اخبار لوازم خانگی

قیمت گذاری دستوری صنعت لوازم خانگی را 10 سال به عقب خواهد برد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آقای دکتر فتاحی در جریان بازدید از غرفه امرسان در بیست و دومین نمایشگاه ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آقای دکتر فتاحی در جریان بازدید از غرفه امرسان در بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی تهران  با اشاره به مشکلات تولید کنندگان لوازم خانگی عنوان کرد: قیمت گذاری دستوری بلای جان تولید لوازم خانگی بوده و می تواند رشد و پیشرفت صنعت لوازم خانگی ایران را متوقف کند.

آقای دکتر سلطان حسین فتاحی؛ رئیس هیئت مدیره صنایع لوازم خانگی امرسان در ادامه گفت: فضایی بیشتری به بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی تهران اختصاص یافته که در نتیجه شاهد استقبال خوب تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان هستیم و از طرفی با رونمایی از محصولات جدید در نمایشگاه و نظرسنجی از مصرف کنندگان می توان کالایی متناسب با سلیقه و نیاز مشتری تولید و روانه بازار کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران در خصوص مشکلات تولید لوازم خانگی و صادرات عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ تولید کنندگان لوازم خانگی، قیمت گذاری دستوری است که می تواند مانع از حرکت تولید و عرضه فناورهای جدید شود و در نتیجه به مرور زمان رقابت پذیری خود را از دست می دهند.

آقای دکتر فتاحی ادامه داد: کشور در حال حاضر با تورم دست و پنجه نرم می کنند و در واقع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان زیر چتر تورم قرار دارند و نمی توان حوزه لوازم خانگی را از آن ها جدا کرد.

رئیس هیئت مدیره صنایع لوازم خانگی امرسان ادامه داد: 95 درصد از تولید کنندگان لوازم خانگی در بخش خصوصی قرار می گیرند اما برخلاف صنعت خودرو که دولتی بوده، اجازه افزایش قیمت را ندارند. در صورتی که اکثر مواد اولیه دو صنعت لوازم خانگی و خودرو یکسان است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (HAMex 2022) از ۲۹ آذر تا دوم دی‌ ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟