آموزش رفع بوی نفت از سماور
آموزش

آموزش رفع بوی نفت از سماور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بنا به دلایلی در برخی از موارد سماور بوی نفت به خود می گیرد و بروز این مشکل ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بنا به دلایلی در برخی از موارد سماور بوی نفت به خود می گیرد و بروز این مشکل در عطر و طعم چای بسیار ناخوشایند است. با ما همراه باشید تا با رفع بوی نفت از سماور و علت های آن اطلاعاتی کسب کنید.

بیشتر بدانید:

ترفندهایی برای تمیز کردن ظروف تفلون

 در مطلب رفع بوی نفت از سماور با موضوعات زیر هم آشنا می شوید:

  • علت بوی نفت از سماور چیست؟
  • از بین بردن بوی نفت از لباس
  • روش از بین بردن بوی نفت از روی فرش
  • از بین بردن بوی نفت در ماشین

 علت بوی نفت از سماور چیست؟

آموزش رفع بوی نفت از سماور

دانستن علت بوی نفت از سماور قطعا به مشکل رفع بوی نفت از سماور کمک خواهد کرد. معمولا بوی نامطبوع درون دستگاه به دلیل وجود روغن یا چربی در داخل آن است، این مسئله در مواردی به علت عدم تمیز کردن منظم سماور رخ می دهد.

همچنین استفاده از روغن برای تمیز کردن سماور و یا گرم کردن مواد غذایی روغن دار مانند ماهی، کباب و … سبب تجمع چربی در سطح داخلی دستگاه و در نتیجه ایجاد بوی نا مطبوع نفت می شود.

افرادی که نسبت به بوی نفت حساسیت دارند ممکن است سردرد، سرگیجه و یا حتی حالت تهوع را تجربه کنند بنابراین این مشکل را جدی بگیرید و برای پیشگیری از بروز آن، سماور را به صورت دوره ای و منظم تمیز کنید.

راهکارهای رفع بوی نفت از سماور

راهکارهای رفع بوی نفت از سماور

جهت رفت بوی نفت از سماور راهکارهایی وجود دارد که می توانید با به کار بردن آن ها این مشکل را حل کنید.

  1. استفاده از خلال کربنی در از بین بردن بوی سماور موثر است زیرا خلال کربنی قابلیت جذب بوی نامطبوع به خود را دارد. برای استفاده از آن تنها لازم است یک خلال کربنی را درون سماور قرار دهید.
  2. ترکیب آبلیمو و آب یکی از راهکارهایی است منجر به رفع بوی نفت می شود. با استفاده از یک پارچه به همراه این محلول دیواره های داخلی دستگاه را تمیز کنید.
  3. یکی دیگر از ترکیباتی که جهت از بین بردن بوی نفت اثرگذار است، استفاده از صابون ظرفشویی و آب گرم می باشد.
  4. با استفاده از ترکیب سرکه و آب گرم به همراه پارچه می توانید دیواره داخلی دستگاه را تمیز کنید. سرکه نیز همانند آبلیمو قابلیت جذب بوی نامطبوع به خود را دارد.
  5. استفاده از آب گرم به تنهایی نیز یکی از راهکارهای از بین بردن بوی نفت از سماور می باشد.
  6. توجه داشته باشید که قبل از به کار بردن هر یک از روش های فوق، لازم است سماور را خالی کرده و پس از آن شروع کنید.

از بین بردن بوی نفت از لباس

افرادی که به واسطه شغلشان با نفت سر و کار دارند قطعا بوی نامطبوع نفت بر روی لباس هایشان را تجربه خواهند کرد. از بین بردن بوی نفت از لباس به چند روش ساده که در ادامه توضیح می دهیم، به سادگی انجام خواهد شد.

  • سرکه سفید: استفاده از سرکه سفید یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن بوی نفت و بنزین از روی لباس می باشد. برای به کار بردن آن لازم است لباس را مدتی در آن بخیسانید سپس لباس را چنگ زده تا بوی نامطبوع از آن خارج شود.
  • آبلیمو: همان طور که پیش از این هم برای از بین بردن بوی نفت از سماور بیان کردیم، استفاده از آبلیمو در رفع بوی نفت بسیار موثر است. آبلیمو به دلیل داشتن قدرت اسیدی قابلیت رفع بوی نامطبوع را دارد.
  • ترکیب مایع ظرفشویی و نمک: استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و نمک یکی از راهکارهای کاربردی جهت از بین بردن نفت از لباس به شمار می رود اما توجه داشته باشید که این ماده باید بلافاصله پس از ریختن نفت بر روی لباس استفاده شود در غیر این صورت تاثیری ندارد.
  • هوای آزاد: در صورتی که وقت کافی دارید، پهن کردن لباس در هوای آزاد یکی از روش های موثر شناخته می شود اما لباس ها باید به مدت سه روز در هوای آزاد قرار بگیرند.

روش از بین بردن بوی نفت از روی فرش

برخی از فرش ها به دلیل مواد به کار رفته و روش ساختشان، بوی نفت می دهند اما جای نگرانی وجود ندارد و با استفاده از روش های موجود می توان این مشکل را رفع کرد. روش های از بین بردن بوی نفت از روی فرش در ادامه ارائه شده است:

استفاده از جوش شیرین

آموزش رفع بوی نفت از سماور

جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی نفت از روش فرش می باشد، مراحل استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی نفت به شرح زیر است:

  1. مقداری جوش شیرین را در قسمتی از فرش که بوی نامطبوع به خود گرفته است، بریزید.
  2. جوش شیرین را پخش کنید تا کاملا جذب شود.
  3. اجازه دهید جوش شیرین چند ساعت بر روی فرش باقی بماند.
  4. روی محل جوش شیرین را جارو برقی بکشید.
  5. در این مرحله یک قاشق سرکه را روی فرش بریزید و تقریبا 15 دقیقه منتظر بمانید.
  6. برای اینکه از پاک شدن سرکه و جوش شیرین بر روی فرش مطمئن شوید، فرش را با اسفنج و شامپو بشورید.
  7. در صورتی که به جوش شیرین دسترسی ندارید، می توانید آرد ذرت را جایگزین کنید.

استفاده از لیمو ترش

یکی از راهکارهای مطمئن و بی دردسر استفاده از لیمو ترش و یا نارنج می باشد. این کار را با دو روش می توان انجام داد:

  1. لیمو ترش و یا نارنج را نصف کرده و در محل مورد نظر قرار دهید، پس از گذشت چند دقیقه آن قسمت را بشویید.
  2. محل مورد نظر را با آب و ریکا شست و شو داده سپس آب لیمو ترش و یا نارنج را روی آن بریزید. پس از انجام این مراحل مجددا آن قسمت را بشویید.

استفاده از روغن اسانس

10 تا 15 قطره روغن اسانس و یا روغن معطر را با دو پیمانه جوش شیرین مخلوط کرده و به آرامی روی محل مورد نظر بریزید. بعد از گذشت چند دقیقه فرش را بشویید و یا جارو بزنید.

استفاده از بوراکس

بوراکس نوعی نمک قلیایی است که یکی از بارزترین ویژگی آن از بین بردن بوی نامطبوع فرش است. مقداری بوراکس را در محلی که بوی نامطبوع دارد بپاشید و پس از گذشت چند دقیقه آن قسمت را شستشو دهید.

استفاده از سرکه

یک فنجان سرکه سفید و یا قرمز را با سه فنجان آب مخلوط کرده و روی سطح مورد نظر اسپری کنید.

استفاده از گیاه اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس علاوه بر خاصیت درمانی با رایحه مطبوعی که دارد در از بین بردن بوی نامطبوع تاثیر دارد. برای استفاده از این گیاه طبق روش زیر عمل کنید:

  1. پس از خرد کردن گیاه، آن را له کنید.
  2. مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  3. ترکیب به دست آمده را در محل مورد نظر ریخته و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند.
  4. پس از گذشت زمان مورد نظر، اقدام به شستشو نمایید.

از بین بردن بوی نفت در ماشین

از بین بردن بوی نفت در ماشین

در صورت استشمام بوی نفت در خودرو حتما آن را به تعمیرکاران نشان دهید زیرا احتمالا نشتی باک بنزین وجود دارد. اما اگر بوی نامطبوع نفت بر اثر موارد دیگر بر روی صندلی ایجاد شده با چند راهکار خانگی می توانید آن را از بین ببرید.

  • سرکه سفید: سرکه با دارا بودن خاصیت اسیدی در از بین بردن بوی نفت در ماشین هم اثر دارد. جهت استفاده از آن می توانید آن را روی محل مورد نظر اسپری کنید.
  • ترکیب آب و عصاره وانیل: چند قطره عصاره وانیل را در نصف فنجان آب مخلوط کنید. این محلول را در قسمتی که بوی نامطبوع دارد، بریزید و پس از گذشت چند دقیقه محل مورد نظر را شستشو دهید.
  • آبلیمو: آبلیمو در از بین بردن بوی نفت از ماشین همانند معجزه عمل می کند. برای به کار بردن آن یک لیمو تازه را از وسط نصف کرده و روی محل مورد نظر بگذارید. پس از گذشت چند دقیقه آن قسمت را با آب و صابون بشویید.
  • ترکیب نمک و مایع ظرفشویی: نمک و مایع ظرفشویی را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی محل مورد نظر بگذارید. پس از گذشت چند دقیقه همانند روش های قبلی آن محل را با آب شستشو دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟