نحوه تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402
آموزش

نحوه تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مبلمان یکی از مهم ترین وسایل در دکوراسیون منزل هستند که به دلیل ارتباط ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مبلمان یکی از مهم ترین وسایل در دکوراسیون منزل هستند که به دلیل ارتباط مستقیم افراد با آن ها دائما در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار دارند از این رو تمیز کردن آن ها اهمیت زیادی دارد. به طور کلی در هر خانه ای مبلمان فقط برای نشستن استفاده نمی شوند بلکه برخی از افراد مدت طولانی روی آن دراز کشیده و شروع به تماشای تلویزیون و کارهایی از این قبیل می کند همچنین در بسیاری از موارد روی آن غذا می خورند و تمام این کار ها، مبلمان را بیشتر در معرض کثیفی و لکه شدن قرار می دهند اما حال با نزدیک شدن به سال جدید قصد داریم برخی از روش های تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402 را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید همچنین در این مطلب می خوانید:

  • تميز كردن مبل جیر
  • تميز كردن پارچه مبل سلطنتي
  • محلول خانگي براي تميز كردن مبل
  • تمیزکردن مبل بابخارشو
  • تميز كردن مبل مخمل با شامپو فرش
بیشتر بخوانید:

تمیز کردن دیوارها برای خانه تکانی عید

آموزش تمیز کردن مبلمان در خانه 

نحوه تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402

با نزدیک شدن به سال جدید و خانه تکانی معروف ما ایرانی ها یکی از لوازمی که در خانه بسیار در معرض کثیفی قرار دارد مبلمان هستند زیرا در طول شبانه روز بار ها و بار ها روی آن نشسته و یا در حال خوردن انواع نوشیدنی ها و یا تنقلات و… هستیم پس تمام این کار ها باعث می شود که مبلمان هر لحظه در خطر کثیف و لکه شدن باشند از این رو در این مطلب قصد داریم تا به شما نکات تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402 را بگوییم تا بتوانید به راحتی در منزل و به کمک روش هایی که در ادامه با توجه به جنس مبلمان خواهیم گفت این شستشو را انجام دهید.

تميز كردن مبل جیر در خانه

یکی از مبلمان هایی که سلیقه بسیاری از افراد است، مبل هایی با پارچه های جیر و مخمل هستند و با تمام زیبایی که دارند هم زود لکه شده و هم پاک کردن لکه از روی آن و تمیز شدنش تقریبا کار دشواری است.

یکی از روش هایی که می تواند برخی لکه ها را از روی مبل جیر پاک کند استفاده از الکل سفید است بدین شکل که مقداری الکل را روی لکه اسپری کنید و سپس به کمک برس های کوچک و یا مسواک به صورت آرام و دورانی روی لکه برس بکشید اگر لکه از بین نرفت در چند مرحله این کار را تکرار کنید فقط نکته مهم این است که تمیز کردن مبل جیر باید بدون هیچ فشاری انجام شود تا به پارچه مبل آسیب وارد نشود.

برای تمیز کردن مبل جیر اگر بخواهید به جای الکل می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید زیرا سرکه هیچ آسیبی به بافت جیر نمی رساند و قدرت لکه بری بالایی نیز دارد. پس اگر قصد استفاده از سرکه سفید را دارید ابتدا مقداری جوش شیرین را روی لکه بریزید سپس سرکه را اسپری کنید با واکنش شیمیایی که بین این دو رخ می دهد لکه ها به آرامی از بین می رود.

در نهایت با هر کدام از این ۲ روش که مبلمان را تمیز کردید بهتر است از واکس های مخصوص مبل جیر استفاده کنید که به خوبی تمیز شوند و دیگر هیچ لکه ای روی آن ها باقی نماند.

تميز كردن پارچه مبل سلطنتی در منزل

تميز كردن پارچه مبل سلطنتی در منزل

مبلمان سلطنتی معمولا در خانه های بزرگ بیشتر دیده می شود و اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که از این مبلمان در منزل استفاده می کنید و نمی دانید که تميز كردن پارچه مبل سلطنتي به چه شکل است در این قسمت ما روش های لازم برای لکه زدایی از این مبل ها را به شما خواهیم گفت.

ابتدا بالشتک ها را برداشته و هم روی مبل و هم بالشتک ها را به کمک جارو برقی تمیز کنید تا گرد و خاک از بین برود. سپس یک برس بردارید و خیلی نرم روی آن بکشید بعد از برس کشیدن زمان گرفتن کرک و مو است برای این کار می توانید از غلتک و یا چسب پهن استفاده کنید. همچنین برای براق کردن قسمت های چوبی از پارافین یا گلیسیرین استفاده کنید و به هیچ عنوان قسمت های چوبی را با آب پاک نکنید زیرا در مرور زمان باعث پوشیدگی یا ترک خوردن پایه های چوبی خواهید شد.

تمیز کردن پارچه مبل سلطنتی

برای تمیز کردن پارچه مبل سلطنتی و از بین بردن لکه های قدیمی می توانید از شامپو فرش و یا سرکه سفید استفاده کنید و به کمک برس به شول دورانی آن را  پاک کنید اما اگر لکه ها تازه هستند یک دستمال مرطوب مخصوص کودکان را بردارید و روی لکه ها بکشید تا از بین بروند زیرا دستمال مرطوب حاوی صابون بوده و انتخاب مناسبی برای پاک کردن لکه های جدید است.

روش دیگری که می توانید مبلمان سلطنتی را با آن تمیز کنید استفاده از بخار شوی است پس برای تمیز کردن مبل با‌ بخارشو ابتدا مخزن دستگاه را با مقداری شوینده و آب پر کنید و روی مبل بکشید همچنین برای از بین بردن کف اضافی از مکنده دستگاه استفاده کنید در نهایت از هر کدام از این روش ها استفاده کردید برای خشک‌ شدن‌ بهتر است پنجره ها را باز کنید  و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

تميز كردن مبل مخمل با شامپو فرش

نحوه تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402

شستن مبل با شامپو فرش یکی از روش های عالی برای تمیز و براق کردن مبلمان است که اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید به یک سری نکات توجه کنید زیرا برخی مبلمان قابلیت شستشوی کامل را داشته و برخی دیگر باید با مواد خشک شسته شوند در هر صورت برای تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش ابتدا و قبل از هر چیزی باید به کمک سری های مخصوص جارو برقی روی مبل را به خوبی پاک کنید تا گرد و خاک و کرک و مو و همه چیز برداشته شود.

سپس به بررسی برچسب روی مبل و یا اطلاعات شرکتی که از ان خریداری کردید بپردازید و با توجه به این نوشته ها تشخیص دهید که آیا می توانید پارچه ی مخمل را تمیز کنید یا نه!

نحوه تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402

  • حرف W نشان دهنده آن است که به راحتی با آب می توانید پارچه مبل را شستشو دهید.
  • اگر با W/S مواجه شدید به این معنی است که حلال یا تمیز کننده های آبی برای مبل شما مناسب هستند.
  • اگر S را مشاهده کردید یعنی مبل شما باید با مواد شیمیایی و بدون آب تمیز شود.
  • حرف X بدین معنی است که از هیچ شوینده ای نباید استفاده کنید و برای تمیز کردن مبل از جارو برقی و غلتک فقط می توانید استفاده کنید.

حال اگر مبل شما قابلیت شستشو را دارد ابتدا مقداری شامپو فرش را با آب گرم مخلوط کنید تا به خوبی کف کند سپس روی مبل بکشید و به کمک یک برس نرم مبل را تمیز کنید. سپس کف اضافی را با یک پارچه خشک بردارید و به کمک یک ظرف آب و پارچه خیس مبل را آب کشی کنید در نهایت مبلمان را برس بکشید تا جهت خواب مبل درست شود.

نکته ای که هنگام شستشوی مبلمان مخمل با شامپو فرش باید آن را انجام دهید این است که برای اطمینان قسمتی از مبل که در دید نیست را با شامپو فرش بشویید تا مطمئن شوید به پارچه مبل آسیبی وارد نمی شود.

تمیز کردن مبل استیل

برای تمیز کردن مبلمان استیل مانند سایر مبلمان ها ابتدا به خوبی دور تا دور و تمام درز ها را جارو برقی بکشید سپس می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

بدین شکل که مقادیر مساوی آب و جوش شیرین را ترکیب کنید و به کمک برس روی مبل بزنید و نیم ساعت صبر کنید سپس آن را پاک کنید.

همچنین از جوش شیرین خالی نیز می توانید استفاده کنید اما در هر صورت این ماده باید بین نیم ساعت تا ۱ ساعت روی لکه بماند تا بتواند به خوبی لکه ها را از بین ببرد. برای قسمت های استیل مبل می توانید به کمک‌ پارچه نم دار لکه ها را پاک کنید و با کمی روغن بچه تمام قسمت ها را براق کنید. در ادامه به معرفی محلول خانگی برای تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402 می پردازیم.

محلول خانگي براي تميز كردن مبل

یکی از  بهترین ترکیبات محلول خانگی برای تمیز کردن مبل و یا صندلی میز غذا خوری ترکیب جوش شیرین و نشاسته ذرت با آب است در واقع شما باید این ترکیبات را طوری با هم مخلوط کنید که یک خمیر سفت به دست بیاید و بعد روی مبل بمالید و نیم ساعت منتظر شوید تا خشک شود. سپس به کمک جارو برقی آن ها را بردارید همچنین می توانید جوش شیرین و نشاسته ذرت را به طور کلی روی قسمت مورد نظر بریزید و بعد آب را اضافه کنید.

سپس نیم ساعت صبر کنید تا خشک شود و در نهایت جارو کنید خواهید دید که چگونه تمام لکه ها از بین می رود و مبل تمیز می شود.

 شستشوی مبل در منزل و نکاتی که باید بدانید

اگر قصد تمیز کردن مبلمان در خانه برای عید 1402 را دارید باید به یک سری نکات توجه کنید:

  • نوع شوینده انتخابی
  • جنس پارچه مبل
  • جنس پایه های مبل
  • نوع شستشو(خشک یا خیس)
  • قابلیت شستشو با مواد شیمیایی یا غیر شیمیایی
  • خشک‌ نکردن با سشوار به دلیل پرز دادن یا سوختن پارچه مبل
  • استفاده نکردن از شوینده های اسیدی بسیار قوی ( ممکن است برای پارچه مبل خورنده باشند)
  • توجه به تیره یا روشن بودن رنگ پارچه ی مبل

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟