مزایا و معایب پنکه بدون پره
اخبار لوازم خانگی

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پنکه بدون پره نسل جدید دستگاه های خنک کننده است که از زمان ورودش به بازار، ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پنکه بدون پره نسل جدید دستگاه های خنک کننده است که از زمان ورودش به بازار، مدت زمان زیادی نگذشته است. این محصول هم همانند دیگر دستگاه ها ویژگی های مثبت و منفی دارد به همین خاطر در ادامه این محتوا مزایا و معایب پنکه بدون پره را مقایسه می کنیم.

بیشتر بخوانید:

تمیز کردن پنکه سقفی و نکاتی که لازم است بدانید!

همچنین در مزایا و معایب پنکه بدون پره می خوانیم؛

  • پنکه بدون پره شیائومی
  • پنکه بدون پره دایسون
  • پنکه بدون پره پارس خزر
  • پنکه بدون پره پاناسونیک
  • پنکه بدون پره فیلیگر

در واقع پنکه بدون پره یک فن مکانیکی است که نسبت به مدل های قدیمی قدرت بیشتر و مصرف کمتری دارد. در بخش پایینی دستگاه یک فن قوی وجود دارد که هوا را مکش کرده و با قدرت از حلقه بالایی که در بخش بالایی قرار دارد، خارج می کند. طبق تحقیقات قدرت کارایی پنکه بدون پره 15 برابر دستگاه های معمولی است.

این دستگاه برای اولین بار در سال 2009 توسط جیمز دایسون اختراع شد که مدل های جدید و امروزی پیشرفته تر و همچنین با سر و صدای کمتری روانه بازار می شوند.

ویژگی های پنکه بدون پره

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست

پنکه بدون پره محصولی به روز در صنعت پنکه سازی محسوب می شود که از قدرت قابل توجهی برخوردار است. در تولید این محصول از فناوری ایر مولتیپلایر بهره گرفته شده است از این رو دارای قابلیت افزایش جریان هوای خروجی می باشد و علت تولید سرمای مطلوب بدون وجود پره همین موضوع است.

حذف پره در این پنکه ایمنی دستگاه را بالاتر برده است همچنین 15 برابر پنکه های معمولی در افزایش جریان هوا کارایی دارد. وزن سبک، صدای کم، ظاهری زیبا از ویژگی هایی است که این محصول را به اوج محبوبیت رسانده است.

مزایای پنکه بدون پره عبارت اند:

  • ایمنی بالا
  • طراحی زیبا و مناسب با محیط زندگی
  • تولید صدای کم در حین فعالیت
  • مجهز بودن به تایمر و کنترل از راه دور
  • مصرف انرژی کم
  • تمیز کردن راحت و آسان بدون نیاز به باز کردن دستگاه
  • مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی
  • مناسب برای خانم های باردار و نوزاد
  • قابل چرخش و تنظیم زاویه
  • قابلیت تنظیم سرعت باد خروجی
  • حمل و نقل آسان به دلیل وزن سبک

پنکه بدون پره محصولی نوین با ویژگی های جذاب و متنوع می باشد که مزایای فراوانی دارد.طبق تجربه دیگر افراد، پنکه بدون پره محصولی بدون عیب و سرشار از ویژگی های مثبت است.

به همین خاطر با توجه به ویژگی هایی که بیان کردیم، در مزایا و معایب پنکه بدون پره موردی را نمی توان به معایب این محصول نسبت داد.

راهنمای خرید پنکه بدون پره

Advantages and disadvantages of bladeless fan

در مزایا و معایب پنکه بدون پره به راهنمای خرید آن هم می پردازیم. در مدل های پیشرفته تر پنکه بدون پره، قابلیت فیلتراسیون دیده می شود که هوا را از هرگونه گرد و غبار آلرژی زا عاری می سازد.

پنکه های بدون پره در دو مدل ایستاده و رومیزی در بازار موجود هستند که قدرت آن ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از پنکه های بدون پره شارژی هستند وبرخی به کامپیوتر هم متصل می شوند.

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست

هنگام خرید پنکه های بدون پره به میزان سر و صدا دستگاه توجه کنید. زیرا برخی از آن ها صدای زیادی تولید می کنند و آرامش را هنگام استراحت از ما می گیرند.

پیش از خرید این دستگاه به متراژ فضایی که قصد دارید دستگاه را در آنجا قرار دهید، توجه کنید. بدون شک هرچه فضای شما بزرگتر باشد به پنکه بزرگتری نیاز دارید.

اندازه پایه و قطر حلقه یکی دیگر از نکات مهمی است که هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه کنید.

میزان چرخش پایه

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست

حتما دستگاهی را انتخاب کنید که از قابلیت چرخش بهره مند باشد، به عبارت دیگر چرخش پنکه کارایی آن را افزایش می دهد.

قابلیت برنامه دهی

خرید پنکه هایی که به قابلیت برنامه دهی مجهز هستند، بهتر است زیرا شما می توانید زمان بندی مورد نظر خود را برای دستگاه تعریف کرده تا در زمان معین به صورت خودکار روشن و یا خاموش شود.

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست

میزان مصرف انرژی

قبل از خرید محصول حتما میزان مصرف انرژی چند مدل از پنکه های بدون پره را با یکدیگر مقایسه کرده و آن دستگاهی را انتخاب کنید که از مصرف انرژی کمی برخوردار است.

پنکه بدون پره شیائومی

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست

شیائومی یکی از برندهای پیشرو در حوزه تکنولوژی و فناوری است و جدیدترین پنکه بدون پره است که قابلیت سرمادهی و گرمادهی را به طور همزمان در یک دستگاه گنجانده است.

پنکه بدون پره شیائومی با توان مصرفی 2000 وات با برق شهری کار می کند و ابعاد آن 20.04 سانتی متر در 59.5 سانتی متر  است.

پنکه بدون پره دایسون

پنکه بدون پره دایسون ابعادی کوچک و فانتزی دارد که به عنوان پنکه رومیزی به کار می رود. قیمت پنکه بدون پره دایسون بسیار پایین است و با وجود خنک کنندگی بالا، صدای کمی هم  دارند. ویژگی های پنکه دایسون عبارت اند از:

  1. دهانه 10 اینچی
  2. جت حلقوی تقویت کننده هوا تا 15 برابر
  3. مجهز به ریموت کنترل
  4. مجهز به چراغ LED جهت استفاده در شب
  5. دارای موتور پر قدرت
  6. حمل آسان
  7. مجهز به قابلیت تنظیم باد
  8. مصرف انرژی کم

پنکه بدون پره پارس خزر

مزایا و معایب پنکه بدون پره چیست

 

پنکه بدون پره پارس خزر مدل PX-BF-003 با ظاهری زیبا از برندهای معتبر ایرانی است که این محصول را تولید کرده است. قطر این پنکه 30 سانتی متر در ارتفاع 55 سانتی متر می باشد و وزن آن 2 کیلوگرم است. با توان مصرفی 40 وات، مصرف انرژی آن بسیار کم است.

این پنکه از قابلیت تنظیم ارتفاع و ریموت کنترل برخوردار نیست اما دارای سیستم شدت باد خروجی، قابلیت چرخش به سمت راست و چپ، ایمنی بالا و … می باشد.

پنکه بدون پره پاناسونیک

 پنکه بدون پره پاناسونیک مدل F-25UGA

پنکه بدون پره پاناسونیک مدل F-25UGA با طراحی زیبا و متفاوتش آن را به یکی از خاص ترین مدل های منحصر به فرد بازار تبدیل کرده است. این پنکه دارای موتور 5 سرعته است و شما می توانید طبق آن ها، سرعت دستگاه خود را تنظیم کنید. پنکه بدون پره پاناسونیک در ابعاد 25*27.5 سانتی متر و وزن 2.1 کیلوگرم در بازار موجود است.

پنکه بدون پره فیلیگر

پنکه بدون پره فیلیگر مدل  PL-3102B

پنکه بدون پره فیلیگر مدل  PL-3102B با قطر 30 سانتی متر در ابعاد 55*20 می باشد. توان مصرفی این دستگاه بین 50 تا 60 وات بوده و قابلیت تنظیم سرعت را نیز دارد. از ویژگی های این محصول می توان به چرخش به چپ، راست، بالا و پایین، سیستم تصفیه هوا، سیستم یونیزه کرده هوا و قابلیت تبدیل آن به چراغ خواب اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟