آموزش ساخت هفت سین در خانه
آموزش

آموزش ساخت هفت سین در خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا چیزی به پایان سال نمانده و کم کم دیگر وقت آن است که به فکر چیدمان ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا چیزی به پایان سال نمانده و کم کم دیگر وقت آن است که به فکر چیدمان سفره هفت سین خود باشید اما اگر می خواهید که امسال یک سفره خاص و متفاوت داشته باشید و تک تک اعضای آن را خودتان درست کنید پس به هیچ عنوان آموزش ساخت هفت سین را از دست ندهید. زیرا در این‌ مطلب قصد داریم تا چندین مدل مختلف هفت سین که در خانه می توانید خودتان با ساده ترین لوازم تهیه کنید را آموزش دهیم.

بیشتر بدانید:

مدل های لباس دخترانه عید 1402

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • آموزش ساخت هفت سین لاکچری
  • ساخت هفت سین برای فروش
  • ساخت هفت سین با چوب بستنی
  • هفت سین دست ساز خانگی
  • ساخت هفت سین با سیمان سفید
  • درست كردن ظرف هفت سين با بادکنک

ساخت هفت سین دست ساز خانگی با ساده ترین لوازم

با نزدیک شدن به روز های پایانی سال و شروع سال جدید دیگر وقت آن رسیده تا برای چیدن سفره هفت سین تان ایده های مورد نظرتان را پیاده کنید اما اگر می خواهید یک سفره خاص و متفاوت داشته باشید که تمام اجزای آن کار دست خودتان باشد، ما در این قسمت از مطلب آموزش ساخت هفت سین به شما ایده های بسیار جذاب برای ساخت هفت سین دست ساز خانگی را خواهیم گفت تا بتوانید با چندین لوازم کم هزینه و ساده زیبا ترین هفت سین را داشته باشید.

ساخت هفت سین پروانه ای

لوازم مورد نیاز: حلقه های فلزی، اسپری رنگ طلایی یا نقره ای یا مشکی، چسب، کاغذ شب رنگی، مروارید یا مهره، الگوی پروانه، نعلبکی یا در قوطی.

نکات مهم قبل از ساخت هفت سین پروانه ای

  • اندازه حلقه های فلزی یک سان باشد.
  • اندازه نعلبکی یا درب قوطی ها یکسان باشد.
  • از کاغذ کادو یا کاغذ رنگی به جای کاغذ شبرنگی می توانید استفاده کنید.

برای شروع ابتدا روی قسمتی که می خواهید کار انجام دهید یک روزنامه یا کاغذ باطله پهن کنید تا میزتان کثیف نشود سپس حلقه ها را رنگ کنید و صبر کنید تا خشک شود. در مرحله دوم ۲ حلقه را با زاویه ای کم کنار هم قرار دهید و بالای آن ها را به هم بچسبانید توجه کنید که اندازه ای که در قسمت بالا فاصله می دهید با اندازه نعلبکی یا درب قوطی برابر باشد تا بتواند روی آن قرار گیرد. در مرحله سوم مهره ها را رنگ کنید و زیر و اطراف حلقه بچسبانید همچنین می توانید مهره ها را به گونه ای بچسبانید که مانند پایه ای برای حلقه عمل کند. در مرحله چهارم الگوی پروانه را روی کاغذ مورد نظرتان برش بزنید و روی حلقه بچسبانید و تمام! به همین راحتی یک هفت سین حلقه ای پروانه ای زیبا آماده کردید حال آن را بچینید و از آن لذت ببرید.

ساخت هفت سین پایه دار

لوازم مورد نیاز: نعلبکی یا درب قوطی، اسپری‌ رنگ ( دلخواه)، چسب، میله های فلزی، نی آیس پک.

برای شروع ابتدا نعلبکی یا درب قوطی را با اسپری رنگ کنید و صبر کنید تا خشک شود سپس آن ها را بر عکس بگذارید در مرحله دوم لوله یا نی ها را به اندازه دلخواه برش بزنید و آن ها را رنگ کنید سپس به نعلبکی یا درب قوطی بچسبانید. ‌صبر کنید تا به خوبی چسب بچسبد و خشک‌ شود. در مرحله آخر ظروفی که سبک باشند و قصد ریختن مواد سفره هفت سین داخل آن را دارید روی لوله بچسبانید هر چه ظرف سبک‌ تر باشد بهتر است.

 ساخت هفت سین چند ضلعی

لوازم مورد نیاز: سیخ چوبی یا مفتول، اسپری رنگ، لوازم تزئینی دلخواه، چسب نعلبکی یا درب قوطی.

برای شرووع ۲ مربع یک اندازه با ۴ چوب بسازید سپس آن ها را از قسمت عمودی از یک طرف به هم وصل کنید و در مرحله دوم آن ها را با اسپری رنگ بزنید. در مرحله بعد گوشه های بالایی را با لوازم تزئینی دلخواه تزئین کرده و نعلبکی را کف مربع بچسبانید همچنین می توانید از درب قوطی استفاده کنید.

آموزش ساخت هفت سین لاکچری و کم هزینه

آموزش ساخت هفت سین لاکچری و کم هزینه

همیشه برای داشتن یک هفت سین زیبا لازم نیست زیاد هزینه‌ کنید و در بسیاری از مواقع می توانید با کمترین هزینه ها زیبا ترین لوازم‌ را خودتان خلق کنید. از این رو در این قسمت به آموزش ساخت هفت سین لاکچری و کم‌هزینه خواهیم پرداخت. به طور کلی وجود یک سری رنگ ها در خانه باعث می شود تا خانه ای لوکس و لاکچری داشته باشید و فرقی نمی کند که اندازه خانه شما چقدر باشد. از این رو برای آموزش ساخت هفت سین در خانه به شما پیشنهاد می کنیم تا از رنگ های طلایی، نقره ای، مشکی استفاده کنید زیرا این‌ رنگ ها می تواند سفره شما را لوکس و لاکچری کند. همچنین استفاده از خوراکی هایی که شکل ظاهری زیبایی دارند نیز بسیار در هفت سین لاکچری ما موثر است به طور مثال سیب های براق و بدون خرابی، سنجد های یک اندازه و سالم و….

هفت سین چوب گرد

لوازم مورد نیاز: چند برش چوب گرد، چوب بستنی، اسپری رنگ ( دلخواه)، چسب حرارتی.

برای شروع ابتدا چوب بستنی ها را رنگ می زنیم و صبر می کنیم تا خشک شوند سپس آن ها را دور چوب در اندازه های دلخواه برش می زنیم و می چسبانیم همچنین به جای چوب بستنی می توانید از میخ چوب استفاده کنید. حال با انجام این ۲ مرحله پایه ی زیر هفت سین آماده است در مرحله بعدی می توانید تمام لوازم سفره هفت سین مانند سنجد، سماق، سمنو، سیب، سکه و… را روی چوب های دایره ای بریزید و به همین راحتی یک هفت سین زیبا داشته باشید.

هفت سین مسی

هفت سین مسی

استفاده از ظروف های مسی همیشه زیبا، لاکچری و خاص هستند از این رو استفاده از انواع ظروف مسی برای چیدمان سفره هفت سین ایده ای بسیار جذاب خواهد بود. همچنین ترکیب این ظروف با انواع ترمه های سنتی به جای رو میزی بسیار عالی خواهد شد.

ساخت هفت سین با چوب بستنی !

یکی دیگر از ایده های جذاب برای آموزش ساخت هفت سین استفاده از چوب بستنی است که می تواند بسیار ساده اما در عین حال زیبا باشد از این رو برای ساخت هفت سین با چوب بستنی کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید پس با ما همراه باشید.

سبد هفت سین با چوب بستنی

لوازم مورد نیاز: چوب بستنی تعداد بالا، چسب، قیچی یا اره مویی، لوازم تزئینی دلخواه، رنگ اکریلیک، قلم مو، کاغذ و مداد.

ابتد باید طرح مورد نظرتان را روی کاغذ بکشید به طور مثال اگر سبدی که می خواهید مستطیل شکل است یک مستطیل با اندازه مورد نظر بکشید و سپس چوب بستنی ها را به همان اندازه برش دهید یا به هم اضافه کنید و یک حالت سه بعدی به آن بدهید. در مرحله دوم آن ها را رنگ کنید و روی هم بچسبانید تا حالت یک سبد به خود بگیرد سپس با لوازم تزیئنی آن ها را تزیین کنید و روی سفره هفت سین بچینید.

ساخت سبد مخصوص سبزه با چوب بستنی

لوازم مورد نیاز: چوب بستنی، چسب، رنگ، دانه سبزه

ابتدا طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید سپس چوب بستنی ها را طوری که بیت درز های آن هیچ فاصله ای نباشد خیلی سفت و محکم به هم بچسبانید و در مرحله ی بعدی آن ها را رنگ و تزئین کنید سپس دانه های سبزه را در آن سبز کنید تا فرم همان سبد بالا بیایند. به همین راحتی یک سبد سبزه زیبا و به سلیقه خودتان برای هفت سین خواهید داشت که می توانید طرح و رنگ آن را با سایر اجزای سفره هماهنگ‌ کنید.

سبد سبزه با قالب کیک و چوب بستنی

اگر سبزه ی آماده دارید می توانید از یک قالب کیک متناسب با فرم سبزه تان استفاده کنید و دور تا دور قالب را چوب بستنی های رنگ شده و تزئین شده بچسبانید سپس سبزه را داخل قالب قرار دهید و روی سفره هفت سین بگذارید خواهید دید که چقدر زیبایی سفره شما بیشتر می شود.

ساخت هفت سین با سیمان سفید

اگر میخواهید کمی حرفه ای تر عمل کنید بهتر است این روش یعنی ساخت هفت سین با سیمان سفید را امتحان کنید.

لوازم مورد نیاز: ۷ پیمانه سیمان سفید، ۲ پیمانه آب، ظرف فلزی و ظرف پلاستیکی، چسب، وازلین

ابتدا در یک ظرف آب و سیمان را مخلوط می کنید سپس ظرف های فلزی را پرب کنید و داخل ظروف پلاستیکی بچسبانید سپس کمی رنگ را داخل سیمان و کمی داخل ظرف پلاستیکی بریزید. در گرحله بعد به کمد یک قاشق یا لیسک کل ظرف را با سیمان به طور یک دست پر و صاف کنید و ۳ یا ۴ تکه چوب را به صورت پایه داخل آن بگذارید و ۶ ساعت صبر کنید تا سیمان خشک شود. در مرحله آخر با قیچی‌ظرف پلاستیک را برش زده و ظرف سیمانی را خارج کنید به همین سادگی!

درست كردن ظرف هفت سين با بادکنک

درست كردن ظرف هفت سين با بادکنک

لوازم مورد نیاز: بادکنک، نخ ضخیم، چسب، لوازم تزئینی دلخواه، رنگ.

ابتدا بادکنک را به اندازه ی دلخواه باد کنید سپس قسمت پهن بادکنک را چسب بزنید و نخ را به صورت دور تا دور بچسبانید تا یک لایه ضخیم ایجاد شود سپس صبر کنید تا لایه خشک شود زمانی که به خوبی خشک شد وقت آن است تا به آرامی باد بادکنک را خالی کنید و مشاهده می کنید که درست كردن ظرف هفت سين با بادکنک خیلی هم کار سختی نخواهد بود و به همین راحتی آماده است.

نکته: می توانید از انواع پولک، منجق، نخ کاموایی، سیمان سفید و هر وسیله ی تزیینی دیگری برای چسباندن دور بادکنک استفاده کنید تا ظرف شما به همان شکل باشد.

نکته حالب درباره تمام این دستور العمل ها این است که می توانید از این روش ها برای ساخت هفت سین برای فروش استفاده کنید و یک راه کسب درامد خانگی داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟