خانم ها بخوانند!

با لباس کهنه چه چیزی می شود درست کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از بهترین روش ها جهت کمک به حفظ محیط زیست استفاده مجدد از لباس های کهنه ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از بهترین روش ها جهت کمک به حفظ محیط زیست استفاده مجدد از لباس های کهنه و قدیمی است. با ما همراه باشید تا به سوال با لباس کهنه چه چیزی می شود درست کرد و ایده های خلاقیت در آن اشنا شوید.

همچنین علاوه بر توضیح مطلب با لباس کهنه چه چیزی می شود درست کرد، به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • دوخت تاپ با لباس کهنه
  • با لباس بافتنی کهنه چی میشه درست کرد
  • طرح بازیافت لباس کهنه
  • بخشیدن لباس کهنه
  • فروش لباس کهنه

 دوخت تاپ با لباس کهنه

 یکی از بهترین راهکارهایی که می توان در پاسخ به سوال با لباس کهنه چه چیزی می شود درست کرد، ارائه دهیم؛ دوخت تاپ با لباس کهنه می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

  1. در اولین مرحله تیشرت را تا کنید.
  2. در این مرحله قد تی شرت خود را به صورت دلخواه کوتاه کرده و آستین های لباس را نیز قیچی کنید.
  3. با استفاده از قیچی پایین تی شرت را به صورت مربع برش دهید.
  4. برش مربع برای گره زدن آن ها به یکدیگر به عنوان تزئین لباس است.
  5. برای زیباتر شدن لباس خود لبه پایینی را به شکل نیم دایره برش دهید.
  6. در نهایت شما تی شرت را به یک تاپ زیبا تبدیل کرده اید.

ساخت قالیچه با لباس های کهنه

یکی از جذاب ترین کارهایی که می توان با لباس کهنه انجام داد، ساخت قالیچه با لباس های کهنه است. به طوری که می توان از چسباندن و دوختن چندین لباس کهنه با رنگ های شاد برای ساخت آن استفاده کرد.

ساخت انواع کیف با لباس های کهنه

 

چندین ایده برای ساخت کیف به وسیله لباس های کهنه وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

  1. با استفاده از جیب پیراهن های مردانه و استفاده از لوازم ترئینی می توانید کیف پول درست کنید.
  2. در بسیاری از مواقع شلوارهای جین کاملا سالم هستند اما قسمت بالایی آن فرسوده شده است. می توانید با استفاده از قسمت هایی که سالم مانده اند کیف تهیه کنید.
  3. از قسمت هایی مانند جیب، کمر و پاها که سالم مانده اند می توانید استفاده کنید.
  4. بعد از شستن شلوار آن را از قسمت زانو جدا کرده و پس از باز کردن درزها، دو قسمت را به هم بدوزید.
  5. از کمربند شلوار هم می توانید به عنوان دسته کف استفاده کنید.

تبدیل لباس های کهنه به دستمال

یکی از استفاده های رایجی که از پارچه های کهنه می توان برد، تبدیل آن ها به دستمال است. که به کار بردن آن ها در روزهای خانه تکانی بسیار به ما کمک می کند.  با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها از لباس های دور ریز مجددا استفاده کرده اید.

ساخت عروسک به وسیله لباس های کهنه

ساخت عروسک به وسیله لباس کهنه یکی از ایده های فوق العاده ای است که در پاسخ به سوال با لباس کهنه چه چیزی می شود درست کرد ؟ می توان بیان کرد.

به کار بردن خلاقیت و استفادده از لوازم تزئینی قطعا به ما جهت ساخت عروسک کمک خواهند کرد. پس از برش و دوختن لباس های کهنه آن را با فایبرگلاس پر کنید.

سر عروسک را به صورت جداگانه بدوزید و برای موهای آن از کاموا استفاده کنید. پس از طی کردن این مراحل سر را به بدنه متصل کنید.

همچنین علاوه بر لباس های کهنه می توانید از جوراب های کهنه و غیر قابل استفاده به ساخت عروسک بپردازید. ساخت عروسک به وسیله جوراب بسیار ساده است و تنها با به کار گرفتن خلاقیت به آسانی میسر می شود.

تبدیل جوراب های قدیمی به ماگ و لیوان

یکی از ایده های جالب در استفاده مجدد از لباس های کهنه استفاده از جوراب به عنوان کاور لیوان است. برای این کار جوراب های نسبتا ضخیم و بلند را از قسمت مچ برش دهید و باقی مانده آن را دور لیوان بیاندازید.

با لباس بافتنی کهنه چی میشه درست کرد

پیش از این ایده هایی جهت استفاده مجدد از لباس کهنه بیان کردیم که به کار بردن آن می تواند مفید باشد. با لباس بافتنی کهنه چی میشه درست کرد نیز یکی از سوالاتی است که ممکن است در ذهن مخاطب ایجاد شود.

پیش از اینکه لباس های کهنه فرسوده و خراب شوند می توان با شکافتن پارچه پشمی از کاموای آن جهت درست کردن شال و کلاه، جوراب، ژاکت، پلیور و … استفاده کرد.

طرح بازیافت لباس کهنه

استفاده مجدد از لباس های کهنه و بازیافت آن علاوه بر کمک به صنایع برای تولید مواد اولیه از آسیب به کره زمین نیز جلوگیری کرده و آلودگی های زیست محیطی را کاهش می دهد. طرح بازیافت لباس کهنه نیز به همین منظور ایجاد شده است.

همچنین الیاف بازیافت شده از لباس های کهنه کاربردهای مختلفی در صنایع دارد. به عنوان مثال از باقی مانده الیاف نخ و پنبه در تولید کاغذ و صنایع میانی استفاده می کنند. علاوه بر اینکه از این ضایعات می توان برای مصالح و تاسیسات ساختمانی و عایق پر کننده استفاده کرد. الیاف بازیافتی در تولید مبل و کفپوش نیز به کار برده می شود.

بخشیدن لباس کهنه

فقر و جنگ از مهم ترین دلایلی است که افراد را علاوه بر مایحتاج روزانه، به لباس هم نیازمند کرده است. اگر در قبال این افراد احساس مسولیت می کنید می توانید با بخشیدن لباس ها به افراد نیازمند و یا ستادهایی که به جمع آوری لباس های کهنه می پردازند، این امر خیرخواهانه و انسان دوستانه را انجام دهید.

به عنوان مثال دربرخی از کشورهای جهان با جمع آوری لباس های کهنه و تبدیل آن به لباس های نو به بسیاری از نیازمندان در سرتاسر دنیا کمک می کنند و لبخند را بر لبان کودکان به وجود می آورند.

فروش لباس کهنه

در کمد لباس همه افراد، لباس هایی وجود دارند که حتی یکبار هم از آن استفاده نشده است. در برخی از مواقع این لباس ها، کادوهایی هستند که از دیگران هدیه گرفته اید و متناسب سلیقه شما نیست. همچنین لباس های کودکان و نوزادان که به سرعت رشد می کنند نیز از جمله لباس های بلا استفاده است.

امروزه به کمک وبسایت ها، اپلیکیشن ها، استارتاپ ها و دیگر موارد می توانید لباس ها را در آن آگهی کرده و بفروشید.  فروش لباس در این اپلیکیشن ها کار سختی نیست و بسیاری از افراد به دلایل گوناگون آن ها را خریداری می کنند.

کلام آخر

در این مطلب به ارائه ایده هایی جهت استفاده دوباره از لباس های کهنه پرداختیم تا از آسیب به محیط زیست و تولید زباله جلوگیری کنیم. همچنین با بخشیدن لباس های نسبتا نو به افراد نیازمند و یا تحویل دادن آن ها به سازمان های بازیافت، می توانید در امری خیرخواهانه و انسان دوستانه شرکت کنید.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما چیست؟