ترفند گرم کردن خانه بدون نیاز به بخاری
آموزش

ترفند گرم کردن خانه بدون نیاز به بخاری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در فصل سرما می توان کارهایی را انجام داد که بدون استفاده از وسایل گرمایشی ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در فصل سرما می توان کارهایی را انجام داد که بدون استفاده از وسایل گرمایشی خانه را گرم کرد. با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا در روز های آینده یکی از مهم ترین مسائل گرم کردن خانه است. در فصول سرد باید به گونه ای این بحران را مدیریت کنید تا از مصرف بیش از حد انرژی و استفاده از انواع وسایل گرمایشی برقی یا گازی جلوگیری کرده و از نگاهی دیگر این امر بسیار مهم بوده زیرا سرما در خانه می تواند موجب بروز بیماری در بین افراد خانواده شود. هر چند که امروزه معمولا تمام ساختمان ها از سیستم گرمایشی برخوردارند اما در هر صورت مصرف بیش از اندازه  هزینه هایی نیز در بر دارد‌ و در برخی موارد پیش می آید که این وسایل برای مدت زمانی در دسترس نباشند و مطمئنا در این شرایط آشنایی با ترفند گرم کردن خانه بدون نیاز به بخاری و یا چگونه بدون بخاری اتاق را گرم کنیم چاره ساز است.

در همین رابطه بدانید:

پیش از خرید بخاری برقی یا هیتر حتما بخوانید!+لیست قیمت

بیشتر بخوانید:

  • چگونه هوای اتاق را گرم کنیم
  • چگونه خانه دوبلکس را گرم کنیم
  • گرم كردن خانه با شمع
  • چگونه بدون بخاری اتاق را گرم کنیم
  • گرم كردن خانه با اجاق گاز
  • چگونه کرسی را گرم کنیم

چگونه هوای اتاق را گرم کنیم

با ما همراه باشید تا در ادامه چند ترفند کاربردی برای گرم کردن خانه بدون نیاز به بخاری را به شما پیشنهاد دهیم. قبل از انجام هر کاری ابتدا باید علت سرد بودن خانه خود را بیابید و بعد به دنبال جواب این سوال که چگونه هوای اتاق را گرم کنیم باشید.

باز بودن پنجره ها

گرم کردن خانه بدون نیاز به بخاری

در بسیاری از موارد هنگامی که وسایل گرمایشی روشن هستند با باز گذاشتن پنجره ها باعث ایجاد سرما در خانه می شوید پس یکی از دلایل سرد بودن خانه می تواند باز بودن پنجره باشد. علاوه بر این موضوع درز های بازی که شاید به چشم ما دیده نشوند محل خوبی برای عبور هوای بیرون به داخل خانه و بالعکس هستند پس با دقت به کل خانه تمامی در و پنجره و درز های بزرگ و کوچک را ببندید تا محیط خانه گرم بماند. برای بستن درز ها می توانید از درزگیر های مخصوص استفاده کنید و زمانی که حس کردید محیط خانه بسیار گرم است آن ها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت چراغ علاءالدین نفتی در بازار ایران

پرده ی مناسب

پرده ی مناسب و گرم کردن خانه

در بسیاری از موارد افراد این اشتباه را می کنند که در فصل های سرد از پرده های کلفت برای گرم نگه داشتن خانه استفاده می کنند اما بهتر است پرده ها را به گونه ای انتخاب و نصب کنید تا در طول روز نور خورشید به داخل خانه بتابد و در شب لایه بعدی را روی آن بکشید.

یکی از عامل های اصلی در سرمای داخل خانه می تواند کف و سرامیک باشد پس باید به دنبال راهی برای جلوگیری از سرمای کف خانه باشید.  به طور مثال برای اینکه سرما از کف به داخل خانه نفوذ نکند می توانید از موکت و یا فرش استفاده کنید. هم چنین نصب لوله کشی شوفاژ از زیر زمین یکی دیگر از ایده های مناسب برای گرمای داخل خانه است.

گرم كردن خانه با شمع

شمع و گرم کردن خانه

 برای گرم كردن خانه با شمع می توانید ساعاتی از شب تعداد زیادی شمع روشن کنید و هم از آرامش آن لذت ببرید و هم محیط خانه را برای ساعت ها گرم نگه دارید. جالب است بدانید گرمای چندین شمع بزرگ می تواند محیط خانه را به طرز عجیبی گرم کند هم چنین استفاده از گرم کننده های آتشین باعث ایجاد حسی خوب در خانه می شوند.

علاوه بر گرم كردن خانه با شمع  می توانید راهکارهای دیگری را امتحان کنید.از روش های دیگر گرم نگه داشتن خانه آشپزی است زیرا با این کار به علت روشن بودن شعله های گاز و یا فر، دمای خانه افزایش پیدا کرده و در نتیجه گرم می شود هم چنین مصرف غذا باعث ایجاد گرما داخل بدن خواهد شد.

لامپ های بزرگ را روشن کنید!

لامپ و گرم کردن خانه

یکی از روش های دیگر در فصل های سرد روشن کردن لامپ های زرد رنگ و یا مهتابی است زیرا گرمای این مدل از لامپ ها بسیار زیاد بوده و در مدت زمان کم محیط خانه را گرم می کنند.

پنکه سقفی

پنکه و گرم کردن خانه

معمولا گرما در خانه نزدیک به سقف جمع می شود و به همین دلیل روشن کردن پنکه سقفی در جهت عقربه های ساعت باعث جریان هوای گرم از بالا به سمت پایین شده و در نتیجه هوای داخل خانه مطلوب می شود.

بیشتر بخوانید:

راه های کاهش مصرف انرژی در پاییز و زمستان

پلاستیک حبابی

پلاستیک و گرم کردن خانه

با نصب پلاستیک حبابی به پنجره ها یک عایق حرارتی برای خودتان درست کنید و تا چندین درصد از اتلاف انرژی جلوگیری کنید.نکته بعدی در گرمای خانه بستن در اتاق و یا مکان هایی است که نیاز به گرما ندارند زیرا استفاده از آن ها نمی شود پس با بستن این درب ها به گرمای محیطی که در آن هستید کمک بیشتری خواهید کرد.

گرم كردن خانه با اجاق گاز

اجاق گاز و گرم کردن خانه

در بسیاری از موارد به علت خراب شدن شوفاژ ها یا هر دلیل دیگری که وسایل گرمایشی شما از کار افتاد روشن کردن اجاق گاز ایده ای بسیار مناسب است. گرم كردن خانه با اجاق گاز یکی از روش های موقتی است اما ادامه آن توصیه نمی شود.

بخار حمام

حمام و گرم کردن خانه

در بسیاری از موارد بعد از دوش گرفتن می توانید در حمام را باز گذاشته تا رطوبت و بخار موجود در حمام به داخل خانه وارد شود و محیط خانه را کمی گرم تر کند این روش در زمستان بسیار مناسب تر خواهد بود زیرا در زمستان هوا خشک‌ تر است.

فن های دو کاره

فن های دو کاره

امروزه فن های وجود دارد که دو منظوره هستند یعنی در فصل سرد با روشن کردن آن ها باعث گرم شدن منزل و در فصل گرم باعث سرد شدن آن می شوند پس می توانید در چند جای خانه با نصب این فن ها محیط مورد نظر را گرم کنید. هم چنین اگر از تهویه هایی در بیرون از خانه استفاده می کنید سعی کنید یک محافظ برای جلوگیری از ریختن برف و باران روی آن شوید.

یک ظرف آب

بهتر است برای مرطوب نگه داشتن هوای خانه چند ظرف آب‌ را با شعله کم روی اجاق بگذارید تا به آرامی بخار کند اینگونه علاوه بر محیطی مرطوب یک ذخیره آب هم خواهید داشت.

چگونه خانه دوبلکس را گرم کنیم

در پاسخ به سوال چگونه خانه دوبلکس را گرم کنیم می توان گفت برای گرمایش منازل دوبلکس و مکان های دیگر بهترین سیستم از لحاظ مصرف بهینه انرژی و هم از لحاظ دست و پاگیر نبودن و راندمان بالا سیستم گرمایش از کف است. گرم کردن خانه های دوبلکس به دلیل فضای بزرگ و سقف بلند کار چندان راحتی نیست. در صورتی به وسایل گرمایشی دسترسی ندارید، پیشنهاد می شود از روش های ارائه شده در این متن کمک بگیرید.

چگونه کرسی را گرم کنیم

چگونه کرسی را گرم کنیم یکی از سوالات رایج مخاطبان است. این وسیله در گذشته بیشتر استفاده می شود اما با پیشرفت وسایل گرمایشی، دیگر مانند گذشته طرفدار ندارد اگرچه امروزه هم از آن می توان به عنوان یک وسیله گرمایشی پر کاربرد بهره برد. برای گرم کردن کرسی می توان از هیتر برقی یا وسایل گرمایشی بی خطر بهره برد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟