواند استفاده نادرست و یا فرسودگی آن باشد شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است داخل آن پر از آب می شود.

چرا آب در ماشین لباسشویی خاموش جمع می شود؟

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

همانطور که گفتیم ماشین لباسشویی ها از پرکاربرد ترین لوازم در خانه هستند که به پاکیزگی لباس ها و حتی پتو و… نیز کمک می کنند و نقش بسیار مهمی در زندگی ما پیدا کردند زیرا با صرفه جویی در زمان و حتی مواد شوینده حجم بسیار زیادی از لباس ها را می شوید و در واقع شما به کمک این وسیله به راحتی می توانید در طول روز تعداد زیادی از لباس هایتان را شسته و خشک کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

پس اگر شما هم می خواهید علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را بدانید و از شر این مشکل خلاص شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید و به راه حل های ما توجه کنید تا مشکل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش را نداشته باشید.

بسیاری از مصرف کنندگان ماشین لباسشویی هنگامی که درب ماشین را باز کردند متوجه جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی خاموش شدند و از همین رو به دنبال دلیل آن بودند. در واقع باید بگوییم این مسئله یکی از مشکلات رایج در لباسشویی ها محسوب می شود که به طور کلی سه دلیل اصلی برای آن وجود دارد:

  • شیر برقی یا شیر الکتریکی ماشین لباسشویی معیوب شده است.
  • سنسور فشار آب ماشین لباسشویی خراب است.
  • برد الکترونیکی ماشین لباسشویی معیوب شده.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

 می توان علت جمع شدن اب در ماشین لباسشویی خاموش را سه نکته ای که در بالا گفتیم دانست پس قبل از مطرح کردن راه حل برای این مشکل بهتر است به طور کامل با هر سه قطعه ذکر شده آشنا شوید و درباره آن ها بیشتر بدانید.

شیربرقی یا الکتریکی

شیر برقی وظیفه کنترل، قطع و وصل جریان آب ورودی به درون ماشین را دارد. در این پروسه جریان برق وارد ماشین لباسشویی شده و بعد از رسیدن به قسمت سیم پیچ شیر برقی باعث ورود آب به درون ماشین می‌شود.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

پس از اینکه آب در لباسشویی به حد مشخص و مجاز خود رسید، هیدروستات با شیر برقی جریان برق و ورود آب را قطع می‌کند. به عبارت ساده‌تر، دستور انجام شدن یا نشدن عمل آبگیری ماشین لباسشویی بر عهده این قطعه است. فنر، مجرای خروجی آب، ترمینال، بوبین، محفظه فشار، لاستیک دیافراگم، سوراخ مجرای فشار، سیم پیچ، فیلتر خروجی آب و…برخی از اجزا و قسمت‌های تشکیل دهنده شیر برقی هستند.

سنسور فشار آب

هر عملی که توسط ماشین لباسشویی انجام می شود توسط سنسورهای مختلف انجام می شود. وظیفه سنسورها این است که متغیرهای مختلف در ماشین لباسشویی را شناسایی کنند. به عنوان مثال سنسور فشار، فشار وارده به دستگاه را مشخص می کند.

سنسور تشخیص سطح آب در تمامی ماشین های لباسشویی وجود دارد که باعث می شود از سر رفتن آب جلوگیری شود. در کنترل پنل دستگاه قسمتی وجود دارد که به صورت دستی می توان میزان سطح آب را مشخص کرد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

این سنسور مستقیما با سنسور فشار در ارتباط است و زمانی متوقف می شود که احساس کند فشار آب از میزان خاصی بیشتر است. علاوه بر این، سنسور های دیگری مانند دما، کثیفی و نشتی در ماشین لباسشویی وجود دارد که در ادامه به آن ها نیز می پردازیم.

  • سنسور دما: سنسور دما در تمامی مدل های ماشین لباسشویی به کار رفته و وظیفه اصلی این سنسور کنترل میزان دمای آب است و اجازه نمی دهد میزان دمای آبی که کاربر تعیین کرده بالاتر یا پایین تر باشد.
  • سنسور کثیفی: این سنسور تعبیه شده بر روی ماشین لباسشویی با اشعه مادون قرمز کار می کند و هنگامی که آب داخل ماشین لباسشویی کثیف یا کدر باشد آرام تر می چرخد. این گزینه در ماشین لباسشویی های جدید وجود دارد و با کمک این سنسور عملیات شستشو تا جایی ادامه می یابد که کثیفی لباس ها کاملا برطرف شود.
  • سنسور نشتی: وظیفه این سنسور یا حسگر این است که می تواند سطح آب را تشخیص دهد تا از یه حد خاصی بالاتر نرود و باعث نشتی نشود. اگر نشتی در بخشی از دستگاه مانند شلنگ وجود داشته باشد توسط این سنسور نمایش داده می شود که این قابلیت در ماشین لباسشویی های جدید است.

برد الکترونیکی

یکی از قطعات ماشین لباسشویی که با پیشرفت تکنولوژی به روز شده است، برد الکترونیکی است که در ماشین لباسشویی های جدید پیشرفته تر شده است. وظیفه اصلی برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی، کنترل و هدایت فرمان هایی است که از سمت دکمه استارت برای شروع کار و تایمر معین می شود.

این قطعه کارکرد بسیار مهمی در ماشین لباسشویی دارد و چنانچه آسیب ببیند، مشکل اساسی در دستگاه به وجود می آید و شما قادر به استفاده از ماشین لباسشویی به هیچ وجه نخواهید بود.در صورت معیوب شدن برد الکترونیکی حتی ماشین لباسشویی روشن نیز نخواهد شد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

با در نظر گرفتن اینکه ماشین لباسشویی های تولید جدید دارای بردهای تخصصی و پیشرفته تری می باشند که وظیفه آنها کنترل سایر قسمت های ماشین لباسشویی است، اگر برد ماشین لباسشویی دچار مشکل و نقص فنی شود باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

راه حل چیست؟

 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

جمع شدن آب فقط در زمانی که ماشین خاموش است اتفاق نمی افتد. در برخی موارد داخل دیگ از آب پر می شود که اگر آب داخل آن تمیز باشد مشکل از شیر الکتریکی است و اگر‌آب داخل آن کثیف است مربوط به فاضلاب می شود که حتما باید بررسی شود.

هم چنین ممکن است به علت گیر کردن نخالات در فیلتر ماشین لباسشویی  دیگر عملکرد مناسبی نداشته باشید و باعث شود آب داخل ماشین لباسشویی بماند.

نکته بعدی توجه به نخالاتی که همراه با لباسهای خود داخل ماشین لباسشویی قرار میدهید. این ها در خرطومی دیگ ماشین لباسشویی قرار می گیرند که بعد از مدتی از خروج آب جلوگیری خواهد کرد.

برای اطمینان از اینکه خرطومی لباسشویی شما هیچ گونه رسوب و نخالاتی داخلش قرار نگرفته باشد، با دست باید خرطومی را فشار دهید و آن را بررسی نمایید.

در نهایت باز اگر دچار این مشکل بودید بهتر است پمپ تخلیه و فاضلاب منزل را چک کنید البته یکی از دیگر‌مسائل مهم در زمینه جمع شدن آب می تواند گیر‌کردن اشیا داخل پروانه ماشین باشد. پس هنگامی که هر لباسی را داخل دیگ می اندازید به خوبی تمام‌جیب ها را چک کنید. مطمئن شوید هیچ شی ای مانند پول، دکمه و… داخل آن وجود ندارد زیرا همانطور که اشاره کردیم وجود هرگونه شی دیگر در بین لباس ها باعث انسداد و عدم کار کردن پروانه پمپ ماشین لباسشویی خواهد شد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی و سایر برندها

همانطور که میدانید ال جی، اسنوا، بوش، دوو، سامسونگ و پاکشوما  از برند های محبوب بازار به شمار می روند و طبیعی است که مشتریان و کاربران در مورد علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش پاکشوما سوال داشته باشند.

خوب است بدانید که این مسئله و مشکل ربطی به برند ندارد و هر ماشین لباسشویی با هر برندی می تواند دچار این مشکل شود و کسی نمی تواند بگوید علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش اسنوا با علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بوش و یا سامسونگ و….ربطی به کیفیت محصول دارد.

در پاسخ به کسانی که در مورد

  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش پاکشوما
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش سامسونگ
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش آبسال
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش اسنوا
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بوش
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو

سوال پرسیده بودند، باید گفت که موارد بالا برای تمامی این برند ها به کار برده می شود و در واقع برند در این موضوع مطرح نیست. البته توصیه می شود در صورتی که تخصص ندارید حتما با نمایندگی های مربوط به هر شرکت برای عیب یابی تماس بگیرید.

در همه ی موارد گفته شده علت همان سه مسئله ای است که به آن اشاره کردیم ( شیر برقی، سنسور فشار آب و برد الکترونیکی) و در صورت بروز این مشکلات باید از تعمیرکار بخواهید تا در صورت امکان آن ها را تعمیر کند. در نهایت بهتر است برای حل مشکل لوازم خانگی خود به تعمیرکار مراجعه کرده و خودتان آن را دست کاری نکنید تا ناخواسته مشکلات دیگری به وجود نیاید از این رو پس هنگامی که به دنبال علت جمع شدن اب در ماشین لباسشویی خاموش هستید و می خواهید این مشکل را حل کنید نیز باید از یک تعمیرکار حرفه ای استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟