چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد + ویدیو
آموزش

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سوال چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد ؟ به یکی از پر ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سوال چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد ؟ به یکی از پر تکرارترین سوالات کاربران تبدیل شده و علت آن را می توان رواج نوشیدنی های گرم و جدید در کافه ها به ویژه در فصل سرما دانست. در این مطلب با نحوه کارکرد و درست کردن انواع نوشیدنی ها با اسپرسوساز آشنا می شوید.

  • نحوه کارکرد اسپرسوساز
  • طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز
  • طرز تهیه نسکافه با دستگاه اسپرسو
  • طرز تهیه شیر قهوه با دستگاه اسپرسو ساز
  • طرز تهیه ماکیاتو با اسپرسو ساز
  • طرز تهیه موکا با اسپرسو ساز
  • طرز تهیه لاته با اسپرسوساز
  • طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو ساز برای تهیه نوشیدنی های گرم به کار می رود، هنگامی که برای گذران اوقات فراغت به کافه مراجعه می کنید، اسم نوشیدنی هایی بر پایه اسپرسو به چشم می خورد. این نوشیدنی ها با استفاده از قهوه تهیه می شدند که اسپرسو جایگزین آن ها شده است. خرید دستگاه اسپرسو ساز این امکان را برای شما فراهم می کند که نوشیدنی های مورد علاقه خود را در منزل تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین قهوه ساز بازار ایران کدام است ؟ + جدول و ویدیو

نحوه کارکرد اسپرسوساز

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد + ویدیو

خوب است پیش از پرداختن به موضوع چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد ؟ با نحوه کارکرد آن آشنا شوید. دستگاه اسپرسوساز با عبور جریان آب داغ یا شیر از میان دانه های قهوه یک نوشیدنی خوشایند برای ما فراهم می کند.

منبع آب این دستگاه به خانگی یا صنعتی بودنشان بستگی دارد، آب داغ شده توسط دستگاه با فشار به سمت قطعه ای به نام پرتا فیلتر اسپرسوساز که محل قرار گیری قهوه است هدایت شده و پس از عبور از قطعه نهایی، نوشیدنی خارج می شود.

دستگاه اسپرسوساز انواع نوشیدنی ها را با توجه به نوع مواد اولیه برای ما فراهم می نماید. در ادامه به نوشیدنی هایی که می توان با دستگاه اسپرسوساز درست کرد، می پردازیم.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

قهوه فرانسه در حقیقت قهوه برزیل است اما به دلیل اینکه طرز تهیه آن توسط فرانسوی ها ابداع شد، به این نام شهرت یافت. قهوه فرانسه طعم ملایمی دارد و برخلاف سایر قهوه ها با لیوان سرو می شود. طرز تهیه قهوه فرانسه به سه روش مختلف انجام می شود که در ادامه به توضیح تمامی آن ها می پردازیم.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز به این صورت است که ابتدا باید میزان غلظت قهوه را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید اما برای حدود 180 میلی لیتر آب، دو قاشق غذاخوری قهوه کافی است.

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

آب را داخل مخزن دستگاه بریزید و پس از قرار دادن فیلتر دستگاه پودر قهوه را داخل آن بریزید. لیوان خود را در جایگاه خودش قرار داده و سپس دکمه شروع به کار را فعال کنید. برای آماده شدن قهوه به 5 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از گذشت این زمان قهوه شما آماده می شود. طرز تهیه قهوه با اسپرسوساز آسان ترین شیوه سرو قهوه است.

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

فرنچ پرس یک دستگاه محبوب برای نوشیدن قهوه به شمار می رود. برای دم کردن قهوه با استفاده از فرنچ پرس ابتدا لازم است با توجه به میزان ظرفیت آن پودر قهوه را داخل ظرف بریزید.

مقداری آب را به صورت دورانی بر روی قهوه بریزید سپس به وسیله قاشق مخلوط را هم بزنید. بعد از گذشت 3 تا 5 دقیقه، اهرم درب را به سمت پایین فشار دهید تا پودر قهوه ته نشین نشود. قهوه شما آماده نوشیدن است.

طرز تهیه قهوه فرانسه با فنجان و فیلتر

یک روش طرز تهیه جالب قهوه است که با استفاده از فیلتر و فنجان امکان پذیر می شود. در این روش ابتدا فیلتر یا صافی را روی دهانه فنجان قرار داده سپس یک قاشق قهوه را  داخل آن بریزید. سپس آب جوش را به صورت دورانی روی قهوه بریزید البته این کار را به آهستگی انجام دهید. در این هنگام مشاهده می کنید که قهوه به صورت قطره ای از صافی رد شده و وارد فنجان می شود.

طرز تهیه نسکافه با دستگاه اسپرسو

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

نسکافه بزرگترین برند جهانی کشور سوئیس است و محبوبیت آن به جنگ جهانی دوم برمی گردد تا جایی که نسکافه جزء جیره غذایی سربازان محسوب شد. برای طرز تهیه نسکافه با خامه ابتدا لازم است نسکافه و خامه را با همزن تا جایی که کاملا کرم رنگ شود هم بزنید.

 

سپس بر روی ترکیب نسکافه و خامه، شر داغ برزید و خوب هم بزنید. نسکافه شما آماده است. لازم به ذکر است نسکافه به دلیل ماهیتی که دارد، برای تهیه آن نیازی به دستگاه اسپرسو ساز ندارید.

طرز تهیه شیر قهوه با دستگاه اسپرسو ساز

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

برای طرز تهیه شیر قهوه با دستگاه اسپرسو ساز ابتدا اسپرسو یا قهوه را به وسیله دستگاه اسپرسو باز کنید. برای اینکار ابتدا قهوه را داخل فیلتر دستگاه ریخته، سپس آن را ببندید و دکمه عصاره گیری را فشار دهید.

اسپرسو آماده شده را با شیر گرم مخلوط کنید سپس با همزن تا زمانی که کف روی تشکیل شود هم بزنید برای تزئین می توانید از خامه فرم گرفته استفاده کنید.

طرز تهیه ماکیاتو با اسپرسو ساز

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد ؟ ماکیاتو یکی از نوشیدنی هایی است که تهیه آن به وسیله اسپرسو ساز انجام می شود. ماکیاتو شباهت زیادی به سینگل اسپرسو دارد با این تفاوت که در یک شات ماکیاتو بخار شیر روی آن قرار می گیرد.

طرز تهیه موکا با اسپرسو ساز

طرز تهیه موکا با اسپرسو ساز

موکا نوشیدنی محبوب در منوی کافی شاپ ها است، اگر طرفدار پر و پا قرص موکا هستید می توانید آن را به وسیله اسپرسو ساز تهیه کنید. موکا همانند کافه لاته بوده با این تفاوت که به آن شکلات داغ افزوده می شود.

برای تهیه آن یک شات اسپرسو در فنجان ریخته سپس یک قاشق پودر شکلات داغ به آن اضافه کرده و مخلوط کنید، در نهایت بعد از اضافه کردن شیر روی آن خامه و پودر شکلات بریزید.

طرز تهیه لاته با اسپرسوساز

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد

چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد ؟ در پاسخ به این سوال لاته را می توان نام برد. لاته نیز یکی از نوشیدنی های محبوب بر پایه قهوه است و تهیه آن به وسیله دستگاه اسپرسو ساز همانند تهیه موکا است.

طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو ساز

طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو ساز

آفوگاتو دسری است که بر پایه اسپرسو درست می شود و بسیار مناسب فصل تابستان است. برای تهیه آفوگاتو لازم است یک اسکوپ بزرگ بستنی وانیلی را داخل اسپرسوی سینگل یا دابل بیاندازید.

دابل اسپرسو به گرفتن دو شات پشت سرهم از دستگاه اسپرسو در یک فنجان گفته می شود.

تهیه نوشیدنی های مورد علاقه شما به وسیله دستگاه اسپرسوساز انجام می شود که ما سعی کردیم در مطلب چه نوشیدنی هایی را میتوان با اسپرسوساز درست کرد ؟ به طرز تهیه آن ها بپردازیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟